Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man godt sælge sit domæne?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Hvis vi nu siger at jeg har købt domænet: "hejmeddig.dk" - men.. jeg beslutter mig for at det ikke skal være det domæne. Vil hellere have et andet. Kan jeg så godt sælge domænet "hejmeddig.dk"?

Fra Viborg
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:15

Hej Christian

Det kan du sagtens, men hvis der er nogen der gerne vil overtage dit domæne skal du passe på med at give dem en pris, for så kan de i princippet bare køre sagen i domæneklagenævnet, og sikkert også bare vinde den...

Generelt er der ikke de store penge i DK-domæner, det er ikke rigtigt en handelsvare.
Indholdet på domæner og domænernes "ry" ift søgemaskiner kan dog være noget der er nogen der vil give en god sum penge for...

De sager jeg har været med ift salg af DK-domænenavne, har ikke være særlig mange penge værd... Typisk har jeg repræsenteret køber, og her har der været tale om at betale den udgift sælger har haft til domænet (typisk et par hundrede pr. år), og måske en lille sjat oveni...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:19

Torsten Nielsen:
Generelt er der ikke de store penge i DK-domæner, det er ikke rigtigt en handelsvare.
Indholdet på domæner og domænernes "ry" ift søgemaskiner kan dog være noget der er nogen der vil give en god sum penge for...

Det er ikke en officiel handelsvare på grund af de latterlige regler der er i DK. Der foregår massere af handler med domænenavne til 1000vis eller 10.000vis af kroner.

Men klart hvis der med domænet følger et attraktivt koncept med og køber ønsker at anvende dette, så stiger prisen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 13:24

Okay, gik bare en med fin idé. Men kan høre at der ikke er så meget gang i salg af domæner. :D

tak for svarene! :D

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Torsten Nielsen:

Det kan du sagtens, men hvis der er nogen der gerne vil overtage dit domæne skal du passe på med at give dem en pris, for så kan de i princippet bare køre sagen i domæneklagenævnet, og sikkert også bare vinde den...

Det er da en generalisering der vil noget...

1. Det er ikke gratis at køre sådan en sag og skal du have en advokat på, så koster det også.

2. Er der tale om et domæne som hejmeddig.dk, hvor der er tale om helt almindelige ord, hvorfor skulle klager så have mere ret til domænet end indklagede?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:49

Lagersalg123 - JEN:

Torsten Nielsen:

Det er ikke en officiel handelsvare på grund af de latterlige regler der er i DK. Der foregår massere af handler med domænenavne til 1000vis eller 10.000vis af kroner.

Men klart hvis der med domænet følger et attraktivt koncept med og køber ønsker at anvende dette, så stiger prisen.

At andre gør noget ulovligt gør det ikke lovligt.

jeg synes reglerne er gode derved bliver alle domæner bare ikke taget af domæne hajer der forsinke os andre iværksætter at komme i gang med vores iværksætter projekt , med sikkert er der nogle vis reglerne blev lavet om var der rigtigt mange der bare opkøbte massevis domæner og startet som iværksætter at tjene på os andre iværksætter skulle blive dyrere at starte egen virksomhed der giver flere arbejdspladser umild bart virker det ikke til at skaffe ekstra arbejdes pladser at opkøbe domæner da de bremser væksten i nye arbejdes pladser

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg synes reglerne er gode derved bliver alle domæner bare ikke taget af domæne hajer der forsinke os andre iværksætter at komme i gang med vores iværksætter projekt , med sikkert er der nogle vis reglerne blev lavet om var der rigtigt mange der bare opkøbte massevis domæner og startet som iværksætter at tjene på os andre iværksætter skulle blive dyrere at starte egen virksomhed der giver flere arbejdspladser umild bart virker det ikke til at skaffe ekstra arbejdes pladser at opkøbe domæner da de bremser væksten i nye arbejdes pladser

Det er et punkt hvor du og jeg aldrig bliver enige - men det er også helt ok.

Der findes, mig bekendt, ingen eksempler på at et optaget .dk domæne forhindrer en iværksætter i at udføre sin drøm, i så fald skal han ikke være iværksætter.

At det skulle blive 5K/10K/20K dyrere at starte en virksomhed har ingen betydning - da det jo er en værdi man tilfører firmaet. Og de beløb ændrer ikke på ansættelse af folk.

Folk som mig der ejer mange domæner er da lodret ligeglade med hvem der vil købe domænerne, vi tager ikke stilling til om det er store rige selvskaber eller fattige iværksættere. Men for mit eget vedkommende der giver jeg gerne et domæne væk hvis der er mening i det, og jeg forhøjer også gerne prisen til det dobbelte hvis jeg ikke kan lide personen der vil købe det.

Men den vandrehistorie med at det forhindrer udvikling, arbejdspladser osv osv osv den køber jeg ikke - så må man bare være mere kreativ i sin tilgang til livet som erhvervsdrivende Smile

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:17

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Der findes, mig bekendt, ingen eksempler på at et optaget .dk domæne forhindrer en iværksætter i at udføre sin drøm, i så fald skal han ikke være iværksætter.

At det skulle blive 5K/10K/20K dyrere at starte en virksomhed har ingen betydning - da det jo er en værdi man tilfører firmaet. Og de beløb ændrer ikke på ansættelse af folk.

Folk som mig der ejer mange domæner er da lodret ligeglade med hvem der vil købe domænerne, vi tager ikke stilling til om det er store rige selvskaber eller fattige iværksættere. Men for mit eget vedkommende der giver jeg gerne et domæne væk hvis der er mening i det, og jeg forhøjer også gerne prisen til det dobbelte hvis jeg ikke kan lide personen der vil købe det.

Men den vandrehistorie med at det forhindrer udvikling, arbejdspladser osv osv osv den køber jeg ikke - så må man bare være mere kreativ i sin tilgang til livet som erhvervsdrivende Smile

rigtigt nok indtilvidere forsinket det ikke ens drøm med tænk dig , i fremtiden bliver flere og flere domæner optaget derved står domæne hajer med nogle gode kort i fremtiden , dette vil stoppe nogle iværksætter drøm i fremtiden grundet ingen ledig domæner , de har ikke råd til at betale domæne haj , derved tabes arberjdes pladser i fremtiden .

at du ikke tror de at de fleste domæner i fremtiden bliver optaget der bliver rigistret ny hverdag

Ja man må være meget kreative når der findes nogle der opkøber domæner

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:28

Mikael christiansen:

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

rigtigt nok indtilvidere forsinket det ikke ens drøm med tænk dig , i fremtiden bliver flere og flere domæner optaget derved står domæne hajer med nogle gode kort i fremtiden , dette vil stoppe nogle iværksætter drøm i fremtiden grundet ingen ledig domæner , de har ikke råd til at betale domæne haj , derved tabes arberjdes pladser i fremtiden .

at du ikke tror de at de fleste domæner i fremtiden bliver optaget der bliver rigistret ny hverdag

Selvfølgelig bliver de fleste domæner optaget i fremtiden, men jeg er ganske overbevist om, at de penge der tjenes ved domænehandel også bruges på andre ting, som så vedligeholder arbejdspladser. Der er absolut ingen dokumenteret sammenhæng mellem optagede domæner og tab/manglende etablering af arbejdspladser.

Hvis du køber et domæne af mig for 10.000 - så køber jeg 100 mere og lader dem ligge i maks 2 år, herefter enten sælger jeg dem eller lader dem udgå. Nogle .com domæner beholder jeg længere tid, da det bare er et spørgsmål om tid før der kommer en køber. Og på .com og .de er der gode penge at tjene på en 10 dollar investering.

Du kan jo prøve - det er sjovt med .com og folk giver penge for de mest underlige domæner - tjek sedo.com

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:40

Mikael christiansen:

Prøv lykken Michael.

Kæb dette domæne for 10 dollars og læg nogle guides på der giver trafik:

expressweightlossguide.com

så kan du om 3 mdr. sælge det for 1.000 dollars

PS jeg skal ikke have procenter hehe