Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation på linkbuilding

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

På mig virker det som om, at der mangler dokumentation indenfor linkbuilding. At det handler om tro og spitzgefülh - nærmest mumbu-jumbo at få en hjemmeside højt op på f.eks. google.

Jeg savner lidt hårde facts, når jeg læser om SEO. Har man testet f.eks. linkbuidling? Har man fået skrevet 10 artikler om samme område af samme skribent med samme tæthed af søgeord, lagt de sider på identisk arkitektur på to lige gode domæner. Den ene side har man ikke gjort noget ved, mens man på den anden har arbejdet med linkbuilding og har det givet divergerende resultater?

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:46

Mangler dokumentation ???

mener du dokumentation på at det virker .........

Du kan være ret sikker på at de seo kendskaber der findes den dag i dag er baseret på mange mange års erfaringer og tests.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Skrevet kl. 08:53

Dokumentation på cases, hvor man opbygger miljøer og tester?

Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 09:51

Selvfølgelig er der lavet test og cases. Der er jo en grund til at man gør som man gør.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas.

Linkbuilding skal nok også mere ses som et fundament for attraktive placeringer. Det er ikke pr definition den side med flest links ind der rangerer højest.

Seo er et kæmpe puslespil, der aldrig kan fuldendes korrekt. Konsensus er nok bare, at en stor brik i det puslespil er linkbuilding, og derfor er der mange udbydere der fokuserer voldsomt på det.

Du har nok ret i din formodning om at langt de færreste udbydere reelt har lavet en grundig analyse, men derimod ta'r for gode varer hvad de læser på forskellige fora.

Min teori (som jeg har data bag) er at brugeradfærd bliver en større og større brik i puslespillet, idet det er svært at manipulere med for spammers og "eksperter". Altså, hvor lang tid er brugerne på din side ift konkurrentens. Kommer de igen? Hvor mange sider er de på ved hvert besøg osv osv.

Var linkbuilding den hellige gral ville programmer som xrumer (søg på google) nok være mere brugt. Det skal dog siges at jeg ved xrumer virker, men at det som oftest rammer dig i baghovedet som en boomerang senerehen..

Google har interesse i at udfase parametre der kan manipuleres med. Det kan linkbuilding fra spam blogs uden besøgende. ;)

Mvh,
Troels

Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 10:24

PopStop:

Var linkbuilding den hellige gral ville programmer som xrumer (søg på google) nok være mere brugt. Det skal dog siges at jeg ved xrumer virker, men at det som oftest rammer dig i baghovedet som en boomerang senerehen..

Google har interesse i at udfase parametre der kan manipuleres med. Det kan linkbuilding fra spam blogs uden besøgende. ;)

Linkbuilding er uden tvivl den ting der har den største effekt på din side, og den kan gøre godt for mangler på andre områder, og det siger lidt om hvor meget der ligger i det.

Du skriver at hvis det var sandt ville programmer som xrumer være brugt af flere, men du giver selv svaret på hvorfor det ikke er. Det giver nemlig bagslag fordi google straffer det.

Og hvorfor straffer de det ! fordi det virker, og de ikke kan lide folk manipulerer med deres resultater.

Ja Google har interesse i at udfase parametre der kan manipuleres med, og det er netop derfor de straffer brugen af programmer som xrumer, og andre former for linkbuilding der ikke er naturlig.

Alt dette bekræfter dog at linkbuilding har en effekt, og er en vigtig del af seo.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Skrevet kl. 10:55

Hej

Tak for Jeres svar. Jeg er enig i, at det bør gå i retning af brugeradfærd, da det er brugernes reelle vurdering, der kan sammenfattes via brug af tid, antal sidevisninger og hvorvidt brugeren kommer tilbage igen. Det er langt det mest relevante efter min opfattelse.

Der er simpelthen prioriteringer, jeg kan læse om "giver" positiv indflydelse, som jeg ikke fatter en brik af. Det mest oppustede emne er linkbuilding. Det er mantra, at det vigtigste område overhovedet er linkbuilding. Jeg kan ikke se nytteværdien af linkbuilding, da det ikke umiddelbart siger noget om værdien af et web-site, at det har mange indgående links.

Lad os sige, at jeg får New York Times (høj pagerank) til at vurdere mit site i konkurrence med andre aktører på markedet. Jeg får den laveste karakter, men jeg har et link til mit site på lige linje med vinderen. Så i google-regi får mit web-site samme poisitive effekt af testen, som mine konkurrenter, der var langt bedre end mig. Det er totalt volapyk for mig. Linkkatalogerne har google forsøgt at slagte siden 2007, så dem kan der ikke være den store fidus ved længere.

Smid så lige det link til de undersøgelser, hvor man har testet betydningen af linkbuilding!?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, du skal da endelig ikke spilde tid med linkbuilding. Det har ingen betydning i SEO :)

Tilmeldt 26. Oct 10
Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Må indrømme du minder mig lidt om de religiøse folk der siger bevis gud ikke findes, eller andre overtroiske der siger bevis at der ikke findes spøgelser.

Der findes masser af beviser og dokumentation på effekten af linkbuilding, men må ærligt indrømme at du virker som en type der vil forkaste det selv hvis det bliver serveret på et sølvfad. Jeg gider derfor personligt ikke bruge tiden på at gøre dig klogere.

Hvis du mener links til din side ikke gavner så lad være at lav nogen, måske det vil få dig på andre tanker.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:05

Jonas:

Det mest oppustede emne er linkbuilding. Det er mantra, at det vigtigste område overhovedet er linkbuilding. Jeg kan ikke se nytteværdien af linkbuilding, da det ikke umiddelbart siger noget om værdien af et web-site, at det har mange indgående links.

Nytteværdien er jo netop at google rangerer et site højere hvis det har mange indgående links især fra relevante kilder. 

Der er selvfølgelig mange andre faktorer.

Du bør tjekke denne liste:

http://www.seomoz.org/blog/best-seo-blogs-top-10-sources-to-stay-uptodate

Der er masser er SUPER sites som ofte laver forskellige test, jeg gider ikke gå dem allesammen igennem for at finde et link til noget alle der arbejder med SEO ved, nemlig vigtigheden af backlinks i forbindelse med SEO.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)