Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning - Hvor meget kan man stole på denne?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

Det er flot at 6% svarer, at de gerne vil købe en ebog. Det betyder, at i hvert fald 6% af dem der medvirkede i afstemningen i et eller andet omfang kan lide det indhold du har på dit site.

Resten bør du glemme. Du har ikke besøgende nok til at udbyde bøger du først skal skrive. Du bør ikke gå efter hvad folk siger, men hvad de gør. Det koster ikke noget at svare ja i denne afstemning.

Det er korrekt - og det er også der min skepsis lidt er, for det ér jo ikke forpligtende når de svare ja.
Well jeg regner med at skulle bruge 20 timer på at skrive hele e-bogen i en god kvalitet, især fordi den af gode grunde ikke kan blive endvidere lang.

Lad os antage at 5% køber min bog (højt sat synes jeg, selvom 6% svare ja), så er det 5 om dagen = 150 x 50 kroner = 7500 kroner i måneden.

Ja, det ér lidt højt sat, men 7500 / 20 = 375 kroner per time, forhøjer vi til 2 måneder, så snakker vi 750 kroner per time.. Så om jeg har for lidt besøgende til at skulle skrive en e-bog.. Det er jeg GANSKE uenig i, for at være ærlig.

Hvis 1% køber, så er det jo kun 30 per måned, men 1500 kroner i måneden = 75 kroner i timen, men timelønnen bliver jo forhøjet alt efter hvor mange måneder der går.. om 10 måneder vil timelønnen ligge på 750 kroner.. Dertil kommer vedligeholdelsestimer, SEO mm.

Men.. Når alt kommer til alt, så tror jeg det kan betale sig, men det er netop det jeg gerne vil have jeres inputs om.

Det skal lige siges at med den rette mængde SEO kan jeg overtage nummer 1 for søgeordene og indtjeningen vil forøges markant.

Jeg vil meget gerne have jeres inputs :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at hvis du virkeligt brænder for at skrive en bog, så skal du gøre det. Hvis du har noget på hjertet og tror du kan gøre en forskel med bogen, så spring ud i det!!!

Hvorvidt dette site med 100 brugere om dagen er nok til markedsføring stiller jeg mig tvivlende overfor. Hvis bogen er god nok, så vil den blive anbefalet og folk vil linke til dig og så vil trafikken stige og på den måde vil du få et større kundegrundlag... Men det er tidskrævende.

Så spørgsmålet er: hvor meget tror du selv på det og hvor meget tid er du villig til at kaste efter projektet?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

//Wi det der regnestykke kan du godt droppe alt om Wi. Tror ikke på du kan regne det sådan ud. Har du regnet skatten ind i det eksempel også. For kan jeg ikke lige se. Men kan godt være det er mig som ikke kan regne. Og fordi du ligger nr. 1 på google er det jo ikke ensbetydende med at du sælger nogen bøger. Er jo ikke google's søgemaskine som skal købe dine bøger. Tænk nu på hvor meget du selv surfer rundt på alle mulige onlineshops uden at købe noget som helst. Hvis dit produkt ikke har nogen interesse hos forbrugerne så kan du ligge nr 1 alle de steder du vil, hjælper dig ikke. 

Nu er jeg hverken SEO nørd eller nogen Nørd indenfor It. Men lidt forstand har jeg dog. Og syntes der er mange som forveksler det med at ha en god placering i søgemaskinerne er = god forretning og stor omsætning... FORKERT. For er stadig det levende væsen til forbrugerne som skal købe på dit og andres produkter og ikke google eller søgemaskinerne.... 

 

Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men som Jonas Jacobsen siger. Hvis det er noget du brænder for og tror på, så go for it. 

Men regn ikke med den store omsætning. Er for få besøgende og det med at skrive en e-bog på 20 timer og tro du kan skabe dig en passiv indtægt i fremtiden, den køber jeg altså ikke. De 20 timer lyder lidt som venstrehåndsarbejde, dengang man selv lige skrev en hurtig dansk stil søndag aften, fordi man havde glemt det. Og ja suprise.. Ens lære havde gennemskuet det og man fik 5 eller 6 hvis man var heldig... ;)

 

Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

Jeg tror, at hvis du virkeligt brænder for at skrive en bog, så skal du gøre det. Hvis du har noget på hjertet og tror du kan gøre en forskel med bogen, så spring ud i det!!!

Hvorvidt dette site med 100 brugere om dagen er nok til markedsføring stiller jeg mig tvivlende overfor. Hvis bogen er god nok, så vil den blive anbefalet og folk vil linke til dig og så vil trafikken stige og på den måde vil du få et større kundegrundlag... Men det er tidskrævende.

Så spørgsmålet er: hvor meget tror du selv på det og hvor meget tid er du villig til at kaste efter projektet?

Altså jeg må indrømme at det alt afgørende er: Profit.

Jeg ved at der ikke findes en tilsvarende e-bog online, og jeg ved at mange søger på det, jeg ved også at der findes mange gratis oplysninger om dette, men det er ekstremt tidskrævende for hver bruger at finde samme information som jeg kan give dem.

Jeg gør det for pengene, og jeg ved godt det er farligt at sige, da man normalt ikke forsøger at give brugerne en reel værdi. Men.. Jeg vil give brugerne NØJAGTIG hvad de søger efter + lidt mere, og jeg vil give dem kvalitet for pengene.

Jeg ved godt at det er svært for amino-brugere at dømme hvorvidt det kan lade sig gøre eller ej, når de ikke kender den "niche", men jeg er meget forsigtig med mine niche'er, for der findes altså nogle rådne æbler imellem, som ikke lægger fingre imellem at stjæle en idé.

Spørgsmålet er om jeg bare skal tage chancen.

Tråden gik i og for sig ud på om man kan stole på de 6% der siger ja - altså om der er nogen der har erfaringer med sådanne afstemninger (det er en ja/nej afstemning).

Jeg er i og for sig villig til at kaste adskillige timer efter projektet, hvis blot det ender med et godt produkt, som så resultere i et fair overskud.

Men tak for dit indlæg... Hvis du har flere idéer eller inputs, så skal du være velkommen til at smide dem mod mig Big Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bonde:

//Wi det der regnestykke kan du godt droppe alt om Wi. Tror ikke på du kan regne det sådan ud. Har du regnet skatten ind i det eksempel også. For kan jeg ikke lige se. Men kan godt være det er mig som ikke kan regne. Og fordi du ligger nr. 1 på google er det jo ikke ensbetydende med at du sælger nogen bøger. Er jo ikke google's søgemaskine som skal købe dine bøger. Tænk nu på hvor meget du selv surfer rundt på alle mulige onlineshops uden at købe noget som helst. Hvis dit produkt ikke har nogen interesse hos forbrugerne så kan du ligge nr 1 alle de steder du vil, hjælper dig ikke. 

Nu er jeg hverken SEO nørd eller nogen Nørd indenfor It. Men lidt forstand har jeg dog. Og syntes der er mange som forveksler det med at ha en god placering i søgemaskinerne er = god forretning og stor omsætning... FORKERT. For er stadig det levende væsen til forbrugerne som skal købe på dit og andres produkter og ikke google eller søgemaskinerne.... 

 

Jonas Bonde

Jeg må indrømme at jeg ser meget unødig negativitet omkring det.. Hvis du har et arbejde og arbejdsgiveren siger: Du kan få 150 kroner i timen.

Regner du så også med at skatten er betalt der? Nej.

Det samme gør jeg heller ikke.

Altså hvis du har et produkt der sælger, og du ligger lidt nede på google, så må det vel være logisk, at jo højere du så lægger = flere besøg = jo flere salg (statistisk set).

Som jeg har sagt hele tiden, så er mine regnestykker baseret på statistikker, og jeg regner ikke med at 5% køber, jeg kunne vel regne med 2-3% .

Der MÅ jo være en interesse hvis 6% ud af 700 stemmer siger "ja jeg vil gerne købe dit produkt til 50 kroner).

Har du en god placering for nogle gode søgeord, så ér det en god forretning - det kan ikke forveksles, det er faktum.. hvis webmasteren/ejeren selvfølgelig kan finde ud af at håndtere det.

Google's søgemaskine køber ikke mine bøger, men nu er det heller ikke google der besøger mine hjemmesider, det er forbrugerne, og de folk der gerne vil høre om produktet :-) eller det er måske bare mig?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bonde:

Men som Jonas Jacobsen siger. Hvis det er noget du brænder for og tror på, så go for it. 

Men regn ikke med den store omsætning. Er for få besøgende og det med at skrive en e-bog på 20 timer og tro du kan skabe dig en passiv indtægt i fremtiden, den køber jeg altså ikke. De 20 timer lyder lidt som venstrehåndsarbejde, dengang man selv lige skrev en hurtig dansk stil søndag aften, fordi man havde glemt det. Og ja suprise.. Ens lære havde gennemskuet det og man fik 5 eller 6 hvis man var heldig... ;)

Jonas Bonde

Nu synes jeg du lyder lige lovlig dømmende.

Nu har jeg op til flere gange fortalt at jeg ikke kan gør e-bogen længere af naturlige årsager, derudover kender du jo ikke produktet, og du kender ej heller mine færdigheder inde for samme Smile

Du ved heller ikke om jeg er venstrehåndet - for lige at give den et ekstra drej for at bevise mine pointe.

Jeg er glad for dine indlæg, men der er jo absolut intet positivt ved det du skriver (no offence).

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

//Wi

Det er skam ikke for at skyde dit projekt ned. Men du har 700 besøgende på dit site. Og det er også ganske fint. Men prøv nu at læs hvad jeg skriver i stedet for at du kan høre dig selv snakke nu. Skriver kun disse indlæg som en en hjælp eller for at du kan få et andet syn på din sag. Du får bare flere besøgende på dit site ved at ligge højt, og er også meget fint med at "Statistisk" set flere salg. Men finder din brugere ikke din e-bog så tilfredsstillende så hjælper det intet. Og i det du har så få besøgende på dit site som 700. Så lad os ANTAGE at 6 % ville købe den, (hvad er HØJT sat) det er ca. 35-38 stykker. Lad os så anslå at 10-15 % af dem ikke er synderlig tilfredse med dit produkt. så har du lige pludselig en meget lille gruppe få tilfredse købere tilbage. Og bare der en en lille del af de folk som ikke er tilfreds med dit produkt fordi du er et "ukendt" navn/brand jamen så kan de hurtigt skabe en utrolig dårlig stemning på dit site overfor andre købere, eller bare give en skidt feedback. 

Den sidste ting var ang. din "forbruger undersøgelse" Man kan jo vende en undersøgelse til mange ting. Har du også evt. spurgt om hvor mange som syntes det er et spændende projekt som du prøver at skrive om, men som ikke gider købe bogen. Man kan læse undersøgelser som man vil. Og fordi der er 5000 på facebook som syntes godt om Dansk Rødkors som eksempel, er jo ikke ensbetydende med at de 5000 gider samle ind på den næste indsamling, men de svarede blot ud fra undersøgelsen eller afstemningen om hvilken mulighed som passede bedst efter dem.

 

Mvh. Jonas Bonde 

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke, du har informationer nok til at lave dit regnestykke.

Lad os sige, du har en afvisningsprocent på 50. Så har du kun 50 brugere tilbage. Lad os sige, at det kun er 10% der har deltaget i afstemningen og disse 10% har været dine mest positive besøgende. Dermed er dine 6% måske skrumpet til 1%.

Derudover kommer spørgsmålet om pris. Der vil du igen miste yderligere kunder.

Jeg synes ikke, du kan bruge den afstemning til så meget. Du skal nærmere spørge dig selv om du tror nok på det. Hvis det er ja, så prøv det. Du mister 80 timer i dit liv... Det tror jeg, at du overlever, for du fik en erfaring ;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bonde:

//Wi

Det er skam ikke for at skyde dit projekt ned. Men du har 700 besøgende på dit site. Og det er også ganske fint. Men prøv nu at læs hvad jeg skriver i stedet for at du kan høre dig selv snakke nu. Skriver kun disse indlæg som en en hjælp eller for at du kan få et andet syn på din sag. Du får bare flere besøgende på dit site ved at ligge højt, og er også meget fint med at "Statistisk" set flere salg. Men finder din brugere ikke din e-bog så tilfredsstillende så hjælper det intet. Og i det du har så få besøgende på dit site som 700. Så lad os ANTAGE at 6 % ville købe den, (hvad er HØJT sat) det er ca. 35-38 stykker. Lad os så anslå at 10-15 % af dem ikke er synderlig tilfredse med dit produkt. så har du lige pludselig en meget lille gruppe få tilfredse købere tilbage. Og bare der en en lille del af de folk som ikke er tilfreds med dit produkt fordi du er et "ukendt" navn/brand jamen så kan de hurtigt skabe en utrolig dårlig stemning på dit site overfor andre købere, eller bare give en skidt feedback. 

Den sidste ting var ang. din "forbruger undersøgelse" Man kan jo vende en undersøgelse til mange ting. Har du også evt. spurgt om hvor mange som syntes det er et spændende projekt som du prøver at skrive om, men som ikke gider købe bogen. Man kan læse undersøgelser som man vil. Og fordi der er 5000 på facebook som syntes godt om Dansk Rødkors som eksempel, er jo ikke ensbetydende med at de 5000 gider samle ind på den næste indsamling, men de svarede blot ud fra undersøgelsen eller afstemningen om hvilken mulighed som passede bedst efter dem.

 

Mvh. Jonas Bonde 

Nu står der jo også "synes godt om" og ikke "Jeg vil gerne samle ind for røde kors næste gang" - der er stor forskel imo.

Jeg ser også dine inputs som en hjælp.

Stats:

    Page Loads Unique Visitors First Time Visitors Returning Visitors
Total 7,616 3,636 3,475 161
Average 246 117 112 5

^^^^

Ovenstående stats er for de sidste 30 dage, og min afstemning har været igang i 6 dage, og ser sådan her ud:

731 stemmer
44 siger ja (6,01%)
687 siger nej (93,99%)

Brugerne kan KUN stemme én gang.

Jeg vil vel nærmest vove at påstå at man ikke kan blive utilfreds med produktet, ja det rimeligt selvsikkert at sige, men hvis bare jeg kunne/ville fortælle denne niche - i al fald vil jeg sige at hvis man kan blive utilfreds med et produkt som dette, så er det kun for at det SKAL fejle noget.
Man kan vel sige at det er guides til noget, og disse guides er skudsikre og alle vil være i stand til at bruge dem.

i øvrigt er det statistisk set 208 bøger jeg kunne have solgt de sidste 30 dage (6%), og ikke 35-38.. Havde jeg haft 10 besøgende om dagen ville jeg slet ikke OVERVEJE at lave et produkt-

Jeg forstår ikke hvad jeg skulle bruge en undersøgelse som: hvem der ikke gider købe bogen - da jeg jo kun er interesseret i dem der vil, men den udregner jo både hvem der vil og hvem der ikke vil for at udregne korrekte procenter.

Nu ved jeg at jeg kan lave et konge-produkt, og jeg ved at det jeg giver forbrugerne vil de kunne li' og det vil være nøjagtigt hvad de søger, så dårlig omtale er ikke ligefrem førsteprioritet Big Smile

Jeg høre ikke kun mig selv tale, men jeg forstår ikke hvorfor vi skal snakke millionforretninger før det kan betale sig.
Det er meget simpelt faktisk: Kan jeg regne med de 6% ? Nej det tror jeg ikke.. Kan jeg regne med 2%? Ja det tror jeg..

3475 - 98% = 70 (rundt regnet)
70 x 50 = 3500 per måned

Med min nuværende position, og med lidt SEO og lidt andet, så kan tallet formentlig forhøjes. Jeg forstår godt at folk gerne vil se flere hundrede tusinde kroner, før de begynder, men jeg tager gerne et par små niche'er med i købet, som jeg ved jeg kan beholde med få omkostninger (som tid).

Jeg værdsætter dine indlæg, men mange af dem finder jeg usammenhængende :-)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)