Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktikant dræbte 3.000 akvariefisk !

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:44

Syntes egentlig det er noget svineri at Kommunen der har sendt praktikanten derud, ikke kan stilles ansvarlig og tvinges til at dække udgiften på 170k.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:48

Jeg giver dig ret at det er svineri.. Utroligt at det skal gå ud over arbejdsgiveren som er villig til at tage en praktikant fra kommunen. 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:55

Danm, trist at pratikanten ikke kunne regne ud at tropefisk ikke er særlig glade for iskoldt vand....

Jeg kommer tit i tvivl om folk har mistet evnen til at tænke logisk.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en meget uheldig historie, men det er vel virksomheden der har accepteret at antage en praktikant, de dukker vel ikke bare sådan op?

Det vel også virksomheden der har bedt sin praktikant som at udføre en opgave som desværre krævede noget viden som praktikanten ikke havde?

Virksomheden var åbenbart ikke forsikret i tilstrækkelig grad.

Det er mega træls men jeg har svært ved at se at det kan være kommunens problem?

Så alle iværksættere tænk over jeres forsikringer også når du er freelancer - jeg har i min tid set nogle blive meget overrasket.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Jeg er enig i, at det er forretningen der ikke har dækket sig godt nok ind - både i form af, at havde vejledt og overvåget praktikanten og for ikke at have passende forsikringer.

Men rigtig ærgerligt for forretningen.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:07

Kender virksomhedens ejer da jeg har handlet meget med ham gennem min tidligere virksomhed og hans tidligere virksomheder. Og tænker faktisk bare, så kan han sku lære det. 

Men lidt ærgerligt at så mange fisk skulle dø.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:10

Tom Frank Christensen:

Syntes egentlig det er noget svineri at Kommunen der har sendt praktikanten derud, ikke kan stilles ansvarlig og tvinges til at dække udgiften på 170k.

Praktikanten er hans bror, som han nu har slået hånden af. Så det er nok ikke kommunen der har sendt ham, men givet den forretningsdrivende mulighed for at få noget billig arbejdskraft i en periode.

Ikke at det gør nogen stor forskel om det er en bror eller en fremmed, men det er dog en detalje der er værd at have med.

Personligt er jeg også rystet over at der ikke er noget erstatning at hente, og klagemulighederne er en by i Rusland. Der kan man da tale om, ikke at være sit ansvar bevidst. Og hvis de tænker sig lidt om, er det nok billigere at erstatte de 170.000 kr. end at manden må lukke firmaet, og sandsynligvis blive en økonomisk belastning for kommunen, istedet for en gevinst.

At praktikanten så ikke kan tænke selvstændigt, er også helt ubegribeligt. Og at kommunikationen imellem de to har været så dårlig at dette kunne ske, kan jeg simpelthen heller ikke forstå. Men en rigtig trist historie er det. Og jeg håber at det ender med at han får sin erstatning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:43

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Feedback:

Jeg  kan ikke afgøre om jeg skal grinne eller græde.

Prøv selv læse artiklen http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2227812.ece

Hvorfor får han ikke bare fiskene over i nogen konservedåser, og sælger det som super luksus kattemad?

Ja det er jo også en mulighed.. Så kunne det være at ville få nogle af pengene ind igen :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)