Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk indtjening, findes det?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke sikker på, hvad autoblogging er, men ordet "auto" er nok til at fortælle mig, at det i hvert fald ikke er interessant for mig personligt :-)

Mit kommende website omhandler min største interesse (musik; anmeldelser, etc.). Jeg har derudover allerede fundet de første 35 emner til selve blog-delen (emnerne er uendelige, kan jeg fornemme), så jeg glæder mig ligefrem til det hårde arbejde :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Jensen:

@Simon, det er jo en god måde at tjene penge på, men det er på ingen måde 100 % passiv indtjening, da det kræver energi at holde en affiliateside kørende, m.h.t. vedligeholdelse af besøgstal, SEO og holde øje med konkurrenter osv.

"Automatisk indtjening" er efter min mening noget man sætter op, og ikke behøver at røre ved efterfølgende, som kontinuerligt tjener penge i en solid strøm, uafhængigt af om man arbejder på det eller ej.

Det ved jeg godt, men nu snakker jeg jo ikke om affiliate hjemmesider. Men om affiliate marketing via Facebook annoncer ;) Det kræver også et stykke arbejde, men det passer nok til den kategori af arbejde som tråd-starter ønsker at lave.

Og som jeg også skrev kan han vel skrive en bog og eventuelt tilbyde en affiliate aftale, så han får affiliates til at markedsføre/sælge den, for at få en del af kagen. 

Jeg kan bedre lide at se på muligheder end begræsninger.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:34

BruunMedia:

Henrik Nielsen:

Kan så personligt undre mig over, at man ikke ønsker at røre en finger.

Jeg vil også gerne tjene gode penge, men jeg vil bestemt også gerne sætte mit personlige præg på mine egne projekter og have noget, jeg kan være stolt af. Synes jeg altså gør det noget mere spændende og livsbekræftende at stå op hver dag :-)

Jo mere du løfter fingeren, jo mere tjener du, men feks kan autoblogging være med til at lette arbejdet :-)

Glæder mig til at læse om det. Jeg har leget en del med det og jeg fandt ud af at google dislike :) Så jeg er utrolig spændt på at se hvordan du håndtere det  :)

Google disliker meget ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:20

Der er mange i denne tråd der foreslår løsninger, som kræver en del arbejde både før og efter lanceringen af det eventuelle produkt. Det er efter min mening, ikke automatisk indtjening.

Og ja, det findes skam. Det er helt naturligt at det er svært at opstøve en fungerende metode på nettet, da folk er 1) grådige af natur, og beholder det for sig selv, eller 2) sælger det til en snæver målgruppe eller et lukket netværk for store summer.

Dette gør også rejsen mod "passiv indtjening" både hård og krævende, og vil i mange tilfælde være en langt mere besværlig løsning at etablere end f.eks. at styre en affiliateside, blog eller webshop. Men når man har fundet den rette metode, kæmpet et system på benene og fået det gennemtestet og verificeret, vil det automatisk generere overskud uden at man skal røre en finger. Det er trods alt målet med passiv indtægt.

Hvis det kræver så meget som markedsføring, efter det er lanceret, er det, efter min mening, ikke automatisk indtægt.

Jeg kan ikke anbefale at bruge tid og energi på at søge efter automatisk indtjening, da man skal tænke så alternativt og originalt, at det ofte er noget man falder over eller som kommer til én når man laver noget andet. Sådan var det i hvert fald i mit tilfælde. Desuden skal man være indstillet på at det kræver meget arbejde at få på plads, og mest af alt, tålmodighed.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:09

Henrik Nielsen:

BruunMedia:

Henrik Nielsen:

TT Tekstforfatter:

Kan så personligt undre mig over, at man ikke ønsker at røre en finger.

Jeg vil også gerne tjene gode penge, men jeg vil bestemt også gerne sætte mit personlige præg på mine egne projekter og have noget, jeg kan være stolt af. Synes jeg altså gør det noget mere spændende og livsbekræftende at stå op hver dag :-)

Jo mere du løfter fingeren, jo mere tjener du, men feks kan autoblogging være med til at lette arbejdet :-)

Glæder mig til at læse om det. Jeg har leget en del med det og jeg fandt ud af at google dislike :) Så jeg er utrolig spændt på at se hvordan du håndtere det  :)

Google disliker meget ;-)

Ja det er lige præcis det jeg mener. Så jeg glæder mig :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:39

Jeg definere automatisk indtjening som følgende:

Jeg sidder til en hyggelig julefrokost, snakker med folkene omkring bordet, griner, har det sjovt og hygger mig, vi ender med at drikke os pisse fulde, og jeg lander først i min egen send klokken 05:02 næste morgen og sover 8 timer derfra, og vågner med en dunkende hovedpine.

I den tid (julefrokosten, drukturen, natten, og min soven + mine tømmermænd), har jeg tjent penge uden at gøre noget som helst arbejdsrelateret. For mig er det automatisk indtjening.

Men det er jo sket noget, der har gjort det muligt for mig at tjene automatiske penge på den måde. Der har været en masse forarbejde i form af køb af domæne, design af hjemmeside, opsætning af hjemmeside, skriven af tekster til hjemmesiden, SEO optimeret hjemmesiden, skaffet en "besøgskreds", opsætning af tællere, opsætning af statistikker, markedsføringsplaner, SEO-planer (indlæg på forum, i blogs og skrive artikler - der er tons af backlink-muligheder).

Der har været så meget forarbejde, at jeg vil kalde det semi-automatisk. Men automatisk er det jo derefter.. Når jeg så arbejder 2-3 timer i ugen på siden, så er det i den tid jo ikke automatisk.. Men når jeg stopper, og tjener penge uden at jeg gør noget på det givne tidspunkt vil jeg personligt kalde det automatisk indtjening.

For nogen er det ikke automatisk indtjening men måske "forsinket løn for antal timer lagt i projektet".

I al fald eksistere det for mig, men der skal arbejdes og knokles igennem fra start for at det skal kunne lade sig gøre, men så snart jeg tjener kroner når jeg sover, spiser, er på toilettet, er på familieture etc. etc. så er det min definition af automatisk indtjening.

~Wi

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil højst kalde det et anderledes cash flow for ens arbejde. I stedet for du får x antal kr. for 3 timer arbejde, så modtager du sidens indtjening fordelt på hele ugen. Den kan du så dele med 3 for at få din timepris den uge. 

I mine øjne er det først automatisk når du har en ansatte til at tage sig af den daglige drift og udvikling, og stadigvæk kan hive penge ud til dig selv

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)