Hej Amino Jeg har et koncept til jeg gerne vil fører ud i livet, men ved ikke hvordan jeg kommer igang. Ideen:
Jeg ved at der er andre hjemmesider der forsøger det samme, men til forskel fra dem er det en gratis tjeneste for alle parter og en hjemmeside som mestre med lille kendskab til internettet vil kunne navigere rundt i uden problemer.
Her tænkes der på økonomisk hjælp til f.eks. - Drift af domæne / hjemmeside, server - Reklame. fx plakater og foldere på tekniske skoler, Informationer til Mestere osv. - Arbejdstimer. - Kontor redskaber. computer, papir, telefon osv. Hjælp! Det er så her jeg kommer til kort. Jeg er helt på bar bund om hvordan man kommer igang. Skal jeg starte det som et firma eller en forening og hvordan får man sådan en hjemmeside til at løbe rundt? Er der nogle der har nogen ide om hvor man kan søge økonomisk støtte? tænker her på Fonde eller om det er muligt at få offentligt støtte til det. Og ville det være muligt at få dækket nogle af de arbejdstimer man selv ligger i det ved sponsorater eller fonde? Er det en ide man ville kunne leve af?
Håber at der er nogle kloge hoveder derude der er i stand til at hjælpe mig da jeg virkelig brænder for denne ide. Mvh Thomas
|
Hej
Spændende ide...har du undersøgt hvad du vil have af konkurrenter?
Det er svært at sige om du vil kunne leve af det, der er nok størst sandsynlighed for at svaret er negativt.
Det er nok ret svært at få tilskud til driften.
Du vil muligvis kunne få hjælp til produktion af siden enten via tipsmidler eller ved at kontakte fagforeninger indenfor de fag du vil hjælpe.
Hvis du sætter prisen på medlemsskab til 100 kr. per år, skal du blot have 1000 virksomheder til at signe op og 1000 elever, så er du oppe på 200.000 kr. i omsætning.
Det er nok nemmere sagt end gjort at finde 2000 medlemmer, men måske du kan få aftaler om gratis reklame i medlemsblade ect. I starten vil det være rigtig svært at finde kunder...jo flere der er, jo mere er der at komme efter.
Det var lige mine tanker om det.