|
jaa jeg skal nok komme hårdt tilbage ;-) Malerkæden.dk he he Ja beklager jeg afsporede tråden, sorry the Shop Men ja intet er i virkeligheden som det er i teorien Har styr på malkoderne foran og bagefter bindestregen ;-) 00-1 handsker (teori)
Mikkel |
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:Ja jeg mener fortsat man skal være varsomme med Folkedomstole og lade andre dømme på rygter m.m. Men dem som Kontant Basta m.m. bringer frem har hellere ikke alle været for en Dommer. Men netop et bevis på at vi i mange tilfælde har et "for slamt" retssystem.
Forskellen på denne tråd og et program i TV er enorm!!!
- I TV stiller de altid spørgsmålstegn ved forretningsmetoder, handelsformer, håndtering af klager mm.
- De bruger sjældent ord som svindler mm. Ordvalg afhænger meget af sagerne. F.eks blev SuperBest slagtet på deres kødskandale, men der var tingene også ret åbenlyse. Derimod bliver firmaer med mindre åbenlyse metoder/salg håndteret på en anden måde.
- Mange af de kritiske TV programmer har indgået forlig i sager om injurier. F.eks har "Operation X" været involveret i flere sager
- I TV programmerne bruger man en objektiv vinkel ind i sagerne. Og den vej igennem påbeviser man manglerne eller snyderiet. Med andre ord prøver de det hele af på "egen krop" før det sendes. Der er med andre ord ingen tredjemands historier, som man tager udgangspunkt i!
- Man giver altid de involverede en mulighed for, at sige deres mening, eller komme med en kommentar. Dette er ej muligt på Amino. Der fremsættes sagerne kun fra den ramtes side
Så derfor er der kæmpe forskel + at de nævnte programmer har en juridisk afdeling, som har set det hele igennem på forhånd...
Bliv gratis medlem