Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af blog - personligt branding.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle unge iværksættere på Amino.dk 

Jeg har nu gået med idéen omkring at starte en blog op med personlige vurdingerne og tanker af alt imellem himmel og jord. Jeg har dertil et par spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få nogle gode og fornuftige svar..

• Er der et "marked" altså kan jeg skaffe læsere til min blog? er det noget som folk gider? -                      (Jeg ved godt at i ikke ved 100% hvad jeg blogge om, men i har ihvertfald en idé omkring det)
  • Brande sig selv? Fordele og ulemper ved at brande og bruge sit eget navn og dele sine egne personlige meningerne.
  • Indtjening? Idéer til en mulig indtjening til drift via en blog?
  • Design? Bloggen skal have et banebrydende design - og skal interessant for mål gruppen.. Måske nogle som har idéer til og foreslag til ting som for eksempel Wordpress..

Jeg forstiller mig at gøre opmærksom på mig selv via facebook og andre sociale medier - og få derved til at starte op få venner og bekendte til at kigge forbi bloggen i ny og næ.

Indtjeningen forstiller jeg mig er noget som kommer til at komme i løbet af noget tid - det er ikke noget som haster, men det kunne være rart at kunne få noget drift ud af bloggen - så den løbe rundt og få nye designs.

målgruppen skal være den lidt yngre del af befolkningen (16-25-30år).

Jeg kunne godt tænke mig at hører jeres meninger omkring dette og da udgifterne ikke er så store igen, vil i måske tænke hvorfor spørger han overhovedet ... hvorfor springer han ikke bare ud i det? men ville gerne lige have jeres vurding først

Med venlig hilsen

Oliver Winther Idea

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:14

Hej Oliver Winther. 

Nu har jeg ikke det store forstand på personlig branding. Men du søgte et svar og jeg vil da på bedste evne prøve at hjælpe til et svar. Nu ved jeg ikke om du er bekendt med Thorborgs talkshow. Jeg syntes personligt at det er en super blog han har. Både fordi det spænder vidt og bredt og så hjælper det jo altid en del at man syntes manden er spændende og kreativ. 

Men dette linkhttp://thorborg.tv/category/personlig-branding vil ihvertfald tegne dig et billed af hvad han har af ideér og meninger til dette emne

Min egen lille "uvidende" mening er at du skal være opmærksom på din måde at agere på. Og der mener jeg hvilke emner du vil tage op og måden du vil formidle det på. Ellers vil du blot blive en blandt mange tror jeg. 

Men tag at tæsk disse video blogs igennem som jeg har smidt et link til. Tror helt sikkert det vil give dig en hjælpende hånd, hvis du ikke har set og hørt dem før. :)

Håber mit svar var et skridt på vejen til dig.

Ps. Overvej video blogs. Virker tusinde gange kraftigere på folk. Hjælper altid at se "giraffen" ;)

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Skrevet kl. 11:57

Hej Jonas.

Tusind tak for dit brugbare svar, det vil jeg helt sikkert gøre :-)

Med hensyn til det med videobloggen lyder det som en rigtig god idé, da det virker ret godt så vidt jeg har kunne erfare mig. Og det skal helt sikkert overvejes hvilke emner der skal tages op - ellers vil jeg som nævner blive en iblandt mange desværre.

Men jeg tæsker det igennem

bedste hilsner

Oliver

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:14

Hej Oliver,

Det lyder da super spændende! Jeg tror helt sikkert der er et marked for det. Du skal jo bare lige markedsføre det ordenligt :)

Det at brande sig selv kan være en kæmpe hjælp! Det at mange ved hvem du er kan være utrolig givende. Se blot på fx Martin Thorborg.

Der er mange måder at tjene på men det komme ikke med det samme som du selv nævner. Du kan vælge at arbejde med direkte og indirekte indjening. Den direkte er primært affliate og adsense som kan give ok men du bliver ikke millionær. Der er flere penge at hente ved at arbejde med den indirekte indtjening som jo er andre aktiviteter/projekter som du kan henvise dine læsere til. Fx kunne du tilbyde undervisning i personlig branding eller lignende.. Du ved hvad jeg mener. 

Jeg synes det lyder som et spændende projekt. Hvis du ønsker hjælp til bloggen er jo du velkommen til at kigge forbi min blog kristoffer-hjerrild.dk eller blogeksperten.dk hvor jeg laver blogs

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Skrevet kl. 12:51

Hej Kristoffer..

Ja, jeg skal 'bare' lige markedføre det ordenligt, det kan jo godt gå hen og tage tid - men rom blev ikke bygget en dag, og jeg er villig til at ligge meget tid og meget arbejde i det, så det er fint med mig.. 

Men det lyder som en god måde at starte stille og roligt ud med at lave indtjening på - måske du kunne forklarer nærmere hvordan affilate og adwords fungere? jeg kender godt til adwords og deres primære funktion - men du tænker annonce ikke?

Hvis jeg nu vælger at lave min blog til at fokusere på et konkret emne, hvor jeg kan se at der er et godt grundlag for at blogge om netop dette - ville det kunne hjælpe at have noget konkret at  blogge om?

Jeg vil meget gerne have en snak med dig evt - og kigger da lige forbi dine hjemmesider og får lidt inspiration.

Bedste hilsner

Oliver.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:05

Hehe ja det er nemmere sagt end gjort :)

Jeg beklager skrivefejlen med adwords.. Jeg mente Adsense. Jo du kan jo smide adsense og affliate reklamer på din blog. Du får affliate reklamer ved at tilmelde dig fx euroads.com, partnerads.com osv. Du skal lige sætte dig ind i det....

Det kan være svært at vide hvad der er godt grundlag for at blogge om men som udgangspunkt skal du jo skrive hvis du har noget på hjertet som du mener andre kan bruge og så må du jo løbende snakke med dine læsere om hvad de vil have mere eller mindre af på bloggen. I sin tid prøvede jeg bare at blogge fordi jeg havde lyst og så rettede jeg det ligeså stille til da jeg kunne se hvad der virkede og hvad der ikke virkede. 

Du er velkommen til at sende pb eller maile til mig på kontakt@kristoffer-hjerrild.dk 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:16

Hej Oliver... 

Ang. Emne til din kommende blog og personlig branding. 

Bare husk ordet "personlig branding" 

Du skal lave noget som er autentisk og som for alt i verden afspejler dig 100 %. Begynder du fra starten af med at gå lidt på kompromis med indholdet eller det kun er 50 % dig, så er det en dødssejler fra starten af. 

Du kan sku næsten lave blog og personlig branding på vejret eller en anden fuldstændig tilfældig idé. Så længe du brænder for det 100 % og folk kan mærke på dig, at det er noget som du virkelig går ind for og det er autentisk på den fede måde, ja så er mulighederne mange. 

Og så er der selvfølgelig markedsføringen. Hvis du får gjort det på en super god måde og når ud til en masse mennesker og evt. en sagkyndig indenfor branchen til at give dig nogen tips og tricks. Så kan alt ske. 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Skrevet kl. 13:17

Hej kristoffer.

Jeg sender dig lige en email, har lige et par spørgsmål vedr. det hele har også kigget din hjemmeside igennem, og er måske interesseret i en løsning.

Andre forslag er stadig meget velkommen

bedste hilsner

Oliver

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Skrevet kl. 13:29

Hej Jonas..

Det er virkerlig et god udgangspunkt tak for det - og nej jeg kunne hellere ikke finde på at blogge om noget som jeg ikke fandt noget form for interesse for - jeg går lidt og leger med at blogge om noget konkret pt. da jeg er sikker på at ramme noget som jeg brænder 100% for - og ikke er bare er en eller anden tilfældig idé. 

Jeg vil prøve at få fat i sagkyndig indenfor branchen og få tips og tricks.

Jeg tror jeg kaster mig ud i det når jeg planlægningen på plads og den er klar til at gå i luften

bedste hilsner

oliver 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)