Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation på linkbuilding

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Jeg kan ikke se nytteværdien af linkbuilding, da det ikke umiddelbart siger noget om værdien af et web-site, at det har mange indgående links.

Det betyder ikke så meget for Google, om du kan se det eller ej. De har valgt at lægge stor vægt på det i de algoritmer, de benytter. Og det er jo et ubestrideligt faktum.

Jeg forstår godt hvad du mener med dit spørgsmål, men jeg tror, du er nødt til at forholde dig til, at indgående links er en meget væsentlig del af gamet. Du kan selvfølgelig også vælge at ignorere den del af SEO - men ligesom med fladlus, deller og bumser forsvinder de ikke af at blive ignoreret ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:47

Hej Thomas

Jeg har nu ikke på noget tidspunkt haft den overbevisning, at backlinks ikke har en værdi. Jeg var også (før) bevidst om, at pagerank er en måde for google, at fortælle om et sites troværdighed og det bliver opgjort af mange parametre som loadhastighed, url-struktur, intern linkstruktur, arkitektur, hvor længe brugeren er på sitet, interne link, externe link osv.

Det undrer mig faktisk, at det ikke er blevet testet. Man kunne prøve med:

Vi ønsker at promovere "kaffe-i-dag".

Vi tager derfor to lignende domæner. F.eks. kaffe-er-godt.dk og godt-er-kaffe.dk. På den ene side lægger vi artikelen op og linker til den fra 5 sider og på den anden side laver vi ingen links.

Så har vi da et resultat, som er målbart og ikke bare: "sådan-har-vi-altid-gjort-og-jeg-har-mere-testosteron-end-dig".

Når jeg står med det resultat i hånden, så kan jeg vurdere, om jeg vil bruge min tid på links, flere artikler, ændre teknisk platform, fokusere på udvidelse af produktsortiment, forbedre svartider til kunder osv.

Det jeg i bund og grund efterlyser er en prioriteringsliste indenfor SEO, som er bygget på fakta og ikke formodninger. Område 1 giver XX, område 2 giver XXX etc.

/Jonas

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:49

Nej, nej og atter nej :p

Jeg har ikke sagt, at linkbuilding ikke er givtigt... I skal lære at læse!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 15:49

Værsgo': http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:55

Jonas:

Vi tager derfor to lignende domæner. F.eks. kaffe-er-godt.dk og godt-er-kaffe.dk. På den ene side lægger vi artikelen op og linker til den fra 5 sider og på den anden side laver vi ingen links.

Så har vi da et resultat, som er målbart og ikke bare: "sådan-har-vi-altid-gjort-og-jeg-har-mere-testosteron-end-dig".

Når jeg står med det resultat i hånden, så kan jeg vurdere, om jeg vil bruge min tid på links, flere artikler, ændre teknisk platform, fokusere på udvidelse af produktsortiment, forbedre svartider til kunder osv.

Hej Jonas,

Det er blevet testet et utal af gange af et tilsvarende utal af SEO-folk. Jeg har selv foretaget stribevis af den slags tests med forskellige twists. (Og gør det stadig). Men det er nok sjældent, at den slags tests bliver lagt helt åbent frem, så du kan få lov til selv at se på domæner, links og det hele. Det bliver ofte lagt frem i anonymiseret form eller anekdote-form.

Som du selv beskriver, er det også ret lavpraktisk at teste i den simple form. Så hvis du ikke kan finde dokumentation derude på nettet, som du stoler på, kan du hurtigt sætte en sådan test op selv og forvisse dig om, at links spiller en ret stor rolle.

Jonas:

Det jeg i bund og grund efterlyser er en prioriteringsliste indenfor SEO, som er bygget på fakta og ikke formodninger. Område 1 giver XX, område 2 giver XXX etc.

/Jonas

Jeg ved godt,at denne ikke lever op til dit ønske om fakta og dokumentation, men prøv alligevel at kigge på denne liste over Search Engine Ranking Factors, som Seomoz stykker sammen på baggrund af input fra en større flok SEO-eksperter, der byder ind med, hvad de opfatter som de vigtigste ranking-elementer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:00

Jonas:

Hej Thomas

Jeg har nu ikke på noget tidspunkt haft den overbevisning, at backlinks ikke har en værdi. Jeg var også (før) bevidst om, at pagerank er en måde for google, at fortælle om et sites troværdighed og det bliver opgjort af mange parametre som loadhastighed, url-struktur, intern linkstruktur, arkitektur, hvor længe brugeren er på sitet, interne link, externe link osv.

/Jonas

Jeg har givet dig et link med 10 forskellige ekstremt gode sider omkring SEO. 

Som jeg allerede har skrevet er det testet. Du skal bare ind og lede lidt selv.

Det har intet med testosteron at gøre, men når man arbejder med det kan man jo se det man gør virker. At du hverken vil høre på dem der arbejder med det, google selv og ikke gider finde artikler selv til trods for du har fået links er vist dit eget problem. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:03

Jonas:

Hej Jonas

Jeg tror, jeg skal erkende, at jeg ikke er kvalificeret til at give dig det, jeg tror, du efterlyser. Jeg er ikke akademiker, så jeg må nøjes med at forholde mig til virkeligheden i SERPS, der viser mig, hvad selv ganske få velrettede links kan gøre ved en placering. Jeg håber, du finder, hvad du søger.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:04

I øvrigt kan jo bare teste det selv hvis du gerne vil have et svar du kan stole på når du du ikke stoler på nogen andre. 

Hvad med at lave nogle søgninger og se på top10. Se på deres sider, tags, interne links, linkstruktur, DB content osv og tjek så i øvrigt deres linkprofil.

Hvis du gør det kan du se hvad google vægter. 

Så kan du lave din helt egen lille undersøgelse som kan vise dig hvor meget linkprofilen betyder. 

Analysen er lavet 1000 gange før af professionelle, men det lader til du vil have en mere videnskabelig undersøgelse, men du kan faktisk bare gå i gang selv, hvis du ikke vil lytte til dem der gør den slags til daglig.

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:05

Præcis Thomas.

Om det er dokumenteret eller ej er slet ikke til at diskutere.  Det giver en tydelig effekt, selv ved "Dårlige links". Jeg linkede fornylig til min nye webshop www.ecigaretten.dk i et simpelt forum signatur på et hardware forum, det gav mig allerede en del pladser på google.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:22

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, du skal da endelig ikke spilde tid med linkbuilding. Det har ingen betydning i SEO :)

:-)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)