Hej Aminoer Jeg er blevet tilbudt nogle restpartier og vil derfor lave et lagersalg sammen med en kammerat, men han har en gæld på ca. 1 million til skat samt ca. 150.000 kr til sin bank efter at han måtte lukke sit tideligere firma. Hvad vil der ske hvis han bliver medejer? Kan skat eller banken gå ind og gøre krav på hans andel? Jeg har forhørt mig lidt hos familie og venner, men ingen har kunnet give mig et klart svar. Det vil jo være surt at starte noget op og man så pludselig måtte aflevere det hele igen. Og hvis det virkelig foregår sådan hvordan foregår det så i praksis? Er der en måde, hvor min kammerat kan indtræde i firmaet uden at skulle bekymre sig om at banken eller skat kommer og tager hans andel? Det skal lige nævnes at min kammerat er arbejdsløs, så det vil jo være en god måde for ham at komme i arbejde igen. Han vil selvfølgelig gerne betale det han skylder, men så længe han er arbejdsløs, er det svært. Håber der er nogen der kan hjælpe |
De vil sandsynligvis kunne gøre udlæg i hans del af virksomheden.
Og hvis han skylder SKAT penge er det ikke engang sikkert han kan få lov til at starte virksomhed før gælden er betalt.