Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det sender et signal !

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Den for mig at se strengeste straf man kan give, er tidsubestemt forvaring som der blandt andet gives til de særligt farlige sædelighedsforbrydere.

Og dertil kan du sætte en medicinsk kasteration, med noget medicin som man vist ikke rigtig kender følgevirkningerne af, men det giver nogle spændende fysiske reaktioner. Iøvrigt medicin, der vist ikke må bruges ude i det rigtige samfund. Og det er vel en ganske passende straf, at man ikke aner om man kommer ud, og at kroppen er fuldstændig smadret af medicin, hvis det skulle ske.

Jeg kender også et par fængselsbetjente, og de giver ikke udtryk for helt samme sommerferielejr, som der ellers diskes op med i tråden. Men de har nok bare for meget respekt for deres medmennesker, til at de reelt burde have det job.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dublin
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:26

Det er sjovt som det kun er den ene sætning i mit oprindelig indlæg som der bliver kommenteret på, men pyt med det....

Hvis man læser mit indlæg skriver jeg faktisk i starten at dem som jeg skal syntes skal have dødsstraf er folk hvor der ikke er nogen tvivl - DNA, tekniske beviser og/eller erkendelser - om at det er dem som har begået denne forbrydelse. Her snakker jeg ikke om han som stjæler en pose slik nede i brugsen, men derimod om dem som ødelægger familiers liv enten ved at begå mord, voldtægter, pædofile osv. osv.

Samtidig er min mening stadig at hvis folk vidste at det ville koste dem deres liv, eller som andre mener resten af livet bag tremmer på "vand og brød" så ville nogen af dem ikke begå den forbrydelse, men hvis de kan slippe med 6 måneder så kan det jo næsten betale sig for dem hvis der er nogen "de vil af med"...

Jeg stopper her.

MvH

Henriette

Professionel, hurtig oversættelse leveres til konkurrencedygtige priser

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:27

Martin Thorborg:

Lasse:

Martin Thorborg:
Gøre det vi gør i dag og fratage dem TV, PC, udgang og alle andre blødsødne sager og lade dem kede sig som en i helvede og så lade dem sidde tiden ud.
Og så tilsætte lidt vand og brød og en vitaminpille...

Se den løsning kunne jeg godt blive enig om, men er det ikke den USA bruger?
Den ser da ikke ud til at virke.

Det gør den sikkert heller ikke, men så har man ikke slået dem ihjel og er derfor mindre barbarisk og kan samtidig lukke dem ud hvis man finder ud af man har dummet sig.

Dbh Martin

Jeg har et forslag og det er at outsourceSmile

Det ville sikkert være billigere, hvad med at sende de værste folk til russiske fængsler?

Hvad er jeres mening om det?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hvad hvis DNA er plantet paa gerningsstedet?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:30

Henriette Hansen:

Hvis man læser mit indlæg skriver jeg faktisk i starten at dem som jeg skal syntes skal have dødsstraf er folk hvor der ikke er nogen tvivl - DNA, tekniske beviser og/eller erkendelser - om at det er dem som har begået denne forbrydelse. Her snakker jeg ikke om han som stjæler en pose slik nede i brugsen, men derimod om dem som ødelægger familiers liv enten ved at begå mord, voldtægter, pædofile osv. osv.

Så hvis du tilfældigvis har rørt ved det dørhåndtag ind til rummet hvor liget blev fundet et par timer senere er det OK at du bliver henrettet for mordet - For din DNA var ved gerningsstedet?

Jeg må indrømme at jeg ikke ville stole nok på noget bevismateriale til at jeg ville turde sige god for at henrette en anden for en forbrydelse.

Det er trods alt umuligt at gøre om.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:31

Henriette Hansen:

Det er sjovt som det kun er den ene sætning i mit oprindelig indlæg som der bliver kommenteret på, men pyt med det.... At man så lige pludselig begynder at angribe min familie det syntes jeg godt nok er lige groft nok!!!

jeg har rettet det, da jeg gik langt over stregen. Og det undskylder jeg uforbeholdent!

Henriette Hansen:
Hvis man læser mit indlæg skriver jeg faktisk i starten at dem som jeg skal syntes skal have dødsstraf er folk hvor der ikke er nogen tvivl - DNA, tekniske beviser og/eller erkendelser - om at det er dem som har begået denne forbrydelse.

Som jeg også skriver i et andet indlæg, er DNA bare ikke godt nok, Der er stadig folk der bliver uskyldigt dømt, til trods for dette redskab. Og dødsstraf kan efter min mening aldrig legaliseres. Og at ville ofre uskyldige liv, er langt over min fatteevne.

Henriette Hansen:

Samtidig er min mening stadig at hvis folk vidste at det ville koste dem deres liv, eller som andre mener resten af livet bag tremmer på "vand og brød" så ville nogen af dem ikke begå den forbrydelse, men hvis de kan slippe med 6 måneder så kan det jo næsten betale sig for dem hvis der er nogen "de vil af med"...

Men til gengæld vil dem der er ligeglade blive endnu mere ligeglade. Hvor mange uskyldige vil det gå ud over?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:32

Hej Alle

Jeg har med stor interesse læst de mange forskellige meninger der er blevet ytret i denne tråd.

Et stort emne der debateres om, godt at den fik lov at leve! (undskyld ordvalget)

Efter min mening;  skal en demokratisk samfund med de værdier der følger med et sådan, ikke have døds-straf. Samtidig er jeg også meget bevidst om at der er tilfælde hvor det mest retfærdige, i forhold til forbrydelsens art, vil være netop døds-straf. Men da samfundet som helhed skal hæve sig over forbrydernes niveau, er det ikke en mulighed. Man bør istedet for for de værste forbrydelser have livstidsdomme uden mulighed for benådning.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 22:32

Det sender et signal til dig og mig ja.  Men for mennesker der psykisk er skruet sådan sammen at de fristes til at begå voldtægt, sexuelle overgreb eller lignende. Ja det spiller straffen uanset om den er tortur, dødsstraf eller fængsel ingen rolle.

De gør det enten fordi de har en trang de ikke selv formår eller ikke ønkser at kontrollere. De lider typisk af alvorlige psykiske sygdomme som f.eks. antisocial og andre typer af personlighedsforstyrrelser.

Spørgsmålet er om vi skal lade vores vrede og frustration forårsage at vi selv begår handlinger der har samme karaktér. Som f.eks. at halshugge ?

Du nævner intet om ofrene for voldtægten eller udtrykker sympati for dem. Er der fordi de ikke interessere dig ?

Iøvrigt synes jeg det er betænkeligt at du frydes så meget over andres sørgelige liv og skæbne at du begiver dig efter med at smide et link på en side om iværksætteri.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:32

Henriette Hansen:

Det er sjovt som det kun er den ene sætning i mit oprindelig indlæg som der bliver kommenteret på, men pyt med det....

Jeg stopper her.

MvH

Henriette

Det giver jo ikke nogen mening - det er en selvmodsigelse. Hvis der ikke var nogen tvivl i kraft af DNA-beviset, så ville der jo heller ikke være tale om at ofre en uskyldig (for at dømme 1000 skyldige), som du skriver til sidst! Det er enten/eller!

Så ja, selvfølgelig fokuseres der først og fremmest på dén del af din kommentar!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 22:36

Synes godt om ! :-)

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)