Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lysterapi

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne

Hvad er det du har læst? Artikel eller bog?

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:35
Hej Anne

Det var en bog, der hed noget i stil med "How to sleep less, and have more energy"

Alt om både i Danmark

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 14:24
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:53
Hey

Var lige i netto og så så at man kunne købe en Bright Light til 299... Ved ikke om det kun var i min lokale netto. Men det er da værd at køre hen til sin netto og tjekke det ud, hvis man påtænker at anskaffe sig sådan én..

God weekend

Charly

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:33
Dato: 27-01-2007 14:23:46
Forfatter: Anne Foge
Er det den her 

Titlen lyder rigtig...den er dog fra http://www.powerfulsleep.com

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 6. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:24
Min kæreste har lige fået et par "briller" som man kan gå rundt med mens man laver andre ting eksempelvis læser avisen eller styrketræner. Man ser ikke super smart ud med dem, men de er super gode og har lige så stor effekt som de store lamper. Det er nogen han har fået anbefalet af en psykiater, da han led af en mindre vinterdepression. Mærket er Luminette og de kommer fra Frankrig. Han har lånt dem af psykiateren, men det kan være at du kan finde dem på nettet.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:27

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 11:37
Meget interessant, den artikel

Men generelt er der ikke særlig meget der er dokumenteret indefor psykiatrien.

Trods det, er der en voksende "kundegruppe" indefor den sektor

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 14:34
Læste godt den norsk/italienske artikel i december. Men én ting undrede mig: Jeg har fra en tidligere kollega fra Norge hørt at da hun flyttede fra Nordnorge til Oslo blev vinterhalvåret meget mørkere. - Hvorfor: Såmænd fordi der længere nordpå er sne fra november - april, og dermed masser af lys (men til gengæld mindre lys i maj, når al sneen er smeltet). Så hvis forskerne havde tænkt sig lidt om skulle de nok have brugt indbyggere fra det mørke, sydlige Nordeuropa, fx. Oslo (eller København!) til sammenligning med Sydeuropæere. - Jeg har desværre ikke adgang til de 2 forskere, men synes selv denne forklaring ligger lige til højrebenet...ku'' være interessant at få deres kommentarer til det.....

I Danmark er der vist blandt forskere, psykiatre og psykologer generelt enighed om at lysterapi hjælper - se bl.a. hér:

"Det har også vist sig, at lys alene virker af størrelsesorden til det, lykkepiller giver, så i den forstand kan man godt forestille sig, at nogen i stedet for at tage lykkepiller kan tage lysbehandling"

Martin
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:46
Blot en tilkendegivelse herfra.
Jeg er uddannet psykolog, arbejder indenfor psykiatrien og har desuden privat praksis. Når snakken er faldet på lysterapi blandt de psykologer/psykiatere jeg samarbejder med/kender er den generelle holdning, at der ikke er dokumentation for at lysterapi hjælper mod depression.

/Ronin

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)