Syntes egentlig det er noget svineri at Kommunen der har sendt praktikanten derud, ikke kan stilles ansvarlig og tvinges til at dække udgiften på 170k.
Praktikanten er hans bror, som han nu har slået hånden af. Så det er nok ikke kommunen der har sendt ham, men givet den forretningsdrivende mulighed for at få noget billig arbejdskraft i en periode.
Ikke at det gør nogen stor forskel om det er en bror eller en fremmed, men det er dog en detalje der er værd at have med.
Personligt er jeg også rystet over at der ikke er noget erstatning at hente, og klagemulighederne er en by i Rusland. Der kan man da tale om, ikke at være sit ansvar bevidst. Og hvis de tænker sig lidt om, er det nok billigere at erstatte de 170.000 kr. end at manden må lukke firmaet, og sandsynligvis blive en økonomisk belastning for kommunen, istedet for en gevinst.
At praktikanten så ikke kan tænke selvstændigt, er også helt ubegribeligt. Og at kommunikationen imellem de to har været så dårlig at dette kunne ske, kan jeg simpelthen heller ikke forstå. Men en rigtig trist historie er det. Og jeg håber at det ender med at han får sin erstatning.