Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver mange Facebook "konkurrence-fans" mere salg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en større børnetøjsbutik på nettet (www.LuckyLittleMe.se) og fysisk butik i Sverige og har aldrig gjort det store ud af vores Facebook profil. Vi har kun lidt over 1.000 fans hvilket ikke er mange taget i betragtning af at vi er en af de store spillere i Norden indenfor børnetøj.

Jeg har lagt mærke til at vores kollegaer i branchen (og andre brancher) kører den ene konkurrence efter den anden og antal fans stiger kraftigt!!

1: Mit første indtryk er at det ser jo let ud, MEN er flere fans ensbetydende med mere salg, når man tager i betragtning af hvordan disse fans er kommet?? (I mine øjne er det "passive" fans som bare vil vinde noget, hvilket er fair nok. MEN er de "rigtige" fans som køber noget i længden??)

Jeg er selv "fan" af nogle butikker i andre brancher og jeg syntes det er "SPAM/Information overload" når jeg præsenteres for den ene ligegyldige konkurrence efter den anden.

2 :Er der nogen som har prøvet at lave statestik over om salget faktisk er øget i den periode hvor de har fået en masse nye "konkurrence-fans"? Eller har I efter noget tid følt at den sparsomme tid man har investeret kunne være brugt bedre??

Ovenstående er MIN mening/holdning og igen jeg syntes der er fint at vores potentielle kunder har mulighed for at vinde ting og sager, men som forretningsindehaver stiller jeg stort spørgsmålstegn til om
det giver noget på bundlinjen i forhold til det tidsforbrug man investerer.

Hilsen

Peter
Lucky Little Me

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:10

Jeg er selv i gang med at bygge en fanside op, bla. ved at give lidt gaver engang imellem.

Ting tager tid, men foreløbig - nej - det har ikke kastet meget mere salg af sig.

Man skal sikkert op på langt flere fans ( jeg ligger pt. også på godt 1000) .

Jeg har i en anden tråd spurgt om en egentlig butik på facebook, altså hvor kunden kan handle direkte på siden. Det er måske vejen frem ?

Lad os få nogle flere erfaringer.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:27

Hej,

Jeg har omkring 3.000 fans på fb.

Det der er min erfaring er, at laver jeg en statusopdatering på fb, hvor jeg reklamerer eller informerer om et arrangement, et tilbud eller andet, er der i løbet af 10 sekunder 40+ nye besøgende på mit site og flere i løbet af dagen end der plejer at være.

Dette er bare et eksempel på, at opdateringer på fb, hvis de er relevante, bestemt kan få flere ind på jeres site, og dermed både brande og øge et salg.

Skal du have decideret statistik omkring dette skal du dog nok i kontakt med fb nørder - dette var mere ment som et indspart med nogle praktiske erfaringer, der kan give et hint om betydningen af en fanside.

Vh.

Rikke

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:45

Jeg ser såmend også effekten hurtigt, når jeg lægger tilbud ud, mht. flere visninger/sidebesøg.

Jeg ber så fans om at skrive en kode/andet , for at kunne måle mersalg - og det er her jeg ihvertfald ikke ser nogen ( stor) effekt. 

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:27

Jeg tænker bare "fint nok" hvis vi fik 10.000 fans via konkurrrencer, MEN hvis de alligevel kun besøger vores site 1-2 gange, da de primært er interesseret i konkurrencen på FB så er det jo ingen nytte værd, i hvert fald i vores tilfælde da vi dagligt får ca 1.000 besøgende direkte fra google via adwords og fra den organiske liste og på den måde hurtigt opnår samme antal klik.

Vi er lidt utraditionelle da vi både har stor fysisk butik og stor webshop og derfor har flere strenge at spille på rent markedsføringsmæssigt end rene webshops som børnetøjsbranchen er præget af. Så det er derfor jeg stiller lidt spørgsmålstegn ved den kommercielle værdi af antallet af FB-fans.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:15

Hej Peter,

Jeg kender en applikation som i måske kan drage fordel af!

Det er faktisk muligt at sælge jeres produkter direkte via jeres fanside: http://www.facebook.com/pages/Lucky-Little-Me/111939595487878

I følgende link er der et værktøj til opsættelse af en webshop på jeres fanside. Her kan jeres kunder shoppe rundt på jeres facebookfanside, ligesåvel som de kan på jeres egen shop - betalingsmetoden herpå er dog paypal. Du kan selv indsætte tekster og billede, det er ikke så svært at sætte sig ind i. Måske i kan drage fordel af det!

Her er den gratis applikation: http://www.facebook.com/payvment

Er du interesseret i et professionelt look på jeres profil, kan jeg lave en seriøs opgradering af jeres fanside til en fornuftig pris Smile

Håber du kan bruge mit tip til noget!

Venlig hilsen Johannes

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 17:11

Jeg er ikke så meget for salgstaler her på Amino, men denne her kalder på noget der minder om det. For et timebaseret honorar hjælper jeg med at lægge en strategi for virksomheder og personlige brands.

En samlet professionel strategi for facebook kunne indeholde en eller flere konkurrencer - som et element af den delstrategi der skal kortlægge hvordan man tilvejebringer flere fans. Mulighederne er rige, og konkurrencer er det mest oplagte og derfor også det mest benyttede.

Personligt synes jeg tit at konkurrencen er udtryk for, at man ikke har fantasi (eller har tid) til at gøre andre og mindst ligeså effektfulde ting. I lyset af hvor mange konkurrencer der er, kan det have særlig mærkbar effekt at gøre noget andet... alene fordi man derved skiller sig ud.

En strategi for facebook lægger desuden op til en kommunikationsplan der har til formål at konkretisere hvordan/hvem/hvad/hvornår der skal sendes opdateringer ud til sidens fans. Her lader jeg mine kunder arbejde selvstændigt, fordi det er væsentligt at ægtheden bevarres... jeg skal ikke finde på det virksomheden skal levere - og slet ikke tale på andres vegne.

Læs på mit website: Det tydeligste tegn på du ikke har en facebook strategi

mvh
Thomas bigum

PS - som svar på dine spørgsmål
.. it depends

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:16

Ja, mange tilbyder hjælp til facebook - det besvarer bare ikke trådstarters spørgsmål - giver det noget omsætning eller ej ?

Der må være mange flere der har erfaringer - kom nu ud af busken Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 18:52

Jesper Laugesen:

Ja, mange tilbyder hjælp til facebook - det besvarer bare ikke trådstarters spørgsmål - giver det noget omsætning eller ej ?

Enhver strategi er unik.
En konkurrence med et lousy follow up - giver nada, mens samme konkurrence, og en effektfuld plan for at kæle for nyerhvervede fans - kan sælge ræven ud af bukserne.

Der kan ikke svares ja/nej - højst måske. Kommer nogen fra amino med et eksempel, så kan det være forholdsvist usikkert at lade sig sammenligne.

Af den grund slutter tråden næsten pr. automatik, der hvor tilbuddene starter.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)