Hej aminoer der ude... :) Håber jeg kan få lidt hjælp :) Venlig hilsen |
PHP problemer
|
Hej Søren. Jeg kender ikke den bog du omtaler, men det overrasker mig hvis den beder dig om at installere Red Hat Linux, uden nærmere forklaring. Det er ikke en begynderopgave at konfigurere en webserver. Jeg vil i stedet anbefale dig at købe et billigt webhotel hos fx One.com med PHP5 support og en MySQL database. Så kan du uploade dine PHP scripts dertil, frem for "localhost" (en lokale server). Jeg vil anbefale dig at downloade Netbeans for PHP (31 MB) til udvikling af dine scripts - men reelt kan du bruge noget så simpelt som Notepad - i bund og grund er det jo bare kode (tekst) du skriver. Held og lykke med koderiet :) |
En lille sidebemærking.. Installer f.eks. XAMPP på din PC og leg lidt med PHP.. Jeg har LIGE lavet www.PHPTips.dk i går og er i gang med at skrive tips til PHP :P - så den giver dig nok ikke meget hjælp lige nu. Og hvis i finder fejl på den - så lad mig det vide (via mail eller noget). |
Og Søren Har du et VIRKELIG dumt spørgsmål Kan du altid skrive mig en mail - du finder min mail på www.modified.dk (Og jeg er ikke for stor til at kunne hjælpe en newbie gratis med PHP :) - ellers skriv det på Eksperten.dk - Aminoer er ikke så PHP nørdede som Eksperten :)
|
Hej Søren, Hvis du ikke vil investere i et webhotel til at lege med, og du kører windoes på din maskine, så skal du have en WAMP-løsning (Windows,Apache,MySql,PHP) - hvis du kører Linux (hvilket du næppe gør :o) så er det en LAMP-løsning (Linux,Apache,MySql,PHP). WAMP-løsningen kan du hente her : http://www.wampserver.com/en/ Den indeholder en Apache Webserver, En MySQL database server og PHP script sproget - og så skulle du have et setup så du kan følge bogen (jeg kender ikke bogen). Hvis du kigger på screenshottet der er på ovenstående link, så skal du starte services (dvs. det er Apache og MySQL serverne der blvier startet op) inden du kan få dine PHP scripts til at virke. Ligeledes er det vigtigt at dine filer bliver lagt det rigtige sted. Den rigtige folder kan du finde ved at trykke på "www directory"-menupunktet. Håber det er nok til at få dig igang mvh Jan |
http://www.saxo.com/dk/item/thomas-g-christensen-start-paa-php-5-e-bog.aspx er det den du har købt? For så er den langt fra for begyndere. Har den selv, og jeg har aldrig læst den færdig fordi den forklare tingende på en underlig og besværlig måde.
|
Hej Kim. Jeg købte den på Libris, men jeg tror det er den samme bog vi snakker om :D - men det ærgrer mig da hvis det jeg har købt er for svært. Specielt når der står at man ikke behøver at kunne noget på forhånd om PHP... Men jeg må bare få det bedste ud af den - det er jo faktisk smadre spændende :D |
Denne her er faktisk også helt okay Søren: http://www.phpartikler.dk/ |
Tak til alle jer der har svaret på mine spørgsmål. Man må sandelig sige at der er hurtig ekspedering herinde på Amino :D I har fået hjulpet mig videre med min "PHP-kariere" ;) Tusinde tak Søren Smedegaard |