Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt med konkurrents navn som AdWord?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ikke præcis nok. 

Der er allerede regler, der sikrer, at fx brug af "Netto" i anden sammenhæng end som udtryk for supermarkedet, ikke er ulovligt. 

Ligesom det heller ikke er ulovligt at bruge fx "D&G" i en annoncetekst, hvis man lovligt har importeret varerne.

Den situation, jeg taler om, er den hvor den eneste bagtanke er at hente trafik på konkurrentens navn.

Bør den være lovlig, hvis bare man lader være med at skrive konkurrentens navn i selve annonceteksten?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Egentlig er jeg ikke modstander af brugen af konkurrenters navne i søgeordene.

Så længe der ikke er spor af forveksling i annonceteksten:

F.eks er der en der mangler en vandhane og han mener det må være hos Harald Nyborg-

Han skriver derfor Harald Nyborg og i Adwords-annoncerne dukker en annonce op med et tilbud på vandhaner fra vvs-grossisten - som fanger hans opmræksomhed.

At det sjælden er en god forretning at kører sine Adwords-annoncer på den måde, undrer vel ikke nogen, da den der søger efter netop et firmanavn også er ude efter netop dette firma, og vil derfor højest sandsynligt klikke væk fra siden i samme øjeblik det går op for den besøgende at det ikke var den hjemmeside han søgte efter.

Herudover vil firmaets hjemmeside højest sandsynligt poppe op som et af de første organiske søgeresulter, hvorfor den besøgende vil klikke på det organiske link.

Mange af de besøgende du vil få på konkurentens søgeord, vil nok være fra konkurenten selv.

Så det er ikke en metode som altid kan anbefales, men i enkelte tilfælde, hvor konkurentens firmanavn er dannet af generiske navne, som f.eks. petshop, vvsshop, babyshop osv. vil det helt klart være mere gavnligt end Harald Nyborg, Bilka eller Føtex.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)