Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv kriminel iværksætter.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende artikel.

Måske det er en metode til at hjælpe kriminelle....

Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal betale for andres dumheder. De kan jo bare lade være med at gøre det i første omgang. Så er der nok nogle der vil sige "jamen, det er jo ikke deres skyld - de har haft en svær opvækst!". Tro mig, det har jeg også - dét kort er simpelthen for nemt at trække!

Synes det danske system på nogle punkter er for "sødt". Der bliver kastet med penge til højre og venstre.. Det skal siges, at jeg er meget for at alle bliver hjulpet her i landet, meen jeg tager ikke på arbejde de første tre dage i ugen for staten, så andre blot kan fede den! Og så skal jeg heller ikke arbejde over tre dage om ugen for staten!! Kan på nogle punkter godt forstå nogle bliver udenlandsdansker..

Puha, så fik jeg luft igen ;) Blot min personlige mening.

/Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:22

Mr. Chris:
Kan på nogle punkter godt forstå nogle bliver udenlandsdansker..

Det kan jeg også, men af helt andre årsager..

Jeg tror man skal lede længe efter et mere snæversynet, egoistisk og intollerent folkefærd, end danskerne. Og jeg kan godt forstå at flere og flere tager væk fra det :o)

EDIT: Og til spørgsmålet om hvorfor du skal betale: Det kommer du sandsynligvis til under alle omstændigheder, da det nok ikke er mange der har mulighed for at betale den gæld tilbage.

Så er det en vurdering om man skal prøve at give dem muligheden for at starte fra nul. Det kan jo være at det betyder at flere vil synes at det er umagen værd, at finde sig et job efterfølgende.

Vi kan jo også kigge på hvordan de gør i andre europæiske lande. I Norge - som der står i artiklen - er det et mere spiseligt beløb man kommer ud med. Og i Holland, som vi kunne lære rigtig meget af i mange sammenhænge, er der mulighed for tilskud til sine sager. Dette indebærer at du ikke kommer ud med en uoverskuelig gæld.

Den Hollandske model tager højde for din bruttoindkost, samt evt. opsparing. På den måde kan dem der selv har mulighed for det, selv betale for omkostningerne, hvor dem der ikke har denne mulighed, kan få økonomisk støtte.

Generelt har hollænderne et mere realistisk syn på virkeligheden, og vælger at agere og lovgive ud fra dette. Danmark kunne blive et dejligt land igen, hvis vi gjorde det samme.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har i den grad i de sidste par dage her på amino i forskellige tråd, set en snævertsynhed, der er så himmelråbende, at jeg godt forstår at Danmark er på vej til at blive en tabernation

Det handler ikke om at belønne forbrydere, det handler om at hjælpe dem, der vil hjælpes, til fordel for hele samfundet. Men sørgeligt nok vælger de fleste kun at kigge på hvad der er til gavn for dem selv

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:34

Rikkepigen:

Hvor står det, at det "kun" er sagsomkostningerne, det handler om? Det kan jeg altså ikke lige finde nogen steder...

Der står i alle medier at det er gælden til staten det drejer sig om, hvilket så må være advokatsalær osv.! Gælden til de "forudsatte" kræves i langt de fleste tilfælde af forsikringsselskaber m.fl.!

Dbh Rasmus

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:47

Henrik Nielsen:

Jeg har i den grad i de sidste par dage her på amino i forskellige tråd, set en snævertsynhed, der er så himmelråbende, at jeg godt forstår at Danmark er på vej til at blive en tabernation

Det handler ikke om at belønne forbrydere, det handler om at hjælpe dem, der vil hjælpes, til fordel for hele samfundet. Men sørgeligt nok vælger de fleste kun at kigge på hvad der er til gavn for dem selv

DK er direkte på vej lokummet og det bliver værre for hver dag.  Demokratiet er for længst afskaffet i DK. I stedet for der er en tosse der styrer det hele, er de nu en håndfuld og det gør det bestemt ikke bedre. Jeg tror ikke der findes folk der er mere ligeglade med alt og alle end danskerne.

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

En sød lille historie der blev smidt op på amino for nogle dage siden Smile

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs354.ash2/63480_467038996850_696716850_6229715_2718690_n.jpg

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17

Beklager det ikke er et link.. Har endnu ikke fundet ud af hvordan det gøres (hvorfor gøres det ikke automatisk, som andre steder?).

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

DesignYOU: