|
|
Lysterapi
|
Tak for alle svarene. Lise, de der briller har jeg læst om. De er vist på 2.500 lux. Er det stadig ligeså effektivt som en lampe på 10.000? Har det noget med styrken at gøre? Kan du fortælle mere om dine erfaringer med dem? Dem ville jeg jo måske kunne have på mens jeg træner! Mvh. Thomas :) |
|
Hej Thomas Du må undskylde jeg ikke har svaret før, men jeg har været langt fra en computer i et dage... juhuuuu!! Med hensyn til brillerne skulle de være mindst lige så gode som de stærke lamper, selvom lysintensiteten ikke er lige så stor, da du har dem tæt på øjnene. Princippet med lyset er, at jo tættere du er på det, jo stærkere virker det. Umiddelbart fungerer de kanon godt, og så er de meget mere behagelige at bruge, fordi man kan gå rundt og ikke er bundet til en lampe. Men man skal lige rulle gardinerne ned, for man ser ikke super smart ud med dem på !!Håber at du finder en god løsning. Lise |
|
Hejsa Jeg vil bare sige at jeg har haft rigtig god erfaring med Lysterapilamper. På min arbejdesplads har vi 2 arbejdspladser med lysterapilamper, som man skal booke sig ind på. Efter vi fik de lamper har de to arbejdspladser været booket ud konstant. Der er så mange der er glad for dem og jeg må indrømme at jeg kan også mærke at jeg får mere energi når jeg sidder ved dem. Vores chef har været nød til at skaffe flere lamper til udvalge ansatte som de kan få med hjem, for at de bedre kan få deres hverdag til at fungere. Jeg har selv købt min egen lampe på denne hjemmeside: www.kropsform.dk De er både store, flotte og billige i forhold til hvad man ellers kan finde på nettet. (det er faktisk ret svært at finde nogle ordentlig nogle på nettet) Denne kan både hænges på væggen og sættes på et bord. Held og lykke med det. |
|
Sådan her virker lysterapi: Hver morgen inden kl. 10.00 skal man sidde en halv time foran lysterapi-lampen. Man kan godt lave noget andet imens, men så skal man lige kigge op og ind i den ganske kort en gang imellem (for eksempel hver gang man vender side i avisen, hvis man læser avis). Når den halve time er gået har du fået den dosis du skal have og længere tids brug har ikke forøget effekt. Du skal gøre det hver dag i 14 dage - så skal effekten være indtrådt. Hvis ikke, så virker lysterapi ikke på dig. Hvis du bor i Frederikshavn kommune, kan du låne en lampe i Skagen eller Frederikshavn Sund By i 14 dage så du kan prøve det. I princippet skulle det være nok med 14 dage i kvartalet - hvis det altså virker på dig. Held og lykke Mette - tidligere sundhedskoordinator |
Bliv gratis medlem
!!