|
Hej Amino'r, det er vel på tide at få denne tråd til at falme og køle ned, før vi får startet en intern revolution mellem Aminoerne. Faktum er vel helt enkelt, at det er meningsløst, at formidle til samtlige brugere om en 'Svindler' som endnu ikke er dømt og at det måske har en bedre plads, at gøre folkene bag Amino opmærksom på episoden og overlade dem at afgøre, hvordan det bedst bliver gjort. Dertil kommer, at vi ikke kan komme med beskyldninger før beskyldte er dømt. Der er ingen som vil bryde sig om, at blive dømt før alle beviser er lagt og en eventuel dommer stiller en dom. Jeg har passeret flere elementer i mit lange liv med erhverv, som jeg kunne skrive sider om her på Amino, men sagen er, at jeg ikke er i min gode ret og det er en del af livet, uanset hvor ondt det gør. Det andet er, at disse mennesker/firmaer ødelægger meget om troværdighed mellem handlende og det gør det svært, hver gang der skal opdrives et beløb, forud for begyndt arbejde. Det har bare været en del af erhvervslivets lange historie og vil aldrig ændre sig. Vi lære også at vurdere personer, gennem disse episoder og til tider er det nok, at de åbner munden, til at sige 'nej tak'. Du har haft muligheden, her på Amino, til at kommunikere og få alverdens hjælp fra 'gamle' i faget med handel og det har også været i din magt, at handle gennem andre kanaler, som kunne havde sikret dig dit købs rigtighed. Men de fleste gange tager vi risicis, som ærgre os senere og det er egentlig ikke noget at være 'STOLT' af. Det er få som gider reklamere, for de fejl de laver i erhvervslivet. Men det kunne vel egentlig også være et oplæg til et 'firma/personer dømt for svindel' register, hvis loven ellers giver tilladelse til noget sådan. Det er, set fra mit synspunkt, utrolig dårlig smag, at give bekendtskab om denne episode, før du har talt med Amino, da det også giver et dårligt ry til Amino, som er en side til at hjælpe nye og gamle, til en forståelse for ting som de beskæftiger sig med til dagligt. Det kan være ødelæggende og er ikke i sin ret. Du tænker måske, at jeg går lidt for meget 'kommando vejen', men i denne sag er det nødvendigt. Desuden forstår jeg, at du tænker 'her ville jeg bare hjælpe.... og prøv at se hvad jeg får ud af det!'. Men der er nødvendigt at beskytte den 'uskyldige' til han/hun er dømt skyldig. Amino har en ledelse, som du kunne havde informeret om hændelsen i al fortrolighed og overlade dem til at undersøge sagen nærmere. Det er jo helt klart i deres interesse. Som du har lagt det ud, kan de ikke gøre meget i denne sag. Antonio |
Antonio Forteza:Amino har en ledelse, som du kunne havde informeret om hændelsen i al fortrolighed og overlade dem til at undersøge sagen nærmere. Det er jo helt klart i deres interesse. Som du har lagt det ud, kan de ikke gøre meget i denne sag.
Amino er jo ikke en efterforsknings enhed der skal opklare svindelsager, hvad er deres kompetencer for at gøre det?
Jeg valgte at reagere på den måde jeg gjorde da jeg mente det var yderst velbegrundet.. At reglerne så ikke rigtigt kan tillade det, det er fair nok. Jeg skriver også i min tråd at jeg ikke er klar over hvorvidt det er med eller imod reglerne og at Amino endelig må bryde ind hvis jeg overtræder reglerne...
Bliv gratis medlem