Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig indlæsningstid ?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Den koster en bondegård når den så skal registreres.

Alt er relativt ;)

Tom Frank Christensen:
For man blir temmelig vild med den

Korrekt

Tom Frank Christensen:
men at give +10.000 for en working copy der er licens på er galmatias når man kan downloade gratis versioner der kan det samme - eller ihvertfald basalt set det samme.

Nu har jeg på ingen måde anbefalet trådstarter at punge ud her (photo shop), det var ment som en work around ;)

/allan

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:17

DesignYOU:

Nu har jeg på ingen måde anbefalet trådstarter at punge ud her (photo shop), det var ment som en work around ;)

Altså hun ville nu bare vide lidt om hvordan hun kunne optimere sin hastighed på sitet - der er ingen grund til at prøve at sælge sig selv, når det nemt kan gøres gratis.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:21

Patrick Olsen:
Altså hun ville nu bare vide lidt om hvordan hun kunne optimere sin hastighed på sitet - der er ingen grund til at prøve at sælge sig selv, når det nemt kan gøres gratis.

Du har tydeligt vist ikke læst hvad jeg skriver, men lad mig lige gentage det så :

Du køber Photoshop eller downloader en 30 trail version

Du hyre en til at gøre det for dig (f eks mig ;) eller et andet firma ...

Jeg gider ikke ødelægge denne tråd med jeres dårlige stil, men håber trådstarter vælger den bedste løsning for hende selv.

Jeg kan tilføje at jeg ikke har behov for at sælge mig selv på den måde du antyder, det lader jeg andre om ;)

Over and out!!

/allan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25

Tom Frank Christensen:
Men derudover er der også GIMP der er næsten som Adobe Photoshop - har rigtig mange af dens features ihvertfald.

Paint.NET er også et godt gratis program.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ahh. Min fejl DesignYOU. Det gik lidt hurtigt i svinget der - No hard feelings.

Men hvis det er forslår jeg stadig GIMP. Udmærket program, som bør leve op til alle Charlottes krav :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:38

Patrick Olsen:
Ahh. Min fejl DesignYOU. Det gik lidt hurtigt i svinget der - No hard feelings.

Yes Bare fjong ...

/allan

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:40

umiddelbart fylder din forside omkring 1.2 MB, det vil sige at en bruger vil bruge

Connection Rate

Download Time
14.4K 942.41 seconds
28.8K 474.81 seconds
33.6K 408.00 seconds
56K 247.68 seconds
ISDN 128K 80.85 seconds
T1 1.44Mbps 13.59 seconds

på at læse din forside, dur ikke.... alt der tager over 5-6 sekunder at loade er for langsomt, folk gider ikke sidde og vente på det, og det er sandsynligvis derfor "google" giver dig "kniven". Forestil dig du har et 33.6 modem (ja de findes endnu) og skal sidde og vente i 6-7 minutter for at læse din forside... typisk problem at webdesigneren sidder på en super hurtigt forbindelse og glemmer alle andre....

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:43

Søren.Pedersen:
på at læse din forside, dur ikke.... alt der tager over 5-6 sekunder at loade er for langsomt, folk gider ikke sidde og vente på det, og det er sandsynligvis derfor "google" giver dig "kniven". Forestil dig du har et 33.6 modem (ja de findes endnu) og skal sidde og vente i 6-7 minutter for at læse din forside... typisk problem at webdesigneren sidder på en super hurtigt forbindelse og glemmer alle andre....

Så kan det ikke siges mere klart Yes

/allan

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:18

Tak alle - skønt med lidt klarhed.

MEN findes der ikke et eller andet vækrtøj som kan gå ind og rette (skalere) alle billeder i et hug ? Og jeg kan stadig ikke helt forstå hvad det er jeg skal gøre med mine billeder. Når de er taget henter jeg dem ind i photofilter, hvor jeg fritlægger dem samt laver størrelser - og dette er blot at sætte dem i 600x700 px - billedstørrelse og canvas str. Men det er åbenbart noget helt andet jeg skal gøre? For jeg kan jo sagtens bearbejde mine billeder i et andet program, men det kræver jo stadig at jeg ved hvad jeg skal gøre? Som i sikkert allerede har spottet, så er jeg ikke særlig billedbehandling teknisk klog, men jeg ser jo allerede alarmklokkerne når nu jeg i min nye shop blot har trukket alle billederne over og jeg må klart have str. på plads i en fart!

Mvh Charlotte

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:07

Charlotte:
MEN findes der ikke et eller andet vækrtøj som kan gå ind og rette (skalere) alle billeder i et hug ?

Irfanview (gratis) kan konvertere alle dine billeder i eet hug.

Kender ikke lige photofilter, men optimalt set skal du skalere dine billeder ned til det format du skal vise dem i på siden (eller tæt på) - som John J skriver, så er nogle af billederne skaleret temmeligt meget ned.

Hvis det er jpg-formatet du bruger, har du også mulighed for at ændre compression/quality. Meget ofte kan du køre den ned til omkring 80 uden at det umiddelbart kan ses. Men prøv at leg lidt med de forskellige indstillinger, og komprimér dem så meget du kan uden at det kan ses på billedet (husk at gemme dine originale billeder så du ikke kommer til at overskrive dem)

Mht. loadhastighed kan Google Webmastertools også give dig en statistik for dit sites loadtider.

mvh

Jan

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)