Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom med den bedste salgsfremmende juleidé og vind en rollup-banner incl print & levering!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Mig og min chef har snakket lidt om julen og julesalget, samt hvordan vi takler denne julesæson.

Jeg vil prøve at komme med nogle gode ideer men hvis i har nogle så kom endelig med dem så kvitterer vi med en  Skiltex roll up!
Helst salgsfremmende ideér, kravlenisser på forsiden giver ikke en højere konveteringsrateWink

Optimering af adwords til julen - ord som juletilbud/julerabat/julegave til ham mm. giver tit en højere CTR (lav en særskilt kampagne og leg lidt ord / titler)

Deltagelse ved diverse julemesser (nissehue optional)

Få lavet en masse julekort hvor der står glædelig jul + en rabatkode hvor de får 5-10% på alle køb inden juleaften, det sender du med alle dine ordre.

Lav en online julekalender med gode tilbud som får dine kunder til at komme igen og igen i december måned.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du et SUPER B2B tip der sparker r** & forøger julesalget   så skriv det nedenunder, så trækker vi lod & kvitterer vi med en roll up med print, monteret & leveret m. taske
(valgfrit print, du skal bare selv levere grafik filen)

Glædelig jul Stick out tongue
Mvh Kim R / Skiltex.dk

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 13:21

Udlov en gave, enten noget i selv producerer eller noget fra en helt anden virksomhed, for hver dag indtil jul.

Gaven bliver der trukket lod om, blandt dem der bestiller Jeres produkter den pågældende dag.

Gaven skal være hemmelig, men man kan godt fortælle gavens værdi.

Eks. jeg vil gerne købe produkter fra Jer den 10. december. Jeg får at vide, at jeg har mulighed for at vinde en præmie til ...kr den dag. Så er jeg sikker på, at hvis køberen er interesseret i Jeres produkt, så kan en potentiel gave være det der skaber et salg for Jer.

Dagen efter skal vinderen køres på hjemmesiden, og en kommentar fra vinderen vil være en dokumentation og en levendegørelse af konkurrencen.

Det var min idé Big Smile

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 13:22

Der må være flere idéer Big Smile

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:41

Hej!
Fed idé med konkurrencen om den bedste idé .

Nu har i selv nævnt de "ligtil" løsninger som optimering af adwords og div. rabatordninger.

Jeg har et par ideer "on-top-of-my-head" som i kan brainstorme videre på, eller benytte som de er:

1. Jeg går ud fra, at det er eksisterende kunder som i vil fokusere mest på (og dem, som køber herop til julesalget. Derfor kunne det være relevant at smide en email ud til alle på jeres liste med gode tilbud hvor i "pusher" de produkter der skaber den bedste avance. Nævn hvorfor jeres produkter er et must-have, smid en god historie om et øget salg på baggrund af jeres skilte eller lign. og husk en overskrift der ligeledes sparker R**!

2. Istedet for at kigge på hvordan I optimere i julen, så lig fokus på hvordan jeres kunder optimerer deres salg i juletiden. Det er trods alt dem der skal have fordelen her i julen med jeres produkter. (og derved et øget salg for jer. Men kig på hvordan jeres kunder kan optimere juelesalget og ikke hvordan i "kun" optimerer julesalget - men over hele linjen) 

3. Udskift 1-2 af de forsidebannere på jeres side der konverterer mindst, og skift dem ud med en julebanner-tilbud der fokuserer på det i kan give i julerabat. Eller placer det hvor i nu mener det kunne give bedst.

4. Rabatordning i form af julekort som i selv nævner er altid en rar ting at få med. Jeg gemmer personlig alle disse kort og handler derfor hos dem igen når jeg får brug for flere produkter.

5. Julekalenderen kunne være en sjov ting. Man kunne "splejse" den op med x-antal rabat inden juleaften. så d. 1 december = 24% rabat på udvalgte varer el. alle produkter. og denne procent falder så dagligt indtil den er på 1%. (Måske en dårlig løsning, men det kunne få folk til at reagere hurtigere. Sat sammen med "hvorfor de netop skal købe produkterne inden juleaften, i en email og på jeres hjemmeside kunne forøge salget i starten af december.
Den kunne også vendes om så jo længere du ventede jo mere rabat - indtil produktet er udsolgt! Det kunne også være daglige "kalendergaver"

6. Adventsgaver? Hvorfor ikke smide en gave (blot små, sjove og relevante ting som i bliver husket på) med til alle der bestiller inden første advendt, så en anden gave inden 2. advent osv. - Den tror jeg bare ikke er rettet mod B2B-marketing. Men det kan jo brainstormes lidt ;)
De fleste virksomheder er vel på computeren en søndag - så hvorfor ikke smide et tilbud ind KUN gældende for odre placeret 1, 2,3 og 4 søndag i advent?

7. Konkurrencer om den bedste historie om øget salg med jeres produkter. Skriv rundt til alle jerss kunder og skriv at i kvitterer med et roll-up-banner fx. til den bedste historie om øget salg med skilte el. lign. fx. det "sjoveste", "mest konverterende", eller bedste "design" af jeres skilte. Få bragt historierne på hjemmesiden og hav en dialog med jeres kunder på den måde. I kan igen benytte de 4 søndage til at trække lod om vindere osv.

Det var lige mine så tanker!
Held og lykke med julesalget (Men også med resten af salget fremtdigt!)

Mvh
Mikkel Tschentscher

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:01

Thomas Grønnemark:
Gaven bliver der trukket lod om, blandt dem der bestiller Jeres produkter den pågældende dag.

Næ nej, Thomas. Du må ikke gøre en gave/ydelse afhængig af at kunden køber noget. Hmm

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lav et "hvor lang tid kan du vente" tilbud.

Vælg et produkt, som er brugbart for alle jeres potentielle kunder. Sælg 10 af disse produkter med rabat, hvor der gives:
2% den 1. dec
4% den 2. dec
6% den 3. dec.
osv.
Tilbuddet er kun gældende til og med 24. dec., eller til at der er udsolgt.

Dem der er interesseret i tilbuddet vil så overveje hver dag om de tør vente en dag mere, for på et tidspunkt bliver der udsolgt og rabatten er væk. Krydr det med nogle nisser og andet gøgl, og lav efterfølgende en succeshistorie med den kunde der købte det sidste produkt med rabat.

I det efterfølgende nyhedsbrev (hvis I har sådan et) kan I så skrive om Børge Børgesen der turde at vente til den 17. dec og dermed fik produktet med 34% rabat.

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 16:14

Ok... så lærte jeg noget nyt Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

Erik Pilgaard Hejlskov:

Lav et "hvor lang tid kan du vente" tilbud.

Vælg et produkt, som er brugbart for alle jeres potentielle kunder. Sælg 10 af disse produkter med rabat, hvor der gives:
2% den 1. dec
4% den 2. dec
6% den 3. dec.
osv.
Tilbuddet er kun gældende til og med 24. dec., eller til at der er udsolgt.

Dem der er interesseret i tilbuddet vil så overveje hver dag om de tør vente en dag mere, for på et tidspunkt bliver der udsolgt og rabatten er væk. Krydr det med nogle nisser og andet gøgl, og lav efterfølgende en succeshistorie med den kunde der købte det sidste produkt med rabat.

I det efterfølgende nyhedsbrev (hvis I har sådan et) kan I så skrive om Børge Børgesen der turde at vente til den 17. dec og dermed fik produktet med 34% rabat.

Den er dæme god! ;)

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 18:19

Erik Pilgaard Hejlskov -  Det er en rigtig god & sjov ide idé :)

Er der flere `?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:24

www.skiltex.dk:

Erik Pilgaard Hejlskov -  Det er en rigtig god & sjov ide idé :)

Er der flere `?

1. Den klassiske julekalender - med 24 forskellige tilbud bag hver låge. Tilbudene gælder så i 24 timer. Det giver mange besøg, da mange er nysgerrige for at se hvad der nu er på tilbud i dag. Kan evt. laves med mail-signup, så kunderne får en reminder-mail hver dag - og du får flere læsere til dine nyhedsbreve.

2. Smid et kilo pebernødder og manadriner med hver ordre.

3.  Find dagens temperatur på 24 udvalgte målepunkter hos DMI. Hvert målepunkt får tildelt et produkt, der hvert har en lille rabat. For hver dag indtil jul ryger dagens højeste temperatur ud (dvs. rabatten på produktet forsvinder) - og rabatten øges på de tilbageværende produkter.

Det fede ved den type er at kunderne kan satse på at rabatten på deres "ønskeprodukt" bliver større dagen efter, eller ryger tilbage til fuld pris. Så det handler om hvor længe de tør vente.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)