Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv kriminel iværksætter.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, jeg er så ikke specielt forarget over at man vælger at kigge på den mulighed. Tværtimod.

Jeg siger ikke at alt bare skal slettes ukritisk, men man skal i hvert fald overveje hvad mulighederne er.

Hvis vi tager et eksempel fra det virkelige liv. En ung mand på 17 år dummer sig gevaldigt i en blanding af alkohol og stoffer. Han begår grov vold, og får en dom på 3½ år, samt en regning på lidt over ca. 800.000 kr. på sagsomkostninger osv. som han skal betale når han har afsonet sin straf.

At starte sin voksentilværelse med at sidde ca. 2½ år i fængsel blandt hærdede kriminelle, er i sig selv slemt nok. Sådan en oplevelse sætter helt sikkert psykiske spor, som han kommer til at kæmpe med resten af livet.

Når han så kommer ud, skal han forsøge at opbygge en normal tilværelse med job, arbejde, faste udgifter osv. Det bliver i forvejen svært at få et job med en plettet straffeattest, og uanset hvad mange går og tror, er der faktisk ikke specielt meget hjælp at hente fra de offentlige.

Ud over at han skal kæmpe med at få en normal hverdag, kæmpe med de psykiske mén fængslet har givet ham, finde en bolig og have råd til at beholde den, og finde sig et job, skal han samtidig kæmpe med en gæld der vil tage rigtig mange år at få betalt ud.

Hvilke udsigter har sådan en mand? Han kan ikke motiveres af at hvis han gør det godt, kan han købe sig en bil ligesom kammeraterne, et lækkert tv eller andet. Stort set allt hvad der ikke kommer til at gå til faste udgifter og daglige fornødenheder, tager staten fra ham.

Sådan en situation er langt mere end de fleste "voksne" ville kunne klare, selv uden oplevelserne i fængslet. Og det er ikke svært at forestille sig, at man ville tænke at der ikke rigtig er nogen mening i at gøre en indsats for at få livet på ret køl, da der ikke vil være nogen form for belønning. Så er det lettere at fortsætte et liv i kriminalitet, da pengene er lettere, og man rent faktsik kan få glæde af dem. Det går selvfølgelig galt på et tidspunkt, og så skal man igennem møllen igen, og til sidst bliver beløbet så stort, at det ikke engang er teoretisk muligt at betale det ud.

Det er vist ikke unormalt at man efter en dom, får urealistisk stor gæld med ud på den anden side af afsoningen. Og da det med en plettet straffeattest er mere end almindelig svært at få et job, riskierer vi at vi motiverer dem til at blive i kriminaliteten.

Så er det sandsynligvis mere økonomisk fordelagtigt, at slette dette beløb, og håbe at det motiverer dem til at tage skeen i den anden hådn, og blive gode skatteborgere.

Der vil altid være nogen der er helt udebfor rækkevidde, men jeg synes det er fint at man vil kigge på muligheden.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:12

Hvordan skulle det hjælpe på eventuel gæld til banker osv, at man måske engang i fremtiden kan få eftergivet gælden til det offentlige for sagsomkostningerne fra f.eks. et bankrøveri?

Jeg ser ikke helt sammenhængen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

I konkurs-rekord-tiderne skal iværksættere ikke snyde sig selv.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/12/05/160650.htm

Så sørg for at lave et rask lille røveri før butikken lukker, hvis situationen alligevel ser skidt ud.

Jeg har også svært ved at se hvad du mener?

Jeg er nok lidt gammeldags, men jeg mener bestemt at når man har afsonet sin straf, så har man også afregnet med samfundet. Det har man så bare ikke helt i Danmark, der skal staten blive ved med at jokke i spinaten og fastholde at man afregner for sine forbrydelser, uanset om man kan betale eller ej. Jeg har altid troet på at nok skal man straffes, men mrn det skal altså også være muligt at genoptage et normalt liv

Fra Brøndby
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Det vil sige, at lovlydige skatteborgere som jeg skal betale? Ellers tak. Ved godt et modargument hertil vil være, at det kommer vi alligevel, såfremt en kriminel fortsætter den løbebane, men det er sku for nemt. Og i hele taget har de kriminelle i danmark det alt for godt og nemt.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bremen:
Og i hele taget har de kriminelle i danmark det alt for godt og nemt.

Du har fuldstændig ret, jeg har set det samme i DF's medlemsblad og kommentarer på EB's Nationen. og det er folk der ved hvad de taler om.

I det hele taget skal vi gøre hvad der står i vores magt for at fastholde dem i en kriminel løbebane, for det er god business for Danmark. Og hvis vi kan iværksætte nogle foranstaltinger der sikrer at de får det endnu hårdere, så kan de sgu lære det! Og så tror jeg nok at de betaler deres gæld ved kasse ét, for det vil de ikke igennem igen. Hvis de ikke har mulighed for at betale, er det bare ærgeligt. De skal bare betale alligevel.

Modargumentet til det vil selvfølgelig være at det ikke er specielt sjovt eller nemt at tilbringe x antal år i et fængsel, og at det er svært at genopbygge en normal dagligdag bagefter. Men det er for nemt. De skal bare tage sig sammen, og få sig et job, og betale for deres forbrydelse (igen).

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:35

igang:

Ja, jeg er så ikke specielt forarget over at man vælger at kigge på den mulighed. Tværtimod.

Jeg siger ikke at alt bare skal slettes ukritisk, men man skal i hvert fald overveje hvad mulighederne er.

Hvis vi tager et eksempel fra det virkelige liv. En ung mand på 17 år dummer sig gevaldigt i en blanding af alkohol og stoffer. Han begår grov vold, og får en dom på 3½ år, samt en regning på lidt over ca. 800.000 kr. på sagsomkostninger osv. som han skal betale når han har afsonet sin straf.

At starte sin voksentilværelse med at sidde ca. 2½ år i fængsel blandt hærdede kriminelle, er i sig selv slemt nok. Sådan en oplevelse sætter helt sikkert psykiske spor, som han kommer til at kæmpe med resten af livet.

Når han så kommer ud, skal han forsøge at opbygge en normal tilværelse med job, arbejde, faste udgifter osv. Det bliver i forvejen svært at få et job med en plettet straffeattest, og uanset hvad mange går og tror, er der faktisk ikke specielt meget hjælp at hente fra de offentlige.

Ud over at han skal kæmpe med at få en normal hverdag, kæmpe med de psykiske mén fængslet har givet ham, finde en bolig og have råd til at beholde den, og finde sig et job, skal han samtidig kæmpe med en gæld der vil tage rigtig mange år at få betalt ud.

Hvilke udsigter har sådan en mand? Han kan ikke motiveres af at hvis han gør det godt, kan han købe sig en bil ligesom kammeraterne, et lækkert tv eller andet. Stort set allt hvad der ikke kommer til at gå til faste udgifter og daglige fornødenheder, tager staten fra ham.

Sådan en situation er langt mere end de fleste "voksne" ville kunne klare, selv uden oplevelserne i fængslet. Og det er ikke svært at forestille sig, at man ville tænke at der ikke rigtig er nogen mening i at gøre en indsats for at få livet på ret køl, da der ikke vil være nogen form for belønning. Så er det lettere at fortsætte et liv i kriminalitet, da pengene er lettere, og man rent faktsik kan få glæde af dem. Det går selvfølgelig galt på et tidspunkt, og så skal man igennem møllen igen, og til sidst bliver beløbet så stort, at det ikke engang er teoretisk muligt at betale det ud.

Det er vist ikke unormalt at man efter en dom, får urealistisk stor gæld med ud på den anden side af afsoningen. Og da det med en plettet straffeattest er mere end almindelig svært at få et job, riskierer vi at vi motiverer dem til at blive i kriminaliteten.

Så er det sandsynligvis mere økonomisk fordelagtigt, at slette dette beløb, og håbe at det motiverer dem til at tage skeen i den anden hådn, og blive gode skatteborgere.

Der vil altid være nogen der er helt udebfor rækkevidde, men jeg synes det er fint at man vil kigge på muligheden.

Jeg er enig med dig, og deler præcis samme opfattelse. - Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv! Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:36

Jeg mener helt bestemt at det er noget af det klogeste, som længe er blevet foreslået fra Christiansborg!!!

Man kan jo ikke sige at alle som kommer en tur i fængsel er "kriminelle" som sådan, der er jo rent faktisk få som sidder uskyldigt dømt, og der er bestemt osse en del som sidder der ved et uheld, og endelig er der dem som lærer af deres fejl, og kun kommer der den éne gang. Hvad med dem, er det ikke fair at hjælpe dem på rette køl igen..? Jeg er klar over at der er mange som er gengangere i de danske fængsler, men måske en del af dem er det fordi de ikke kan se sig ud af den økonomiske krise som de havnede i, da de røg ind første gang.

Selvfølgelig kan man ikke hjælpe alle, og det er vel heller ikke meningen, men der er helt sikkert nogle unge mennesker som kan "reddes" for en tur mere eller 2 ved dette tiltag, er jeg sikker på.

Jeg er klart af den opfattelse, at der skal gøres noget i den retning, og synes det er et perfekt forslag. Lovlydig skatteborger eller ej, man må hjælpe til hvis det giver en mening synes jeg.

Det der med at sige at kriminelle i DK har det for godt og for nemt, det er sgu for NEMT efter min mening. Der er mange slags "kriminelle", og de kan ikke sættes under én kategori alle sammen.

Dbh Rasmus

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:37

Bremen:
Det vil sige, at lovlydige skatteborgere som jeg skal betale? Ellers tak. Ved godt et modargument hertil vil være, at det kommer vi alligevel, såfremt en kriminel fortsætter den løbebane, men det er sku for nemt. Og i hele taget har de kriminelle i danmark det alt for godt og nemt.

Du har totalt misforstået meningen med at straffe folk. Det er ikke meningen at folk ikke skal kunne genoptage et normalt liv efter endt straf, og hvis man får en regning på 1/2 mio kroner, kort tid man er lukket ud, og alligevel ikke kan betale den, hvad er så motivationen til at være lovlydig?

Jeg er sikker på at det koster dig langt flere penge end du er klar over

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:41

Rasmus:

Jeg mener helt bestemt at det er noget af det klogeste, som længe er blevet foreslået fra Christiansborg!!!

Jeg er tilbøjelig til at være enig og jeg er da glad for det er en konservativ , der har forslået det ;-)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)