Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

html eller cms til seo?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Det der SEO, det lyder altså smart. Så det må vi hellere give et forsøg Stick out tongue

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal vælge et cms system som Joomla eller WP eller om der skal laves et amatør site med dreamweaver. Hvad vil funke bedst?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 00:40

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej herinde

Det der SEO, det lyder altså smart. Så det må vi hellere give et forsøg Stick out tongue

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal vælge et cms system som Joomla eller WP eller om der skal laves et amatør site med dreamweaver. Hvad vil funke bedst?

Hilsen Morten

Godaften Morten.

Hvis du er en haj til SEO, så vil jeg klart anbefale dig at lave et amatør site med dreamweaver, men har du ikke den vildt store kendskab til SEO, så kan jeg varmt anbefale dig WP.

Med venlig hilsen
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:45

En "statisk" løsning kodet i eks. Dreamweaver vil naturligvis give dig 100% kontrol, men det er ikke en løsning jeg selv ville vælge.

Både Joomla og Wordpress har mange udvidelser der kan hjælpe den "interne seo".

Joomla har desuden det der kaldes "template overrides" - dvs. muligheden for at ændre den HTML som en given udvidelser laver, og optimere denne hvis det er nødvendigt.

Du kan få stategiske keywords i en tekst til at linke til en given side automatisk, og du kan justere på de "klassiske seo parametre som side titel, meta description, url, overskrift helt individuelt. Samtidig kan du få udvidelser der automatisk pinger tjenester som ping.fm når du skriver nyt indhold på sitet.

I Joomla kan du desuden får din helt egen "crawler" der løber dit site igennem, og tjekker hvor godt du har optimeret dine tekster i forhold til de klassiske anbefalinger mv.

Min personlige præference er klar Joomla, men jeg er også farvet af at arbejde med det system til daglig. Wordpress' motor er slet ikke så elegant som den man finder i Joomla. Joomla er mere fleksibel og let at arbejde med, omend Wordpress er utrolig let som bruger at udgive indhold på.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:48

Helt pragmatisk er der ingen forskel på, om du vælger et CMS eller om du laver en statisk side i HTML. Det eneste søgemaskinen kigger på er outputtet. Google ser på den måde aldrig al det php-kode, der udgør fundamentet for et CMS som Joomla.

Du kan sagtens kode et site i dreamweaver, der vil fungere fint i søgemaskinerne og på samme måde kan du lave et template i Joomla eller et wordpress theme. De er nøjagtig de samme ting, der gør sig gældende i sidste ende for alle tilgange: At slutresultatet skal være nemt for Google at "læse".

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:25

Definér lige et "amatør-site" i DreamWeaver?

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:29

Selvom jeg selv kan programmere og lave markup html sider i et snuptag, ville jeg til enhver tid vælge et CMS system til det, medmindre det skal være en helt statisk side hvor der sjældent kommer nyt og er på meget få side.

Som andre er inde på her, så er den store fordel i et cms system til styringen at du får en masse muligheder for dynamiske menuer, interne links og indhold på siden, som ellers kan være en hovedpine at klare manuelt, som opdateringer i html via fx dreamweaver eller notepad.

Wordpress kunne lyde som et godt udgangspunkt for dig, men få en til at hjælpe dig med basis opsætning, templates og plugins hvis du ikke selv har styr på dette.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:36

Lars Meyer:

Selvom jeg selv kan programmere og lave markup html sider i et snuptag, ville jeg til enhver tid vælge et CMS system til det, medmindre det skal være en helt statisk side hvor der sjældent kommer nyt og er på meget få side.

Som andre er inde på her, så er den store fordel i et cms system til styringen at du får en masse muligheder for dynamiske menuer, interne links og indhold på siden, som ellers kan være en hovedpine at klare manuelt, som opdateringer i html via fx dreamweaver eller notepad.

Wordpress kunne lyde som et godt udgangspunkt for dig, men få en til at hjælpe dig med basis opsætning, templates og plugins hvis du ikke selv har styr på dette.

Ovenstående kan jeg forstå, men man laver da vel et design og det basale markup et eller andet sted, fx i Dreamweaver..

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:57

Hej

Tusind tak for jeres svar.

Hele tanken om et html site opstod sådan set mest fordi at det er en jungle at finde rundt i de forskellige CMS systemer og alle de plug-ins / extensions der findes. Det er uoverskueligt hvad der er af muligheder, hvilke virker, hvilke gør ikke osv. Og så tager det tid at sætte sig ind i.

Jeg har ligeledes læst mig til at CMS har en del begræsninger / ulemper, men det hører måske mest fortiden til?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 03:14

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hele tanken om et html site opstod sådan set mest fordi at det er en jungle at finde rundt i de forskellige CMS systemer og alle de plug-ins / extensions der findes. Det er uoverskueligt hvad der er af muligheder, hvilke virker, hvilke gør ikke osv. Og så tager det tid at sætte sig ind i.

Jeg har ligeledes læst mig til at CMS har en del begræsninger / ulemper, men det hører måske mest fortiden til?

Det er korrekt og særligt til gratis og open source systemerne som fx joomla, wordpress m.v. findes der millioner af plugins, extensions og opsætninger man selv skal stå for at ordne inden produktet er brugbart.
Derfor mener jeg også du bør hyre en til at hjælpe dig med dette, på et par timers hjælp kan en der har styr på det lave et fornuftigt teknisk fundament for dig i wordpress, som måske ville tage dig selv 10-20 arbejdstimer at finde ud af selv. (og måske meget mere tid hvis du laver fejltagelser eller glemmer noget).

Der er selvfølgelig nogen begrænsninger og problemer med at anvende et CMS, det vil der altid være, men får du hjælp til setup'et er det mindre ting som er til at leve med. Du vil også have mange begrænsninger og problemer hvis du skal lave det hele manuelt, og i det store hele vil den manuelle vedligeholdelse højst sandsynligt give dig flere problemer og være langt mere tidskrævende.

Afhængig af hvad dit site skal kunne og hvordan det skal se ud, så er der masser herinde der kan hjælpe dig med det til billige penge. Både grafisk og teknisk. Alternativet er at du kun lige hyrer en til det tekniske seomæssige setup, og så bruger et af de mange gratis wordpress tema design som der findes overalt på nettet, fx også her: http://wordpress.org/extend/themes/

Vælg dit tema førend du får en til at kigge på seo'en / teknikken, temaet kan have afgørende betydning for din seo performance og teknik. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:19

Hej Lars

Ja det må så være fremgangsmåde. Et WP eller Joomla site og så et par timer med en der ved hvad han laver Smile

Tak for hjælpen.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)