Det betyder ikke så meget for Google, om du kan se det eller ej. De har valgt at lægge stor vægt på det i de algoritmer, de benytter. Og det er jo et ubestrideligt faktum. Jeg forstår godt hvad du mener med dit spørgsmål, men jeg tror, du er nødt til at forholde dig til, at indgående links er en meget væsentlig del af gamet. Du kan selvfølgelig også vælge at ignorere den del af SEO - men ligesom med fladlus, deller og bumser forsvinder de ikke af at blive ignoreret ;-) |
Hej Thomas
Jeg har nu ikke på noget tidspunkt haft den overbevisning, at backlinks ikke har en værdi. Jeg var også (før) bevidst om, at pagerank er en måde for google, at fortælle om et sites troværdighed og det bliver opgjort af mange parametre som loadhastighed, url-struktur, intern linkstruktur, arkitektur, hvor længe brugeren er på sitet, interne link, externe link osv.
Det undrer mig faktisk, at det ikke er blevet testet. Man kunne prøve med:
Vi ønsker at promovere "kaffe-i-dag".
Vi tager derfor to lignende domæner. F.eks. kaffe-er-godt.dk og godt-er-kaffe.dk. På den ene side lægger vi artikelen op og linker til den fra 5 sider og på den anden side laver vi ingen links.
Så har vi da et resultat, som er målbart og ikke bare: "sådan-har-vi-altid-gjort-og-jeg-har-mere-testosteron-end-dig".
Når jeg står med det resultat i hånden, så kan jeg vurdere, om jeg vil bruge min tid på links, flere artikler, ændre teknisk platform, fokusere på udvidelse af produktsortiment, forbedre svartider til kunder osv.
Det jeg i bund og grund efterlyser er en prioriteringsliste indenfor SEO, som er bygget på fakta og ikke formodninger. Område 1 giver XX, område 2 giver XXX etc.
/Jonas