|
Bremen:Puha Henrik, du er skræmmende at høre på efter min opfattelse. Fængselsstraffen i sig selv burde være motivation nok, men som jeg også skrev, så har de kriminelle det nemlig ALT for godt i danmark, i de danske fængsler. Strafferammen er ALT for mild. Derfor burde der som nr. 1 langt strængere straf, så det ku mærkes og motivere en alm begavet kriminel borger til at tænke sig om. Dvs. Du mener at en tosse, der forøver hærværk ved at brænde en skole ned, hvilket nemt løber op i mio beløb skal kunne gældsaneres efter afsonet straf, fordi vedk. Har vist god opførsel i fængslet? Nej hvor er logikken. Eller voldtægtsforbryderen, der dømmes til at sku betale 100.000 kr i erstatning til offeret, skal få gældsanering? Jeg kan absolut ikk se pointen, desværre.
Og det er i den grad skræmmende at du forsøger dreje debatten til egen fordel ved at forsøge pådutte mig holdninger, som jeg ikke har. Er det sådan man gør i DF?
Vi diskuterer følgende:
klip fra dr.dk:
"I Danmark skal alle, der taber en sag ved domstolene, nemlig selv betale for sagens omkostninger. Og i straffesager er der ikke mulighed for at få retshjælp eller fri proces."