Som Mikkel kommer ind på er konverteringen helt afgjort det største problem i den her kamp.
Der er masser af mulighed for at gå ind og få lagt den ekstra kode ind, hvis du vil betale det ekstra hos PBS, men du kommer uanfægteligt til at tabe omsætning på det.
Problemstillingen ligger i at der ikke er mange der tør gøre det, så det vil næppe blive almen praksis, og så længe det ikke er det, så vil man tabe på konverteringen, så det er en ond cirkel at gå igang med.. Der er jo ingen der vil være first movers på noget der er en garanteret forretnings ødelægger, bare fordi det vil gavne samfundet og én selv på den lange bane.
Problemstillingen ligger så også i at det jo til en vis grad heller ikke er PBS's problem, hvilke ordrer butikkerne godkender, og uanset hvordan man vender og drejer den, så vil der altid være folk der udnytter det.
Får vi en total frikendelse af butikkernes ansvar, så vil vi samtidig skabe et nyt marked for mindre hæderlige butiksejere, der vil gå ind og udnytte dét hul og selv foretage svindlen. Så vi ser vitterlig skruen uden ende og i worst case scenario, står PBS med så meget svindel at de ikke har andet valg end at sætte priserne op, og gæt hvem der så alligevel kommer til at betale gildet. - Alle.
Jeg har foreslået det før, og jeg tror vitterlig at en god ide kunne være at PBS gik ind og lavede et ekstra forretningsområde, ved at tilbyde en "forsikring mod kort svindel" - Jeg tror der er rigtigt mange der er interesseret i den ekstra sikkerhed - hvis der kommer et klogt økonomisk hoved på banen og får sammenstrikket en fornuftig løsning.