Jeg har godt nok læst om at det var svært at få sådanne et lån. Men at det var fuldstændig umuligt at få, havde jeg dog ikke regnet med. Vil meget gerne høre om der er andre der har prøvet i Danske Bank.
Jeg spurgte til et lån på 200.000kr som skulle gå til at starte et Aps ejendomrenoveringsselskab. Så var de lige så flinke at forklare mig at jeg selv skulle stille med de 80.000kr til Aps selskabet ???. Hvad er det så lige vi skal med de her Statsgaranterede lån når du selv skal komme med det hele aligevel. Hvorfor er det en Bank, fuldstændig blottet for visioner, der skal afgøre hvem der kan få de her lån ???. Og så er de lige så flinke til sidst og spørge MIG, ( er der overhovedt en kreditforening som vil sætte lån i sådanne ejendomme ) Ja nu er det jo ikke mig der arbejder i Banken. Men siden " Den slags ejendomme " også er sat til salg hos ejendomsmæglere over hele landet. Må man da kunne forvente at det var muligt at få dem financeret.
Det er ikke helt rigtig det du skriver. Lånet behøver ikke at være til at ( Starte ) Din virksomhed.
Der står bare at din virksomhed ikke må være mere end 3år gammel. Og jeg har altså et firma i forvejen, der kun er 2år gammelt. Som så skal laves om til Aps, for at jeg ikke personligt skal hæfte for det hele. Og jeg har jo så alt ( Værktøj - Firmabil Osv.. ) Som jeg vil flytte over i det nye Aps.
Jamen hvor meget er de ting værd som du vil tage med over i dit selskab?? for de værdier som du tager med over i selskabet kan jo godt udgøre det for den ansvarlige indskudskapital, - det behøver jo nødvendigvis ikke at være i rede penge, de 80.000 for at stifte et ApS.. Måske du lige skulle undersøge reglerne nærmere hos SKAT/revisor?
Nu kender jeg godt reglerne for oprettelse af Aps. Og det representerer kun en værdi af ca 40.000kr så det er jo ikke helt nok.
Men det jeg mener er at da staten stiller garanti for de 75%. Er det vel reelt set`" Kun " 50.000kr jeg selv burde stille sikkerhed for. Men det ser så ud som om at jeg selv skal stille med 80.000kr her. Og så kun kan låne 120.000kr af Banken. Så dårlige vilkår får man jo ingen gang på et Forbrugslån ???. Og hvis jeg selv kunne stille med de 80.000kr tror jeg såmænd at jeg helt havde undgået at gå i Banken.
Jeg har også forsøgt Danske Bank og et kom-igang-lån uden held. Startede mit APS og Holding op for egne penge, og har smidt yderligere 100.000 i driften og udvikling. For at kunne komme videre skal jeg bruge 400-450.000 kr. i 12-24 måneder. Men de kunne ikke hjælpe mig! De mente ikke at jeg kunne stille den fornødne sikkerhed? Mig bekendt stiller væsktfonden de 75% = 300.000 kr. Jeg giver ikke meget for den risikovillige kapital, når ikke bankerne "tør/må" låne pengene ud.
Det bekræfter kun min formodning om at bankerne ikke er i stand til at styre det her. Jeg tør godt våve den påstand at problemet er at de ikke tjener nok på den her slags lån. De kan sikkert ikke få lov til at sætte renten højt nok eller lign.
Man burde lave en fælles henvendelse til staten. Og her gøre dem opmærksom på problemet.
Jeg (læst en kunde) har lige fået et kom igang lån igennem.
Vi startede med et par afvisninger fra de store banker, men hos SparNord oplevede jeg ingen problemer, tiltrods for at det var i en rimelig risikofyldt branche.
Jeg ved ikke om SparNord har andre politikker vedr. bevilling af lån eller om vi bare var heldige.
Jeg (læst en kunde) har lige fået et kom igang lån igennem.
Vi startede med et par afvisninger fra de store banker, men hos SparNord oplevede jeg ingen problemer, tiltrods for at det var i en rimelig risikofyldt branche.
Jeg ved ikke om SparNord har andre politikker vedr. bevilling af lån eller om vi bare var heldige.
Jeg har forsøgt ved 6 forskellige banker, deriblandt både Nordea, Danske Bank, Spar Nord og min egen bank (som i første omgang gav os et meget lille opstartslån som skulle forhøjes når vi var kommet i gang).
Vores bank nægtede at forhøje lånet da vi var kommet i gang og havde stigende salgstal, og både Nordea, Danske Bank, Spar Nord og de to sidste banker, havde ikke nosser til at springe ud i det - og det på trods af en noget anderledes forretningidé end set før.
Selvom vi også nævnte Kom-i-gang lånene med garanti fra staten, så turde de ikke alligevel. Så det resulterede i sidste ende med ét mindre firma i Danmark.
Men siden " Den slags ejendomme " også er sat til salg hos ejendomsmæglere over hele landet. Må man da kunne forvente at det var muligt at få dem financeret.
Nu er der for skel på om det er et nystartet ApS eller en privatperson der "får financieret" en ejendom. Du kan ikke få en ejendom financieret medmindre du selv stiller personlig kaution, så hvis du havde regnet med at dit ApS kunne få financieret opkøb er det i princippet umuligt.