Det er ikke altid 100 % klart og der kan være situationer, hvor jeg faktisk mener at det er ok.
Først og fremmest skal man selvfølgelig ikke udgive sig for at være andre end man er, og det er klart at man ikke skal lokke kunder ind på en side, under falske forudsætninger.
Men for at skitsere at det ikke altid er 100 % simpelt, så læs her:
Falck er i Danmark = sikkerhedsprodukter og mega dominerende i Dk, og en falckkasse er i dag det samme som en førstehjælpskasser/førstehjælpstasker. I aner ikke hvor ofte jeg sælger en falckkasse, for det er et og det samme for forbrugeren.
Så når jeg sælger falckkasser i telefonen sikre jeg mig lige at de ved kassen ikke er fra falck, og svaret er "åhh ja selvfølgelig, en førstehjælpstaske".
Her mener jeg faktisk det er ok at bruge ordet falckkasse, så længe jeg gør alle opmærksomme på at kassen altså ikke kommer fra falck.
Faktisk har jeg aldrig oplevet at de troede jeg var falck, da de jo netop ofte er på vej væk fra virksomheden.
At ordet så ikke er særlig godt ifht. adwords og konvertering, og jeg derfor ikke bruger det, er en anden sag.
Et andet ord jeg tidligere har brugt, er apollo brandmateriel, en virksomhed der gik konkurs for nogle år siden. Her kom ok salg fra når der blev søgt på google...og hvem sidder med rettighederne under en konkurs?