Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift sygehus hvis du ikke vil behandles af muslimer

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Der tager du godt nok fejl. For muslimske forældre er det forbundet med meget stor prestige og anseelse at deres børn bliver læger, så for børnene ligger der et meget stort forventningspress fra forældre og familie om at de bliver læger, selvom hverken de eller forældrene har den fjerneste ide om hvad det indebære.

Okay siger hvem? Jeg har aldrig hørt om et menneske, som ik vidste hvad en læge laver...

Men denne debat er ved at nå et lavpunkt, hvor fordomme og jeg tror, jeg tror måske, jeg har hørt, jeg har læst, min fætter siger osv vinder fremfor fakta...

Jeg giver op, men fortsæt endelig den fordomsfulde tankegang i DK, det skal nok gavne på sigt!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:16

Wi:

Men jeg vil også sige, at hvis man læser dine indlæg igennem, læser du alt ret bogstaveligt, og er meget villig til at diskutere, og du argumentere også godt for din sag, men du tror også samtidig at du har 100% ret - men så igen.. Det tror vi alle jo, og det er dét der gør diskussionen så svær - ja vel nærmest umulig, og derfor beskæftiger jeg mig også sjældent med diskussioner som denne :)

Jeg kan jo kun læse det du skriver... Har lidt svært ved at læse andet, og det samme gælder jo, når du læser mine indlæg...

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg mange ville have godt at 1 år i Syditalien... Så ville de virkelig indse, hva det vil sige at være fremmed... For så bliver basale dagligdags ting pludselig et problem...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Jeg synes det er helt i orden at DF'ere ikke vil behandles af muslimer med torklaeder.

1. Saa kan vi andre hurtigere komme til mens DF'erne sidder og guffer citronmaaner i ventevaerelset.

2. Der vil vaere flere DF'ere som forbloeder eller faar varige men mens de venter paa at blive forflyttet til et arisk kristenfundamentalistisk hospital.

3. DF'ere vil vaere sikret mere smerte og infektion idet DF'ere foretraekker sygeplejersker uden hovedbeklaedning.

Ingen brok herfra. DF'ere kan faa lov til at sidde og vifte med deres braekkede arme i ventevaerelset mens de piver som smaa nyfoedte babies. -Snup en panodil og en penicilin og tag en slapper med dit aabne benbrud mens vi finder den rette arier til at behandle patienten.

Derfor, kaere DF'er.. vil du ikke nok vaere rar at insistere paa din ret til at blive behandlet af en sygeplejerske uden toerklaede. Din smerte, -vores glaede.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29

Kenneth:

Først så kan jeg godt lide at bo i DK, og egentlig også derfor at jeg bor her. Men det kommer ikke sagen ved, hvordan det er at bo andre steder. For det er stadig DK vi snakker om. Jeg er ikke interreseret i at vide hvordan det er at bo i Syditalien eller Saudiarabien. Det kommer ikke sagen ved.

Det det handler om er det danske samfund, og om hvordan vi får det bedste ud af det. Med det vi har og får. Og det mangler der en åben debat om i det danske samfund. Og det giver netop rod til racisme og omvendt racisme, som det hedder....utroligt egentligt at noget kan hedde det.

Hvis du ik ved, hvilke problemer en invandre har i hverdagen, hvordan har du så tænkt dig at løse dem?

At du ik fatter pointen i min kommentar, om at folk skulle prøve at bo i Syditalien viser vel blot, at du ik gider at forstå problematiken...

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem. Men jeg vil da tilføje, at selvom jeg er dansk kvinde og desuden ikke har en religiøs overbevisning, vil jeg da helst have at min gynækolog er kvinde.

Og så skal man da passe på inden man får skydt i skoene på DF, at nu er de også Racis........ Valget går mig bekendt 2 veje. En dansker kan vælge ikke at blive tilset af en læge med anden etnisk baggrund end dansk, og en muslim kan ligeledes vælge ikke at blive tilset af en dansk læge.

Hvis det ikke er diskrimination på højeste niveau, om man så er dansker eller af anden etnisk baggrund end dansk, så ved jeg ikke, hvad det er.

Men det, som gør mig mest vred i denne sag er, at så skal en ambulance kører patienten, som ikke vil tilses, videre til et andet sygehus. Siden hvornår er det blevet samfundets problem, at et menneske nægter at blive behandlet et givent sted, pga. lægens køn/race/statsborgerskab.

Den vigtigste pointe er vel, hvorvidt man er rask nok til at kunne vente med behandling. Altså, vil man lappes sammen, eller er det knap så vigtigt.

Det hele kører af sporet for mig, når lægens køn/race/statsborgerskab etc. bliver vigtigere, end at få behandlet en syg patient.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Melina

Jeg er fuldstaendig enig i at de er rimeligt at en kvinde gerne vil undersoeges intimt af en kvinde. Men hvis det er akut og livstruende saa kan man ikke tage hensyn til polemiske dumrianer (DF'ere) som i deres trodsige infantile hystaderetorik bare vil genere muslimer.

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 22:05

Sameh Niazy:

Melina

Jeg er fuldstaendig enig i at de er rimeligt at en kvinde gerne vil undersoeges intimt af en kvinde. Men hvis det er akut og livstruende saa kan man ikke tage hensyn til polemiske dumrianer (DF'ere) som i deres trodsige infantile hystaderetorik bare vil genere muslimer.

Præcis. Jeg forstår slet ikke, at hvis man fx. har været involveret i en ulykke og skal opereres akut for at leve igen, at man så skal til at overveje om lægen nu er 'rigtig'. Det vigtigste må da være, at man kommer til at leve igen.

Hvis lægen så er 'forkert', så har man jo allerede dér gjort det klart, at lægens køn/race whatever er vigtigere end ens eget liv. Det er sgu da fucked up!

Bottom line: vil man opereres eller vil man ikke. Kan slet ikke forholde mig til at lægen kan påvirke den beslutning.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15

Melina Jørgensen:

Præcis. Jeg forstår slet ikke, at hvis man fx. har været involveret i en ulykke og skal opereres akut for at leve igen, at man så skal til at overveje om lægen nu er 'rigtig'. Det vigtigste må da være, at man kommer til at leve igen.

Når alt kommer til alt, så tror jeg også at det er svært at finde nogen i verden der, hvis de ligger alene og bange på et operationsbord, der ikke ville tage imod en trøstende hånd uanset hvem den sad på.

De få man finder, om de så tilbeder, jesus, allah, buddha eller ham den lille mand på strøget der kun kan "Den røde tråd", så er det vist også godt det samme hvis de ikke når at blive opereret grundet ventetid på den rigtige læge.

/Tommy

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 22:22

Tommy

Jeg er helt enig! Tror det er et få tal, der vil hellere vil forbløde i venten på den 'rigtige' læge, end at blive hjulpet af en 'forkert'.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:36

Og morgendagens debat om FN´s beslutning om at "Afslag om sammenføring er ulovlig" og bryder international lov, kommer så igen til at give debat.

Bare vent og se.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)