Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktikant dræbte 3.000 akvariefisk !

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Hvorfor får han ikke bare fiskene over i nogen konservedåser, og sælger det som super luksus kattemad

Fordi de stadig forsøger at genoplive de stakkels fiskStick out tongue

Spørg til side, det er en forfærdelig historie, men der må være noget galt med deres kommunikation. 

Med den type fisk kan det jo være et par grader der gør forskellen og ikke bare iskoldt vand (som er lidt svært at definere.)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:08

Alle der har en forsikring i deres virksomhed der dækker alt, rækker hånden op....(og sender linket til mig som fluks skifter selskab).

Alle der hver morgen fortæller deres medarbejdere at de ikke må stikke hovedet i toiletkummen og holde hovedet under vandet længe nok til at drukne, rækker hånden op.... (så kommer jeg og filmer til BT.tv)

Det er da dybt ulykkeligt, at man ikke kan stole nogen. At en Kommunes vejledninger er skruet sådan sammen at man skal have den store ledvogtereksamen for at gennemskue den. At en butiksindehaver skal forsikre sig i hoved og røv og lemme en stor stak penge til forsikringsselskaberne, for lige at få afprøvet om det nu kan svare sig at få en ansat, - og så på samme tid hjælpe vedkommende praktikant  fra et kursus hvor man skal finde sin indre pipfugl, eller male farven på sin aura.

Jeg ville nok mere græde, - end grine.....

Michael   

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:08

Det er svineri intet mindre.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:11

Forstår ikke dem der synes at Kommunen skal betale for skaden..

At sige de ville være billigere for dem at betale, for deror at få indtjening af en forretning i stedet for mulige kontantmodtagere, forstår jeg heller ikke . Så skulle de jo hjælpe alle butikker der ikke har dækket sig ordentligt ind. At der var en praktikant fra kommunen ændrer efter min mening ikke noget.. At de skulle betale, svarer til at et vikarbureau skulle betale for de skader deres udsendte vikarer  laver. Hvad nu hvis det var skolepraktik, så skulle skolen betale?

Synes det er en uheldig situation og synd for forretningens ejer, men synes også det er underligt at man i en dyrebutik med fisk ikke har sine fisk forsikret. 

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:46

Pedersen666:

Forstår ikke dem der synes at Kommunen skal betale for skaden..

Det er vel i bund og grund det her, man skal forholde sig til:

"Under praktikforløbet yder jobcenteret erstatning efter reglerne i lov om sikring mod følge af arbejdsskade. Jobcenteret yder ligeledes erstatning for skader som praktikanten forvolder på andre personer eller ejendele efter dansk rets almindelige regler." - Det er fra en kontrakt om virksomhedspraktik. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:52

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:08

Stefan_S:

Det er vel i bund og grund det her, man skal forholde sig til:

"Under praktikforløbet yder jobcenteret erstatning efter reglerne i lov om sikring mod følge af arbejdsskade. Jobcenteret yder ligeledes erstatning for skader som praktikanten forvolder på andre personer eller ejendele efter dansk rets almindelige regler." - Det er fra en kontrakt om virksomhedspraktik. 

Som jeg altid har sagt, håber jeg fanme kommunen betaler:-)

Ej, troede ikke reglerne var skruet sådan sammen, så kan godt se det er grotesk de ikke betaler nu..

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:07

Offentlige myndigheder kan løbe fra ethvert ansvar hvis de vil. De ved udmærket godt at den lille erhvervsdrivende ikke har råd til en retssag og det kort spiller de ofte. 

xxx

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:58

Doh!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:40

Kaffe & Co:

Det er en meget uheldig historie, men det er vel virksomheden der har accepteret at antage en praktikant, de dukker vel ikke bare sådan op?

Det vel også virksomheden der har bedt sin praktikant som at udføre en opgave som desværre krævede noget viden som praktikanten ikke havde?

Virksomheden var åbenbart ikke forsikret i tilstrækkelig grad.

Det er mega træls men jeg har svært ved at se at det kan være kommunens problem?

Så alle iværksættere tænk over jeres forsikringer også når du er freelancer - jeg har i min tid set nogle blive meget overrasket.

Jeg må give Søren ret... Men fuck en uheldig situation :S

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)