Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig indlæsningstid ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej animoer,

Jeg er pludselig faldet i mit kvalitetsresultat hos Google og fået det de kalder "en dårlig indlæsnings tid på min destinationsside". 

Hvordan kan dette pludselig opstå? Jeg er i fuld krig med at lave en ny shop og ved derfor at der ingen ændringer er sket på sitet, som kunne give disse problemer. Jeg har kontaktet både min host og mit webbureau, men ingen af de 2 kan sige hvad der er galt - og dermed ej heller forbedre problemet. 

Fra min egen pc kan jeg ikke se at indlæsnings tiden skulle være forandret. Jeg har også udefra fået testet det og kun en enkelt syntes han skulle vente på at siden åbnede.

Hvad kan problemet være, hvordan finder man fejlen og hvordan får jeg udbedret den?

På forhånd tak

MVH Charlotte

www.imagekids.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:42

Jeg kan nok ikke give dig svaret.

Men dine billeder er alle skalerede:

Eks. 356px × 600px (skaleret til 74px × 127px) 700px × 600px (skaleret til 138px × 116px) osv.

Du kan se det ved at højreklikke på et billede, og så vælge "Vis Billeddetaljer" (Firefox)

Det betyder, at det for øjet er små billeder, men store filer, der måske er årsagen til "lange" indlæsningstider.

Men har du ikke ændret noget ved billederne, som du skriver, så er det jo stadigt mystisk.

Bare et bud.   Mvh. John.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:33

Hej og tak for svar.
Ja sådan har billederne hele tiden været, så underligt det først bliver registreret nu!

Hvordan skal jeg lave billederne, så de ikke fylder så meget? Jeg laver alle billeder om i photofilter til 600x700 px, og aner ikke hvordan jeg ellers skal lave dem. Det er jo ret vigtig at jeg gør det rigtig i den nye shop!

Men udover dette, må der jo også være noget andet som kan være årsag til denne dårlige score!

MV Charlotte

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:37

Charlotte:
Hvordan skal jeg lave billederne, så de ikke fylder så meget?

Der er 2 muligheder:

1)
Du køber Photoshop eller downloader en 30 trail version
Her kan du klare den lille post.

2)
Du hyre en til at gøre det for dig (f eks mig ;) eller et andet firma ....

/allan

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:40

Hej Charlotte. Jeg er ked af at høre hvad der er sket, men Google fokusere nu lidt mere på hastigheden af webbet end de plejer.

Jeg kan kun råde dig til at gøre følgende:
Åben Firefox (browseren) - hvis du ikke har den kan det gøres med Chrome.
Installer FireBug, som er et addon.
Installer herefter PageSpeed, som er et addon til FireBug.

Nu får du mulighed for at læse mange af de ting du kan gøre for at optimere din hastighed for browseren. Hvad serveren , skal du prøve at puffe lidt mere til dit hostingfirma ;)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:41

Hej og tak for svar.
Ja sådan har billederne hele tiden været, så underligt det først bliver registreret nu!
Hvordan skal jeg lave billederne, så de ikke fylder så meget? Jeg laver alle billeder om i photofilter til 600x700 px, og aner ikke hvordan jeg ellers skal lave dem. Det er jo ret vigtig at jeg gør det rigtig i den nye shop!

Men udover dette, må der jo også være noget andet som kan være årsag til denne dårlige score!

MV Charlotte

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:43

DesignYOU:

Charlotte:
Hvordan skal jeg lave billederne, så de ikke fylder så meget?

PageSpeed har også et redskab til at optimere dine billeder til at fylde mindre.
Men du bør nu skalere dem ned til den størrelse du benytter på din hjemmeside. - Igen, benyt PhotoShop, Gimp eller paint for den sags skyld.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:45

Charlotte:

Det er jo ret vigtig at jeg gør det rigtig i den nye shop!

Send bare en PM, hvis du behøver yderligere hjælp .
Jeg sidder alligevel bare med en kop kaffe og holder pause på Amino :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:48

Du kan her download en gratis version af Photoshop som vare i 30 dage ...

Hvis du vælger dette, kom tilbage i tråden så skal jeg nok lige forklare dig hvordan du gør det ;)

Jeg er ret sikker på der sidder en del som dig rund omkring så kan alle få glæde af det ;)

/allan

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:56

DesignYOU:

Du kan her download en gratis version af Photoshop som vare i 30 dage ...

Hvis du vælger dette, kom tilbage i tråden så skal jeg nok lige forklare dig hvordan du gør det ;)

Jeg er ret sikker på der sidder en del som dig rund omkring så kan alle få glæde af det ;)

/allan

Den koster en bondegård når den så skal registreres. For man blir temmelig vild med den, men at give +10.000 for en working copy der er licens på er galmatias når man kan downloade gratis versioner der kan det samme - eller ihvertfald basalt set det samme.

Denne kan resize og har masser af andre gode features: http://www.picpick.org/

Men derudover er der også GIMP der er næsten som Adobe Photoshop - har rigtig mange af dens features ihvertfald.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)