Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation på linkbuilding

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

For at imødekomme et scenarie som du stiller op, så kunne traffic-flowet fra sideA til sideB måske også være interessant for Google, når de tildeler en kvalitetsscore til de enkelte links ;)

Er du begravet nederst på en side som er åbenlyst linkmanipulation, eller er du en del af selve artiklen, hvortil der reelt sker et traffic-flow af surfers fra NYTimes til dig.

Humlen er vel at ja, nogle former for linkbuilding er sund, men jeg tror ikke på alle former er sund. Så pas på med hvad du laver/får lavet af links. Spam blogs er nok snart i samme bad standing som linkkataloger ser ud til at være, da de reelt set er det samme: en død side med en masse links.

Der er ikke noget traffic-flow..

Jeg må tilbage til arbejdet - ha' en god dag, og god vind med projektet!

Mvh,
Troels

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Seb

Nu bliver jeg snart sur. Jeg har spurgt efter dokumentation 3 gange og hver gang, har du sagt, det er det vigtigste uden at komme med skyggen af dokumentation, der underbygger dine påstande. Hvem er det, der tror Gud er Gud uden at spørge ind til beviser? Du kører på en tyrkertro og vælger ikke at beskæftige dig med fakta.

Ingen tvivl om, at backlinking har været effektfuldt. Derfor begyndte google i 2007 og kigge området efter i sømmene. Først var det linkkataloger der røg og efterfølgende var det blogs. Næste skridt er artikelsamlinger fra sites, som ingen ser der linker videre til andre sites. Noget tyder på, at effekten af slagtningen af linkkataloger og blogs er kommet senere til Danmark, da det ikke er google's primære marked, men fakta er at links får mindre og mindre betydning.

Ergo: hvem har dokumentation på, at linkbuilding stadigvæk har den effekt, som hele branchen går og siger?

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:22

Hej Troels

Tak og god arbejdsdag :)

/Jonas

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:26

Jonas:

Ergo: hvem har dokumentation på, at linkbuilding stadigvæk har den effekt, som hele branchen går og siger?

Når nu det er dig med ny viden mod en hel branche, burde det så ikke være dig der kom beviser på at der er noget som har ændret sig, eller at der er hold i dine kontroversielle udtalelser.

Som nævnt tidligere gider jeg ikke bruge min tid på dig så du må få din dokumentation fra et andet sted, eller poste noget relevant dokumentation der modsiger nuværende viden i så stor grad at det kan få mig til at genoptage debatten.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:32

Jonas:

Seb

Nu bliver jeg snart sur. Jeg har spurgt efter dokumentation 3 gange og hver gang, har du sagt, det er det vigtigste uden at komme med skyggen af dokumentation, der underbygger dine påstande. Hvem er det, der tror Gud er Gud uden at spørge ind til beviser? Du kører på en tyrkertro og vælger ikke at beskæftige dig med fakta.

Ingen tvivl om, at backlinking har været effektfuldt. Derfor begyndte google i 2007 og kigge området efter i sømmene. Først var det linkkataloger der røg og efterfølgende var det blogs. Næste skridt er artikelsamlinger fra sites, som ingen ser der linker videre til andre sites. Noget tyder på, at effekten af slagtningen af linkkataloger og blogs er kommet senere til Danmark, da det ikke er google's primære marked, men fakta er at links får mindre og mindre betydning.

Måske det ikke handler om tro men om viden?

Når jeg arbejder med SEO kan jeg jo se resultaterne af det arbejde jeg gør. Det samme er tilfældet for alle andre i branchen. At du vil se en eller anden undersøgelse som du ikke selv gider finde det er op til dig. Men os der arbejder med SEO ved jo godt hvordan det hænger sammen. 

Linkbuilding er jo bare det at få links til en side, det behøver ikke være begrænset til linkkataloger eller artikeldatabaser. I vores eget tilfælde her i firmaet så kommer vores link på forsiden af flere af vores kunders websider.

Hvis google slet ikke synes links var vigtigt, ja så lod de bare være med at se på det som en faktor. Google derimod ønsker at sortere de useriøse links fra og se på relevante links. Man kan stadig godt linkbuilde uden at bruge lortelinks, men sørge for relevante links i forhold til ens indhold. 

Husk igen at hvis google slet ikke ville vægte linkbacks, kunne de bare lade være fra i dag.

Du skal ikke blive sur over du ikke selv gider finde link til de mange undersøgelser der er lavet og ikke gider stole på folk med mange års erfaring. Du kan ikke kræve dokumentation for noget som helst, men du kan spørge pænt og prøve at finde oplysningerne på google hvis der ikke er nogen der kan hjælpe dig med det du præcis søger.

Thomas Frost, WebCoders.dk, hjemmeside udvikling Wink

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:44

Jonas:
funny, Du kommer med en påstand om at links ikke har eller får mindre betyning. Skulle du så ikke komme med dokumentation på at de ikke har den betydning mere?

Yderligere er det fakta at du ikke kan have en hjemmesidenettet uden links og sam samtidig ranker godt eller nogenlunde godt i søgemaskiner som Google. Yderligere er det også fakta at jo flere links der er til en nyligt oprettet URL, jo hurtigere bliver denne URL indekseret på Google, og ja får en god placering og ikke mindst beholder en god placering.

Selvfølgelig er der også 1000 andre ting som spiller en rolle, men en side er ikke noget værd uden links, det er og bliver fakta og kan ses hver dag når man opretter en ny side på sin hjemmeside. Ja du kan bare prøve at oprette en side på din hjemmeside, lad være med at linke til den med andet end interne links. Og så kan du jo selv se hvor god en placering i Google den side får.

I denne forbindelse vil det så være godt at fortælle amino brugerne om et CMS system som de burde læse lidt om :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:46

Her kan kan du se Matt Cutts fra google tale om pagerank:

Pagerank er ikke ligmed dine muligheder for placeringer, men videoen giver dig måske et lille indblik hvordan google bruger det at kigge på hvordan nettet er linket sammen, til at bedømme en sides vigtighed.

Du kan også denne denne video:

&feature=fvw">

&feature=fvw

Her taler Matt Cutts fra google om hvordan man opnår gode rankings. Omkring 1.30 taler han om links til din side som en vigtig faktor. Hvis du laver godt indhold, får du mange backlinks=høje placeringer (i følge google selv).

Med mindre du tror Matt Cutts står og lyver (hvilket han en sjælden gang i mellem gør mht til blackhat SEO) så har backlinks betydning.

Er det nok, eller vil du have flere links? Eller har du en forudindtaget holdning som ikke står til at ændre, lige meget hvad google selv siger?

Mvh Thomas Frost, WebCoders.dk, SMS-gateway

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:14

Jonas:

Når din håndværker vil bruge skruer i stedet for søm fordi han siger det holder bedre, sætter du så egentlig også spørgsmål tegn ved det?

Og hvis hele håndværksbranchen siger at skruer holder bedre i forhold til søm j.f. deres mange års erfaring beder så egentlig stadig om en rapport fra teknologisk institut?

Nu har jeg jo linket til Matt Cutts udtalelser, så værdien af links er der vist ikke tvivl om længere (det har der aldrig været udover din tvivl), spørgsmålet er mere af nysgerrighed.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:13

Lige et sidste link som er en lille begynder guide fra google som du kan læse Jonas:

http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/da//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf

Bl.a. "(1) Promoting your site and having quality links could lead to increasing your site’s reputation."

Der står ikke så meget om backlinks, men det kan sammen med de to youtube videoer hjælpe dig lidt med at forstå hvordan backlinks og SEO hænger sammen.

Jeg glæder mig til at hvad du synes om det jeg har brugt tid på at finde til dig.

Mvh Thomas, WebCoders.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:43

Jonas:

Seb

Der er masser af dokumentation i søgeresultaterne hvis du ved hvad du kigger efter. Backlinks vil altid være det der tæller mest i Google, det er det der gør Google til Google. Hvilke backlinks som tæller mest skifter hele tiden. Det kan være derfor mange ikke føler sig overbevist. De bruger stadig metoder fra stenalderen når andre er i rumalderen teknologisk. Linkkataloger er et godt eksempel på dette. De har ikke været noget værd i flere år.

Det kunne godt lyde som du leder efter en undskyldning for ikke at få backlinks. 

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)