Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lysterapi

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ligesom de fleste andre, synes jeg at det kunne være rart med lidt mere energi her om vinteren.

Er der nogen der har erfaring med lysterapilamper og kan anbefale nogen? Jeg ved at de skal være kraftige, men mange kræver at man sidder ret tæt på, og jeg ville gerne kunne sætte en op i eksempelvis min stue, og så have den på mens jeg træner, hvilket nok vil give en afstand på en til to meter til lampen.

God weekend!

Mvh.

Thomas :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hejsa

Jeg ved, du kan få en bordlampe (rigtig pæn) med 10.000 lux, så behøver du ikke at sidde mere end ca. 45 min ad gangen..prøv at google lidt på det...

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:09
Tak for det.

Jeg har googlet en del, og jeg ville nemlig gerne undgå at skulle sidde op og ned af lampen. Jeg ville gerne kunne være 1-2 meter væk fra den og stadig få de der omkring 10.000 lux.

Ved ikke om en sådan løsning overhovedet kan lade sig gøre.

God weekend!

Mvh.

Thomas :)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:40
Vi låner & bruger pt. en Philips lysterapilampe, der vist er en af de bedste. Som jeg læser det skal man fx. sidder 20 cm fra den i ½ time, 40 cm. i 45 min.

Men, vi bruger den blot som "baggrundslys" - næsten hele dagen - mon ikke det giver noget??! - Den lyser rigtigt meget, med et relativt hvid/blåt lys.

Har også set en billig lampe på 10000lux på FDB/nettorvet.dk

Martin
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:42
hvad skulle effekten være?

Jeg siger ikke at det er fup eller lign, slet ikke, jeg vil bare gerne høre lidt mere om jeres erfaringer med det?

:)

d.

www.onapp.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:44
Dato: 26-01-2007 21:41:57 Forfatter: Ditlev

Jeg siger ikke at det er fup eller lign, slet ikke, jeg vil bare gerne høre lidt mere om jeres erfaringer med det?

:)

d.

Det modvirker vintertræthed og -depression. En stor del af danskerne, kunne have brug for et lampe.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:47
ok - og det virker?

www.onapp.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:50
Jeg ved ikke om det er videnskabeligt bevist, men de fleste læger anbefaler det hvis du lider af en mild form for vinterdepression.

De mennesker der har prøvet det, og jeg har talt med og hørt om, har alle kun oplevet positive ting ved brugen af disse lamper. Det er blot vigtigt at der benyttes en rigtig lysterapi-lampe, og ikke en alm. bordlampe, da du risikerer at få øjenskader.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:32
I vores tidligere lokaler udskiftede vi alle alm. lysstofrør med lysstofrør med dagslys. Det ændrede belysningen i rummet markant og gav mere lys - det føltes som om vi havde fået monteret ovenlysvinduer. Det ændrede også på humør og hovedpiner, men det kan selvfølgelig godt være indbildning :)

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:47
Dato: 26-01-2007 21:41:57
Forfatter: Ditlev

Sjovt.. jeg har lige (igår) læst en bog vedr. forbedring af søvnkvalitet og forkortelse af "sove-tiden".

Her anbefaler de, at hvis man bruger meget tid indendørs, at man anskaffer sig en af de pågældende lamper, da der er 2 store ting der har påvirkninger på ens søvnmønster... dagslys og motion....

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)