Vi har en større børnetøjsbutik på nettet (www.LuckyLittleMe.se) og fysisk butik i Sverige og har aldrig gjort det store ud af vores Facebook profil. Vi har kun lidt over 1.000 fans hvilket ikke er mange taget i betragtning af at vi er en af de store spillere i Norden indenfor børnetøj. 1: Mit første indtryk er at det ser jo let ud, MEN er flere fans ensbetydende med mere salg, når man tager i betragtning af hvordan disse fans er kommet?? (I mine øjne er det "passive" fans som bare vil vinde noget, hvilket er fair nok. MEN er de "rigtige" fans som køber noget i længden??) Jeg er selv "fan" af nogle butikker i andre brancher og jeg syntes det er "SPAM/Information overload" når jeg præsenteres for den ene ligegyldige konkurrence efter den anden. 2 :Er der nogen som har prøvet at lave statestik over om salget faktisk er øget i den periode hvor de har fået en masse nye "konkurrence-fans"? Eller har I efter noget tid følt at den sparsomme tid man har investeret kunne være brugt bedre?? Ovenstående er MIN mening/holdning og igen jeg syntes der er fint at vores potentielle kunder har mulighed for at vinde ting og sager, men som forretningsindehaver stiller jeg stort spørgsmålstegn til om Hilsen Peter
|
Jeg er selv i gang med at bygge en fanside op, bla. ved at give lidt gaver engang imellem.
Ting tager tid, men foreløbig - nej - det har ikke kastet meget mere salg af sig.
Man skal sikkert op på langt flere fans ( jeg ligger pt. også på godt 1000) .
Jeg har i en anden tråd spurgt om en egentlig butik på facebook, altså hvor kunden kan handle direkte på siden. Det er måske vejen frem ?
Lad os få nogle flere erfaringer.