Alle der har en forsikring i deres virksomhed der dækker alt, rækker hånden op....(og sender linket til mig som fluks skifter selskab).
Alle der hver morgen fortæller deres medarbejdere at de ikke må stikke hovedet i toiletkummen og holde hovedet under vandet længe nok til at drukne, rækker hånden op.... (så kommer jeg og filmer til BT.tv)
Det er da dybt ulykkeligt, at man ikke kan stole nogen. At en Kommunes vejledninger er skruet sådan sammen at man skal have den store ledvogtereksamen for at gennemskue den. At en butiksindehaver skal forsikre sig i hoved og røv og lemme en stor stak penge til forsikringsselskaberne, for lige at få afprøvet om det nu kan svare sig at få en ansat, - og så på samme tid hjælpe vedkommende praktikant fra et kursus hvor man skal finde sin indre pipfugl, eller male farven på sin aura.
Forstår ikke dem der synes at Kommunen skal betale for skaden..
At sige de ville være billigere for dem at betale, for deror at få indtjening af en forretning i stedet for mulige kontantmodtagere, forstår jeg heller ikke . Så skulle de jo hjælpe alle butikker der ikke har dækket sig ordentligt ind. At der var en praktikant fra kommunen ændrer efter min mening ikke noget.. At de skulle betale, svarer til at et vikarbureau skulle betale for de skader deres udsendte vikarer laver. Hvad nu hvis det var skolepraktik, så skulle skolen betale?
Synes det er en uheldig situation og synd for forretningens ejer, men synes også det er underligt at man i en dyrebutik med fisk ikke har sine fisk forsikret.
Forstår ikke dem der synes at Kommunen skal betale for skaden..
Det er vel i bund og grund det her, man skal forholde sig til:
"Under praktikforløbet yder jobcenteret erstatning efter reglerne i lov om sikring mod følge af arbejdsskade. Jobcenteret yder ligeledes erstatning for skader som praktikanten forvolder på andre personer eller ejendele efter dansk rets almindelige regler." - Det er fra en kontrakt om virksomhedspraktik.
Det er vel i bund og grund det her, man skal forholde sig til:
"Under praktikforløbet yder jobcenteret erstatning efter reglerne i lov om sikring mod følge af arbejdsskade. Jobcenteret yder ligeledes erstatning for skader som praktikanten forvolder på andre personer eller ejendele efter dansk rets almindelige regler." - Det er fra en kontrakt om virksomhedspraktik.
Som jeg altid har sagt, håber jeg fanme kommunen betaler:-)
Ej, troede ikke reglerne var skruet sådan sammen, så kan godt se det er grotesk de ikke betaler nu..
Offentlige myndigheder kan løbe fra ethvert ansvar hvis de vil. De ved udmærket godt at den lille erhvervsdrivende ikke har råd til en retssag og det kort spiller de ofte.