Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du sælge vandfiltrering? (til private og virksomheder)

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet med et lignende indlæg tidligere - men uden held. Tror måske overskriften var for snæver, så nu prøver jeg lige igen, i en ny kategori, med ny overskrift:

I Network World Alliance forhandler vi vandfiltreringsapparater fra det tyske firma Apas Vital.

Apparaterne benytter et 4-filters membran system (omvendt osmose) - og der findes ikke rigtig noget konkurrerende produkt i DK. Alle uønskede stoffer, såsom klor, pesticider, tungmetaller, arsenik, bakterier og vira bliver filtreret fra - så man kun står tilbage med helt rent drikkevand. (der så også kan bruges til madlavning, til kæledyrene, til kaffen etc.)

Der findes 2 forskellige maskiner. Den ene henvender sig til private (monteres under køkkenvasken), og der medfølger en bly- og nikkelfri vandhane. Den anden henvender sig primært til virksomheder (mødelokaler), men kan også være interessant til private.

Underbordsmodellen kan købes for kr. 6.100,- ex. moms - og sælges for kr. 8.500,- ex. moms = vejl. udsalgspris på kr. 10.675,-. Inklusiv provision er fortjenesten pr. apparat kr. 3.000,- på underbordsmodellen.  

Bordmodellen koster kr. 12.230 i indkøb har en vejl. udsalgspris på kr. 19.900,- Fortjeneste inkl. provision er kr. 5.000,- pr. apparat.

(Man behøver ikke købe apparaterne til sig selv først - man bestiller dem blot til kunden, som så får dem leveret uden beregning)

Da det jo ikke er helt billige produkter - har vi indgået en aftale med finansieringsselskabet Dan Aktiv, så kunden har mulighed for at låne beløbet til afbetaling over maks. 5 år - til en rente på ca. 10% ÅOP.

Et salgsargument for bordmodellen er bl.a. at den selvfølgelig ser godt ud i mødelokalet, Wink - og den laver både koldt, tempereret og kogende vand - samt den tilsluttes til vandforsyningen - hvilket vil sige, at man kan spare abonnementet på den gamle drikkevandsbeholder. Og så giver den selvfølgelig sundere medarbejdere, med mere energi.

Et salgsargument for underbordsmodellen er selvfølgelig, at den giver et bedre helbred, men den forlænger også levetiden på kaffemaskinen og elkedlen, da vandet bliver mindre kalkholdigt. Dem der går op i blomster og planter vil også opleve, at disse kan blive op til dobbelt størrelse, hvis de vandes med rent vand i stedet for postevand.

Det skal siges, at salg af apparaterne ikke kræver opbygning af netværk for at opnå provision - der er fortjeneste (avance + provision) på minimum kr. 3.000,- fra første apparat.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det overhoved tilladt i Danmark at installere vendfiltre i private hjem?  

Iøvrigt er det noget sluder du skriver at omvendt osmose skulle kunne fjerne de stoffer du nævner.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:51

Ravn:

Iøvrigt er det noget sluder du skriver at omvendt osmose skulle kunne fjerne de stoffer du nævner.

Mvh

Ravn

Jeg tror du har ret, det er vist ikke tilladt i danmark. 

Desuden er det slet ikke nødvendigt.

Som minimum skal alle systemer der kobles på vandsystemer i danmark VA godkendes - det ved jeg ikke om de omtalte produkter er.

Fandt det her på nettet :

Det er ikke lovligt med vandfilter i Danmark.

Årsagen er at Danmark er et af de eneste lande i verdnen

der ikke tilsætter klor til drikkevandet,

havde vi bare gjort det, kunne vi dræbe de bakterier 

som ved en evt. forurening ville kunne leve i disse filtre.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:01

Nu var det for

Ravn:

Mvh

Ravn

Altså - nu valgte jeg at undlade at beskrive HELE filtreringsprocessen, da jeg ikke mente det var nødvendigt her i første omgang - men fair nok.

Du har helt ret i, at omvendt osmose ikke fjerner skidt - men det unikke ved systemet er, at det OGSÅ benytter omvendt osmose. Derudover sidder der 3 ekstra filtre (bl.a. kulfilter), som filtrerer de førnævnte affaldsstoffer væk. Systemet er desuden forsynet med display som fortæller hvornår filtrene skal skiftes. (ca. hvert halve år.)

Som bonusinfo kan jeg informere om, at mit vand på Frederiksberg indeholder 850 mikrogram salt. pr. liter. Ifølge WHO er vand udrikkeligt, hvis det indeholder mere end 500 mikrogram. Efter filtrering indeholder vandet 7 mikrogram - som er lig med det naturlige indhold i vand.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:11

Von Vorre:

Ravn:

Mvh

Ravn

Jeg tror du har ret, det er vist ikke tilladt i danmark. 

Desuden er det slet ikke nødvendigt.

Som minimum skal alle systemer der kobles på vandsystemer i danmark VA godkendes - det ved jeg ikke om de omtalte produkter er.

Fandt det her på nettet :

Det er ikke lovligt med vandfilter i Danmark.

Årsagen er at Danmark er et af de eneste lande i verdnen

der ikke tilsætter klor til drikkevandet,

havde vi bare gjort det, kunne vi dræbe de bakterier 

som ved en evt. forurening ville kunne leve i disse filtre.

Jeg må indrømme, at det har jeg faktisk ikke tjekket. Jeg har fundet masser af virksomheder på nettet som sælger vandfiltre. Jeg ved også, at man mange steder i industrien, benytter vandfiltre - så derfor gik jeg ud fra, at det var lovligt.

Jeg vender lige tilbage når jeg har haft en lille snak med leverandøren. Wink

Desuden har jeg da hørt, at man overvejer at installere filtre i boligejendomme - for bl.a. at få bugt med legionella - men det prøver jeg også lige at undersøge nærmere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Som bonusinfo kan jeg informere om, at mit vand på Frederiksberg indeholder 850 mikrogram salt. pr. liter. Ifølge WHO er vand udrikkeligt, hvis det indeholder mere end 500 mikrogram. Efter filtrering indeholder vandet 7 mikrogram - som er lig med det naturlige indhold i vand.

Siden hvornår har vandet på Frederiksberg været udrikkeligt??   Du omtaler salt, men mener du almindelig bordsalt (natriumchlorid) eller salte generelt ? 

At  500 mikrogram skulle gøre vandet udrikkeligt lyder meget mærkeligt for det er en meget lille mængde stof.  Jeg tror du har taget fejl af  miligram og mikrogram ??

1 miligram = 1/1000 af et gram

1 mikrogram 1/1000.000 af et gram

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:47

Allan I:

Jeg ved også, at man mange steder i industrien, benytter vandfiltre - så derfor gik jeg ud fra, at det var lovligt.

Jeg vender lige tilbage når jeg har haft en lille snak med leverandøren. Wink

Det er jo ikke ensbetydende med at det er lovligt i private hjem.   Det er jo nok ikke lige din leverandør du bør spørge men derimod  sundhedsstyrelsen eller evt. vandværksforeningen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:50

Hej Allan

Det er ganske nemt, du kan tjekke om dit produkt er her på listen : http://www.etadanmark.dk/danish/va/frameset.htm

Det kan blive dyrt at sælge produkter der ikke er godkendte hvis der sker fejl i form af f.eks. tilbageløb af forurenet vand eller vandskade i forbindelse med brud på produkter der ikke er godkendte - har jeg læst sager hvor forsikringsselskaberne ikke har villet dække vandskaderne.

Hvis du f.eks. tjekker Amways produktliste i  tyskland, så har de dette system : http://www.amway.de/catalog?category=10187  - Jeg kan ikke lige se det bliver solgt i danmark, måske fordi det ikke kan godkendes.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:25

Ravn:

Siden hvornår har vandet på Frederiksberg været udrikkeligt??   Du omtaler salt, men mener du almindelig bordsalt (natriumchlorid) eller salte generelt ? 

At  500 mikrogram skulle gøre vandet udrikkeligt lyder meget mærkeligt for det er en meget lille mængde stof.  Jeg tror du har taget fejl af  miligram og mikrogram ??

1 miligram = 1/1000 af et gram

1 mikrogram 1/1000.000 af et gram

Mvh

Ravn

Hvis man skal følge WHO's grænseværdier for, hvornår vand IKKE er egnet til indtagelse - så jo, så er vandet på Frederiksberg og stort set hele DK udrikkeligt.

Vi målte med en TDS-tester vores vand på Frederiksberg til 850 ppm - som du i øvrigt har ret i er 850 MILLIgram fremmedstoffer (salte i det hele taget - ikke natriumchlorid) - ud over vandmolekyler. WHO's græseværdi for fremmedstoffer er som sagt på 500 ppm.

Vandet i Ballerup var over 900 ppm, og vandet i Slagelse var på 774 ppm. Nu er det selvfølgelig kun målt fra en enkelt vandhane i hver by, men lur mig om ikke billedet er rimeligt ensartet i hele byen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:33

Von Vorre:

Hej Allan

Det er ganske nemt, du kan tjekke om dit produkt er her på listen : http://www.etadanmark.dk/danish/va/frameset.htm

Det kan blive dyrt at sælge produkter der ikke er godkendte hvis der sker fejl i form af f.eks. tilbageløb af forurenet vand eller vandskade i forbindelse med brud på produkter der ikke er godkendte - har jeg læst sager hvor forsikringsselskaberne ikke har villet dække vandskaderne.

Hvis du f.eks. tjekker Amways produktliste i  tyskland, så har de dette system : http://www.amway.de/catalog?category=10187  - Jeg kan ikke lige se det bliver solgt i danmark, måske fordi det ikke kan godkendes.

Hvis jeg nu tænker mig lidt om, så tror jeg faktisk at det blev nævnt på vores vandkursus, at kommnunen muligvis ikke ville blive ovenud lykkelig for at man installerede sådan et apparat - for det sender jo det forurenede vand tilbage i afløbet.

Men så er det jeg tænker - hvordan kan det være, at jeg godt må drikke noget, som er for beskidt til at sende tilbage til kommunen!?!?

Det jeg egentlig siger er - at så vil jeg hellere tage chancen og rense mit vand - hvis det er så snavset, at kommunen ikke vil have det tilbage.

Men der kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv - jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at opfordre folk til at forhandle det, hvis det ikke er lovligt - og jeg kan se, at det ikke står på VA-listen.

Men de har et ansøgningsskema på ETA's side - måske man skulle lokke producenten til at sende det ind!?

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)