Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den økologiske vicevært, hvad synes du om konceptet ?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimi.

Selv tak;)  Jeg lærer så sandelig også hver dag.

BIO-D kan du købe i helsekost butikkerne hvis du bare vil prøve en enkelt flaske.

Ecover fås efterhånden overalt, men mener at BIO-D er bedste valg når vi taler om Økologisk

rengøring!  Jeg køber dog stort ind hos importøren!

Jeg sender dig lige en PM omkring min leverandør;)

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 17:34

mikmira:

Hej Jesper.  Ja der er rigtig mange der slår plat på GRØN og ØKOLOGI!  Svanemærkede rengøringsmidler er ikke i nærheden af noget som helst økologisk.  Der er skåret ned på mængden af skadelige stoffer, intet andet.  For at bruge deres egne ord er der ”Reduceret brug af farlige kemiske stoffer i svanemærkede produkter”.  Det har heller intet med bæredygtighed at gøre.  Jeg håber da heller ikke at den økologiske pølsemand bare har mindre farvestoffer i sine pølser;)

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Yes Lars,

I second what you say about Svanemærkede, when it comes to skincare products the svanemærkede products still contain the most dangerous cancer causing ingredients, they are (in my eyes) No way safer than any other.

I am under the suspicion that Svanemærk is just some sneaky way to make money of consumers that are just trying to make a safe choice.(just like ecocerts- "natural" certification!)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:54

Phillip:

I second what you say about Svanemærkede, when it comes to skincare products the svanemærkede products still contain the most dangerous cancer causing ingredients, they are (in my eyes) No way safer than any other.

Hi Philip

I understand your eager for your mission, but be careful about making general statements like that (there are some similar on you webpage) as it might end up that people don´t respect you when saying things that are not true in general. This is not to offende you, but to help you Smile

The procedures under the certification of Svanemærke is complex, and the thing you have to remember (you and others make this mistake) is that Svanemærke is not a certification to prevent hazard ingredients related to humans, but for prevent hazard imprint on nature.

Please remember the difference, and if you need to learn more about it, please contact me Smile

Køb ren argan olie her

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:24

@Lagersalg123-Jen

"http://www.ecolabel.dk/forbrugere/blomstenogsvanen/?WBCMODE=Pres%2c

Hvad er Blomsten og Svanen?

Blomsten og Svanen gør det nemt at handle mere miljøvenligt. Når du køber en miljømærket vare, har du nemlig garanti for:

• At produktet er blandt de mindst miljøbelastende af sin slags
  • At kvalitet og funktion er mindst lige så god som for andre produkter
  • At der er taget hensyn til din sundhed, fx at varen ikke indeholder sundhedsskadelige stoffer "

So if I were to understand this correctly,It would mean

Propylene Glycol

Sodium Laureth Sulphate

and

COCAMIDOPROPYL BETAINE

Are garenteed not to contain "sundhedsskadelige stoffer" correct?

Maybe you can help clear this up for me as This is how I understand it...And I don't want to make any statements that are not factually correct.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:49

Phillip:

@Lagersalg123-Jen

"http://www.ecolabel.dk/forbrugere/blomstenogsvanen/?WBCMODE=Pres%2c

Hvad er Blomsten og Svanen?

Blomsten og Svanen gør det nemt at handle mere miljøvenligt. Når du køber en miljømærket vare, har du nemlig garanti for:

• At produktet er blandt de mindst miljøbelastende af sin slags
  • At kvalitet og funktion er mindst lige så god som for andre produkter
  • At der er taget hensyn til din sundhed, fx at varen ikke indeholder sundhedsskadelige stoffer "

So if I were to understand this correctly,It would mean

Propylene Glycol

Sodium Laureth Sulphate

and

COCAMIDOPROPYL BETAINE

Are garenteed not to contain "sundhedsskadelige stoffer" correct?

Maybe you can help clear this up for me as This is how I understand it...And I don't want to make any statements that are not factually correct.

Yes I can, and you will also see this in the comments in the cosmeticsdatabase (that I also use) that these ingredients are save for use for cosmetics in correct concentrations.

For the SLES it is a widely misunderstood ingredient. Yes in high concentration is has an irritating outcome, but it is absolutely safe for use in correct concentration, everyone has tried to get shampoo in the eyes and have irritation and then flushed with water and it is gone. Thats it concerning this ingredient.

Sure there can be made shampoo without this, but people rarely choose a product without and why? because it is more expensive and it doesn´t foam like people "want" shampoos to,

As you know, when we spoke back in february, we both share the same points of view in green cosmetics, but it is to be regarded as an overstatement to say SLES causes cancer, as this in absolutely no way are documentet in anyway in the litterature that I have available.

But lets continue this in PM if you like, as my opinion on your statements is somehow "off topic" in this thread Smile

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:52

You are both welcome to continue here if you want

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

You are both welcome to continue here if you want

Tak Smile

Du ved nogen gange kommer tingene meget langt fra emnet, men jeg er såmænd ligeså passioneret som Philip omkring tingene og deler langt hen ad vejen hans synspunkter.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:06

Det er jeg nu også, altså passioneret. Jeg har bare ikke haft tid til at sætte mig så meget ind i det.

Så jeg nyder at læse jeres meningsudvekslinger

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:12

Jimi Hove:

Det er jeg nu også, altså passioneret. Jeg har bare ikke haft tid til at sætte mig så meget ind i det.

Så jeg nyder at læse jeres meningsudvekslinger

Det er et meget meget spøndende område og en branche hvor tingene er i konstant bevægelse og hvor man absolut ikke skal tro på alt man hører og ser. Også en branchen hvor der tages mange patenter på forskellige virke og med astronomiske budgettet og omsætninger.

Og samtidig en branche hvor der i højere og højere grad er plads til den individuelle fantast og idealist med en masse drømme, der er faktisk mere plads til det end en mainstream udvikling af gennemsnitsprodukter, for de fejler fælt. Mindst 2 her på Amino er fejlet med deres investering og indgang på markedet, til trods for de efter bogen har gjort det rigtige eller havde alle forudsætninger for succes.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

YES, I agree Phillip. But it´s a huge question for a lot of people and the right solution is not easy.  My advise to everyone:When in doubt...go green when you clean.  This perspective don´t harm you or the earth.

Best Wishes

Lars Jensen

www.TRY.dk

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)