Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation på linkbuilding

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

Det undrer mig faktisk, at det ikke er blevet testet. Man kunne prøve med:

Vi ønsker at promovere "kaffe-i-dag".

Vi tager derfor to lignende domæner. F.eks. kaffe-er-godt.dk og godt-er-kaffe.dk. På den ene side lægger vi artikelen op og linker til den fra 5 sider og på den anden side laver vi ingen links.

Så har vi da et resultat, som er målbart og ikke bare: "sådan-har-vi-altid-gjort-og-jeg-har-mere-testosteron-end-dig".

Hej Jonas!

Jeg er faktisk enig med dig i, at det er lidt spøjst, at der ikke flere af den slags test-cases tilgængelige. På den anden side forstår man det jo måske godt. Folk er dovne; og dem, der ikke er dovne, holder måske deres opnåede indsigter lidt tættere til kroppen.

Derudover er det også ret svært at randomisere alle variabler i ligningen.

Teksten kan ikke være identiske, for så har du et duplicate content-problem, som vil gøre at datasæt 1 eller 2 enten vil få en penalty -- eller ryge helt ud af indekset.

Du skal også sikre dig, at begge domæner er nogenlunde lige gamle, har den samme trust- og autoritetsranking -- og semantiske nærhed til sites inden for same niche.  Og siderne skal gerne loade omtrent lige hurtigt og befinde sig i samme geografiske ip-klasse.

Hvis du kører med rene tabula rasa-sies uden nogen linkstruktur ind- eller -ud, er det jo ikke sikkert, at dit eksperiment har en tilstrækkelig lighed med virkeligheden, den som Thomas Rosenstand plejer at sige er lidt klog i det.

Og så skal der jo helst ikke være nogen, der kender til eksperimentet, som kan forpurre det.

Ankertekst og links er fortsat name of the game. Det tror jeg du vil kunne verificere, hvis du kaster dig ud i eksperimentet.

Alt godt,

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:51

Jonas Jacobsen:

[snip]

Det undrer mig faktisk, at det ikke er blevet testet. Man kunne prøve med:

Vi ønsker at promovere "kaffe-i-dag".

Vi tager derfor to lignende domæner. F.eks. kaffe-er-godt.dk og godt-er-kaffe.dk. På den ene side lægger vi artikelen op og linker til den fra 5 sider og på den anden side laver vi ingen links.

Så har vi da et resultat, som er målbart og ikke bare: "sådan-har-vi-altid-gjort-og-jeg-har-mere-testosteron-end-dig".

Når jeg står med det resultat i hånden, så kan jeg vurdere, om jeg vil bruge min tid på links, flere artikler, ændre teknisk platform, fokusere på udvidelse af produktsortiment, forbedre svartider til kunder osv.

Det jeg i bund og grund efterlyser er en prioriteringsliste indenfor SEO, som er bygget på fakta og ikke formodninger. Område 1 giver XX, område 2 giver XXX etc.

/Jonas

Jeg kan sagtens se hvor du vil hen, jeg kan selv også godt lide tests. Men jeg tror desværre du bliver nødt til at nøjes med de data, artikler og erfaringer der findes her og ude i verden.

Udfordringen med sådan en test, er at den praktisk talt er umulig at foretage så den er 100% valid, hvilket er hvad du efterspørger. Vi har jo alle lavet testen, tage et site der ikke rangere, linkbuilde og se det stige i rangering, det har altid været nok for mig og de fleste andre.

Udfordringerne med sådan en test, er at der er alt for mange ubekendte og faktorer der spiller ind. Bare det at ordet "kaffe" optræder tidligere i det ene domæne, gør at det ene domæne har en fordel frem for det andet. Dernæst skal du sørge for at de to domæner, ikke deler server og/eller ip-adresse med andre websites, da der også bliver kigget ind på neighbourhood, dvs. hvilke sites der ligger sammen med dine (er det en masse ligegyldige spam-blogs eller ligger du sammen med NewYork Times), og en masse andre små-faktorer der gør at du stort set aldrig vil kunne gøre sådan en test 100% valid.

Jeg tror ikke på at der er nogen der vil gå i gang med et så omfattende arbejde, for at dokumentere, hvad der jo gang på gang bliver bevist når man ser et site stige i rangeringer.

Men jeg gad godt se sådan en test - hvis den da kan gennemføres.

/Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:53

Hej Kasper,

Tak. Jeg var en del i modvind i denne debat, som jeg egentlig troede var sluttet for en måned siden :)

Du har helt ret i, at det burde være testet. SEO er et område, som er domineret af eksperter, der ikke fortæller hvad de udfører og hvilken værdi det giver. Der går hurtigt mumbo-jumbo i den, når den døde kat bliver svunget ti gange rundt om hovedet for at ønske trafik til dit web-site og man kun kan krydse fingre og håbe på, at julemanden ikke er blevet alt for sur, fordi man spiste moster Gretes bolcher.

Det undrer mig til stadighed, at man anser et link som en stemme på ens web-site. Det er gået op for mig, at det er roden til alt det junk, der ligger på internettet, hvis eneste formål er at spytte brugeren videre til noget mere junk der til sidst ender på et ordenligt site, som giver det brugeren efterspurgte fra starten.

Med hensyn til at lave denne test, så mener jeg ikke opgaven ligger hos mig. Jeg har ikke forudsætningerne for eksperimentet, da jeg ikke har meget erfaring med SEO (pfff... Så slap jeg udenom den!)

/Jonas

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jacobsen:

Hej Kasper,

Tak. Jeg var en del i modvind i denne debat, som jeg egentlig troede var sluttet for en måned siden :)

Du har helt ret i, at det burde være testet. SEO er et område, som er domineret af eksperter, der ikke fortæller hvad de udfører og hvilken værdi det giver. Der går hurtigt mumbo-jumbo i den, når den døde kat bliver svunget ti gange rundt om hovedet for at ønske trafik til dit web-site og man kun kan krydse fingre og håbe på, at julemanden ikke er blevet alt for sur, fordi man spiste moster Gretes bolcher.

Det undrer mig til stadighed, at man anser et link som en stemme på ens web-site. Det er gået op for mig, at det er roden til alt det junk, der ligger på internettet, hvis eneste formål er at spytte brugeren videre til noget mere junk der til sidst ender på et ordenligt site, som giver det brugeren efterspurgte fra starten.

Med hensyn til at lave denne test, så mener jeg ikke opgaven ligger hos mig. Jeg har ikke forudsætningerne for eksperimentet, da jeg ikke har meget erfaring med SEO (pfff... Så slap jeg udenom den!)

/Jonas

Prøv at læs med på nogle af de sites jeg har linket til. Der er netop masser af eksperter der fortæller præcis hvad de gør og hvorfor det virker. Der er MASSER af materiale til både internt og ekstern SEO, men din udtalelser viser endnu en gang at du tilsyneladende ikke gider læse noget som helst selv men mener Amino skal komme med alle svar på alt hvad du måtte have.

Du behøver ikke lave noget eksperiment for at validere vigtigheden af linkbacks. Du kan bruge http://siteexplorer.search.yahoo.com/ til at tjekke backlinks der er på top10 sider i forhold til plads 90-100 på forskellige søgeord. Ved at tjekke deres linkprofiler vil du se hvad backlinks, ikke mindst relevante backlinks, betyder for et site.

Du vil jo ikke tro på når vi der har arbejdet med tingene fortæller dig hvordan tingene virker og så må du jo selv i gang.

Jeg synes stadig du skal læse med på de sider jeg linkede til, der er fra tid til anden ganske interessante tests hvor du kan blive meget klogere på SEO, hvis det er det du ønsker. Efter at have læst dine posts i denne tråd er jeg dog ikke helt sikker på det er det du vil.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:26

Jeg vil lige kaste lidt ros afsted til Jonas som jeg ellers har været lidt hård ved denne i tråd. 

I aftes diskutterede vi videre på PB, ja og så videre her til morgen igen, og det endte med at vi fik en bedre forståelse for hinandens synspunkter og at Jonas sendte mig et site han arbejder på, som jeg kom med noget ros og en lille ide til.

Det er superfedt vi kan diskuttere og alligevel ende op med at respektere hinandens meninger uden vi endte med at blive uvenner Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:51

værdien om  linkbuidling virker

Gennemtjek på flere facon

Bed om rapport om de skrevet links

Hvad har de skrevet, er det korrekt om dit emme område der står i linket derved der ikke opstår misforståelser når nogle klikker ind på din hjemmesiden den der hjælper med at lave links til din siden

Er sider indekset overhovet i google brug titlen og søge på google

Er der brugt forskellige tekster i alle beskrivelser i links

Er der den rigtige anker tekste i linket altså dine valgte søgeord.

Husk viden er magt, om derved er du normalt som ejer af siden derved har største viden om dit om emme derved kan du sikkert også blive meget overrasket at en ven er langt bedre der har stor viden om dit emme på din side,

Dog skal der en kunne finde disse gode sider disse links skal på, , dette vil jeg mene , SEO eksperter skal bruges til for der er kommet for mange SEO skribenter på markedet der er skal SEO tekster til alt og det kan gøre mere skade end gavn vis det de skriver er forkert om dit område .

Husk en ting alle tekster du skriver skal bare være unikke.

Vis dårlige til at stave brug evt. en ven til at rette stavefejl

Vis endelige vil bruge en til at lave alt tænk dig om den dyreste behøver ikke være bedste, det er om den person har kendskab til dit erhverv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)