Jeg kan se at der er en forskel på hele 40% når jeg tjekker vores adwordskampagner op mod analyticsdata. Analytics viser det mindste tal.
Kan det virkelig passe?
Derudover kunne jeg godt tænke mig at kunne se hvor meget der er solgt for i adwordskampagnerne - så jeg direkte kan se om det kan betale sig. Som det er nu tjekker jeg hvad vi har givet for kliks i perioden - og så går jeg i analytics og ser hvad der er omsat for i samme periode. Hvilket jo giver et ret dårligt billede når data åbenbart ikke er ens....
Umiddelbart kan det forklares med, at AdWords tæller klik og analytics tæller besøg.
Derudover skal du selvfølgelig linke din AdWords konto med din Analytics konto. Hvis du har eHandel slået til i Analytics vil du nu kunne se præcis hvor meget din AdWords annoncering omsætter for, samt andre fantastiske statistikker på AdWords.
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog.
Jeg tilslutter mig. Adwords blærer sig også hér med ca. 40% flere salg, end Analytics siger den er skyld i.
Er du 100 % sikker på, at du kun har oprettet ét konverteringsmål i AdWords?... Nogle gange glemmer man, at man også har tilføjet nyhedsbrevtilmelding til i Adwords og deslignende.
Umiddelbart kan det forklares med, at AdWords tæller klik og analytics tæller besøg.
Derudover skal du selvfølgelig linke din AdWords konto med din Analytics konto.
Hvis du har eHandel slået til i Analytics vil du nu kunne se præcis
hvor meget din AdWords annoncering omsætter for, samt andre fantastiske
statistikker på AdWords.
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog.
Der er tale om
antal konverteringer. Jeg har lige tjekket, og jeg har ikke andre mål
end gennemførte salg. Så er det ikke meget mærkeligt? Jeg har før læst
at andre havde samme problem... og hvilket et af stederne skal man så
regne med som det troværdige?
Vi har koblet adwords og analytics
sammen - så jeg kan godt se i min analytic hvad der er kommet af salg
og hvorfra. Men jeg skal stadig tilbage i adwords for at se hvor mange
penge der er brugt på hver kampagne og om den kan betale sig at have
kørende. Det ville være rart at kunne se samme sted (eks i adwords
kampagnerne = 10 salg har kostet 500 kr og har skabt en omsætning på
5000 kr). Så ville det jo være meget nemmere hurtigt at overskue hvor
der skal reguleres. Men det kan man så ikke?
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog.
Hej Andreas,
Jeg
vil bare lige sige tak for din virkelig gode e-bog om adwords. Jeg har
brugt det meste af dagen i dag på at læse den, og få indstillet og
rettet til i mine kampagner. Den er supergodt skrevet og let at læse og
forstå!!!
Jeg er bare mega spændt på hvordan det hele udvikler
sig de næste dage - for der er godt nok lavet meget om. Det eneste jeg
ikke har ændret er at jeg har konverteringsoptimering slået til
stadigvæk... så må jeg se om jeg skal tage pr klik i stedet for, når
jeg lige får overblikket :·)
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog.
Hej Andreas,
Jeg
vil bare lige sige tak for din virkelig gode e-bog om adwords. Jeg har
brugt det meste af dagen i dag på at læse den, og få indstillet og
rettet til i mine kampagner. Den er supergodt skrevet og let at læse og
forstå!!!
Jeg er bare mega spændt på hvordan det hele udvikler
sig de næste dage - for der er godt nok lavet meget om. Det eneste jeg
ikke har ændret er at jeg har konverteringsoptimering slået til
stadigvæk... så må jeg se om jeg skal tage pr klik i stedet for, når
jeg lige får overblikket :·)
5 stjerner herfra - tak :·)
Mange hilsener Helle
Hej Helle,
Tak for de gode ord. Det er jeg rigtig glad for at høre :)
Mht. problematikken i AdWords vs. Analytics, så er det højst sandsynligt pga. forskellen i måden de to stykker software tæller besøgende og konverteringer.
Jakob Kildebogaard har måske en mere detaljeret forklaring, men jeg er næsten sikker på, at svaret er i den boldgade.
Og nej desværre - Du kan ikke se omsætning o.l. per søgeord inde i AdWords interfacet. Til gengæld kan du se det hele inde i Google Analytics. Så er det bare at gå tilbage i AdWords og justere bud mm. efterfølgende.