Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Blogger-virgin"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amioner.

Pt er jeg på barsel og er ikke ledig før februar 2012. I den forbindelse gerne starte på mit projekt - at blive blogger, i håbet om at få mit budskab ud til så mange som muligt, men også med muligheden for forhåbentligt at gøre det til mit "levebrød".

Jeg har i et halvt års tid haft en gratis blog, hvor jeg har blogget omkring mit emne og har fået at vide at emnet er super godt. Nu har jeg fået blod på tanden og vil længere med mit projekt. Det skal ikke kun være på hobbyplan, men på sigt udmunde i at gøre bloggen til min hverdag samt mit "arbejde".

Udover min blog, vil jeg gerne have en hjemmeside, hvor jeg kan sælge børnetøj som jeg selv har designet - vel og mærket i små mængder (er udd. fashion design technologist 2009). 

Min hjemmeside/blog skal ikke kun omhandle design af børnetøj, men have fokus på et område som jeg selv bruger utrolig megen tid og energi på i hverdagen - nemlig "sunde unger". Dette indeholder børns kost og sundhed. I den forbindelse vil jeg gerne på sigt have muligheden for at samarbejde med professionelle ifht. workshops, foredrag mm. 

Jeg er ikke særlig god til hjemmesider, så det skal være nemt at gå til, når jeg skal lave min hjemmeside med bloggen. Der skal, hvis det er muligt, være mulighed for at ændre/rette i min blog. Endvidere skal det være muligt med e-handel, hvis det ikke er for dyrt. 

Min plan er i første omgang:

- Læse artikler og få inspiration fra andre bloggere

- Køb og oprettelse af hjemmeside hvor jeg samtidig kan blogge og få mit budskab ud

- Opstart af hjemmeside

- Opstarte bloggen på hjemmesiden

- Opstarte arbejde og salg af div. styles på hjemmesiden

Fokus:

- Sunde unger

- Salg af børnetøj

- Nem og brugervenlig hjemmeside

- Overskuelig blog

Spørgsmål:

- Hvordan kommer jeg nemmest igang med hele projektet - læs: hjemmesiden og bloggen?

- Er det muligt at få en "enkel" og nem løsning til min hjemmeside, hvor jeg ikke skal tænke i diverse koder (kender pt INTET til det med koder på hjemmesider - KUN hjemmesider hvor der på forhånd er en given skabelon)?? Jeg vil selvfølgelig gerne at designet bliver personligt og ikke en given skabelon som alle andre amatører/fritidsbrugere bruger.

- Hvordan foregår e-net handel, ifht. salg af div. styles & accessories?

- Skal jeg lave en strategiplan for hele projektet?

- Skal jeg allerede nu tænke på om jeg skal virksomhedsregistreres, ifht. salg af diverse styles & accessories?

- Jeg har ikke de store økonomiske midler, men har hørt noget omkring gratisreklamer, som på sigt kan give en økonomisk gevinst?! Hvordan foregår dette?

----

I må meget gerne komme med in-put og spørgsmål. Dette vil kun være med til at forbedre min start samt øge mine chancer for en god hjemmeside.

Jeg håber I har lyst til at hjælpe mig på vej, da jeg pt er lidt på bar bund i forhold til hvordan jeg skal starte op og komme godt fra start. Jeg er super frisk på at komme i gang, da jeg har tiden til det, og ikke er presset ifht. et 7-16 arbejde. Jeg brænder utrolig meget for mit projekt og håber inderligt at det vil lykkes mig at gøre det til mit levebrød.

Venligste hilsner fra sunde-ungers-mor aka. Tina Smile

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 15:54

Hej Tina,

Jeg kan da til en start oplyse dig at www.sundeunger.dk allerede er taget, men det var måske ikke det du regnede med at bruge?

Ellers vil jeg anbefale dig at tjekke Thorborg TV. For nogen tid siden lavede Martin en video om vigtigheden af at man vælger helt rigtigt fra starten. Altså det system/server/cms os.v. som du vælger skal kunne alle de ting du ønsker - både nu og i fremtiden. Prøv at finde det indlæg og se det, sammen med mange af de andre... så er du allerede bedre rustet.

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 17:47

Hej Søren.

Tusind tak. Jeg vil med det samme gå i gang med at tjekke det ud. Ja, jeg har tjekket sunde unger, men det er optaget - DESVÆRRE.

Men tak for hjælpen.

Mvh Tina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)