Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 14 ud af 17 (162 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

The-shop.dk:

Da du ikke kender til sagen, behøver du ikke i forbindelse med den her tråd antyde at jeg er en kraft idiot der uden sikkerhed giver varer væk til en værdi af 100.000...

Har jeg aldrig gjort, jeg

The-shop.dk:
Men jeg forstår stadig ikke din ophidselse over lige netop dette emne
har skrevet om folk der stoler på andre i almindelighed. Og derfor jeg også tidligere skrev til dig at du skulle droppe jeg jeg jeg jeg jeg tingene, for det handler overhovedet ikke om dig og den handel vi ikke kender til. Det handler om at du videregiver informationer som det kan være Amino ikke ønsker at være formidler af, igen igen igen.. derfor bad MT om en debat for at se hvor vi stod hver især...

Så tingene kører rundt rundt rundt rundt.... og havner samme sted, uanset hvordan du forsøger at dreje det

The-shop.dk:
Det en fair begrundelse og jeg kan godt se det fra din side.. Men jeg forstår stadig ikke din ophidselse over lige netop dette emne

Jeg er ikke ophidset over emnet, jeg har gentagne gange forklaret min årsag til at skrive og svare, så du må læse igen.

The-shop.dk:
Der var tidligere på dagen eller igår nogen der linkede til at et par saudi arabiske mænd der var blevet dømt til døden ved halshugning, det er da totalt irrelevant for dette forum ihvertfald for mit vedkommende, og ligeledes er der 100 vis af andre tråde der for nogen er irrelevante..

Såmænd ikke hvis det er placeret i "Café og Hygge". Det man så måske kunne ønske sig, var en mulighed for at fravælge visning i oversigten, men nu skal man jo ikke forlange det næsten umulige, da det kan være svært at tilfredsstille alle.

The-shop.dk:

Og det er det sidste jeg har at sige, for syntes dialogen er drejet lige lovlig meget ind på hvad du og jeg syntes, og ikke så meget om hvad Aminos brugere har af holdninger til emnet...

Jamen det er da sørgeligt, men for mig drejer det sig ikke om dig eller mig. Forskellen på det du tilkendegiver og det jeg forsøger at formidle er, at jeg har ingen følelser overfor det, men du sidder med fingrene næsten hugget af, men nåede at trække hånden til dig (læs du nær havde tabt et stort beløb men undgik det).

Debatten går så på igen igen igen i hvilket omfang den slags tråde med videregivelse af personfølsomme oplysninger hører til her på Amino eller ej. I direkte form nej, på opfordring i indirekte form? Synes jeg ikke, men er vel det MT vil tage stilling til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:51 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Fashion-Seller:

Børn lære at forstå ting via rim og ramser... Okker gokker gummiklokker...

Så måske du skal være kreativ Jan og lave nogle voksen rim og ramser ;D

Nu gik det ellers lige så godt med at respektere hinanden..

Nu ik tage livet så crazy seriøst... Det var skrevet med et kæmpe smil på læben, da denne diskussion køre i rundkreds lige pt, og den bliver kun oplivet, når der kommer nogle vilde indlæg med holdninger, som er tilsidesætter lovgivningen...

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:55 | Låst

Mikael christiansen:

Ja med vent dog til manden er dømt og skrive om manden

Ja har læst tråden igennem , jeg kan ikke se hvor lagersalg har skrevet du er en kræft idiot

Hvorfor har du ikke første lavet en tråden hvordan man ikke bliver snydt

hele denne tråden formidler ikke noget viden da manden ikke er dømt og jeg kan ikke bruge det du skriver du er sikker , så hvorfor ikke vente til at skrive til manden er dømt

synes stadigvæk det er dårlige moral du ikke venter til manden er dømt for derved er der ingen tvivle om du kan formidle en viden videre for lige nu er der tvivl om hvad dette handler om og det forvirre mere end det giver nogle viden videre

Det kaldes en indirekte hentydning, og de ord han vælger i sine formuleringer gør at jeg føler han hentyder til mig som en idiot.. det er jo ikke noget han skriver direkte?

Jeg lavede tråden som jeg gjorde, fordi det var det jeg ønskede at formidle i tråden, nu er det en debat om hvorvidt det skal være iorden eller ej, ikke en debat om hvorfor gjorde du ikke det istedet? Så trækker du debatten ind på det personlige, og det tjener ikke noget formål...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:06 | Låst

The-shop.dk:

Mikael christiansen:

Ja med vent dog til manden er dømt og skrive om manden

Ja har læst tråden igennem , jeg kan ikke se hvor lagersalg har skrevet du er en kræft idiot

Hvorfor har du ikke første lavet en tråden hvordan man ikke bliver snydt

hele denne tråden formidler ikke noget viden da manden ikke er dømt og jeg kan ikke bruge det du skriver du er sikker , så hvorfor ikke vente til at skrive til manden er dømt

synes stadigvæk det er dårlige moral du ikke venter til manden er dømt for derved er der ingen tvivle om du kan formidle en viden videre for lige nu er der tvivl om hvad dette handler om og det forvirre mere end det giver nogle viden videre

Det kaldes en indirekte hentydning, og de ord han vælger i sine formuleringer gør at jeg føler han hentyder til mig som en idiot.. det er jo ikke noget han skriver direkte?

Jeg lavede tråden som jeg gjorde, fordi det var det jeg ønskede at formidle i tråden, nu er det en debat om hvorvidt det skal være iorden eller ej, ikke en debat om hvorfor gjorde du ikke det istedet? Så trækker du debatten ind på det personlige, og det tjener ikke noget formål...

Det synes jeg var et forkert valg , at starte ud med tråden , for det formidler ingen viden

Du trækket det ind på det personlige , der en svindler i blandt os og det er før person er dømt

Nu det dit valg at køre på at formidle videre hvordan man ikke bliver snydt

Vi - jeg prøver at overbevis dig om du skal skrive , hvordan man ikke bliver snydt og denne viden formidler vi .- jeg videre til dig , at dette er den bedste viden du kan formidle videre .

Korrekt debatten køre meste om det ok at skrive dårligt om nogle før de er dømt

Dog forstår jeg ikke hvorfor du ikke køre hårdt på at formidle din viden videre hvordan man ikke bliver snydt for der findes mange der snyder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 01:23 | Låst

Mikael christiansen:

Det synes jeg var et forkert valg , at starte ud med tråden , for det formidler ingen viden

Du trækket det ind på det personlige , der en svindler i blandt os og det er før person er dømt

Vi - jeg prøver at overbevis dig om du skal skrive , hvordan man ikke bliver snydt og denne viden formidler vi .- jeg videre til dig , at dette er den bedste viden du kan formidle videre .

Dog forstår jeg ikke hvorfor du ikke køre hårdt på at formidle din viden videre hvordan man ikke bliver snydt for der findes mange der snyder

Jeg har forstået at du syntes det var forkert af mig at oprette tråden. Det var også imod Aminos regelsæt, og derfor valgte MT at udnytte muligheden til at tage en frisk debat omkring hvorvidt det er iorden at hænge nogen ud på nettet før de er dømt, eller for den sagsskyld efter...

Derfor har den nuværende tråd som sådan ikke så meget at gøre med den oprindelige tråd, og jeg da på ingen måde trækker denne debat ind på det personlige ved at hænge en mand jeg er overbevist om er svindler ud på nettet i den oprindelige tråd...

Jeg skriver klart og tydeligt, at jeg meget gerne vil forklare sagen og give flere uddybende detaljer men ikke mens politiefterforskningen stadig står på, det vil jeg afvente med... Men da jeg syntes det er meget grov svindleri, og jeg ved han forsøger at svindle andre vælger jeg at oprette en tråd hvor i jeg tilbyder folk der kunne have risiko for at ende i fælden hos ham at få navnet på ham, det var mit motiv... Og det kan man betragte som man vil...

Men for lige at opsummere min mening til emnet, så syntes jeg det er en skam at det ikke er lovligt at advare hinanden, jeg ville være for at lovliggøre denne slags tråde, så må det være op til hver enkelt at vurdere hvorvidt de er enige i udmeldingerne... Selvfølgelig skal det ikke misbruges, men jeg mener i dette tilfælde hvor der er tale om en mand med en fortid for lignende sager, samt det faktum at han bliver anholdt og tiltalt for bedrageri, at jeg kan være rimelig sikker i min sag når jeg kalder ham for svindler, derfor føler jeg det ikke umoralsk at sige, og syntes det OK. Det er min holdning til emnet, og mit svar til debatten...

Og med den hopper jeg af toget her, for har virkelig ikke mere at tilføje, de sidste 50 indlæg har mere handlet om at save hinandens indlæg ned og få det sidste ord end det har handlet om det emne der var lagt op til debat... Så nu vil jeg hoppe i seng, sov godt Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:34 | Låst

The-shop.dk:

Mikael christiansen:

Jeg har forstået at du syntes det var forkert af mig at oprette tråden. Det var også imod Aminos regelsæt, og derfor valgte MT at udnytte muligheden til at tage en frisk debat omkring hvorvidt det er iorden at hænge nogen ud på nettet før de er dømt, eller for den sagsskyld efter...

Derfor har den nuværende tråd som sådan ikke så meget at gøre med den oprindelige tråd, og jeg da på ingen måde trækker denne debat ind på det personlige ved at hænge en mand jeg er overbevist om er svindler ud på nettet i den oprindelige tråd...

Jeg skriver klart og tydeligt, at jeg meget gerne vil forklare sagen og give flere uddybende detaljer men ikke mens politiefterforskningen stadig står på, det vil jeg afvente med... Men da jeg syntes det er meget grov svindleri, og jeg ved han forsøger at svindle andre vælger jeg at oprette en tråd hvor i jeg tilbyder folk der kunne have risiko for at ende i fælden hos ham at få navnet på ham, det var mit motiv... Og det kan man betragte som man vil...

Men for lige at opsummere min mening til emnet, så syntes jeg det er en skam at det ikke er lovligt at advare hinanden, jeg ville være for at lovliggøre denne slags tråde, så må det være op til hver enkelt at vurdere hvorvidt de er enige i udmeldingerne... Selvfølgelig skal det ikke misbruges, men jeg mener i dette tilfælde hvor der er tale om en mand med en fortid for lignende sager, samt det faktum at han bliver anholdt og tiltalt for bedrageri, at jeg kan være rimelig sikker i min sag når jeg kalder ham for svindler, derfor føler jeg det ikke umoralsk at sige, og syntes det OK. Det er min holdning til emnet, og mit svar til debatten...

Og med den hopper jeg af toget her, for har virkelig ikke mere at tilføje, de sidste 50 indlæg har mere handlet om at save hinandens indlæg ned og få det sidste ord end det har handlet om det emne der var lagt op til debat... Så nu vil jeg hoppe i seng, sov godt Wink

Så har vi lært det at vi første skal formidle viden mod enkel personer videre dog før de er dømt

vi har også lært at det vi skal lære hinanden som iværksættere er råd hvordan vi undgår sådan nogle personer, for der findes 1000 vis sådan personer der snyder andre og det hjælper ikke meget at advare mod en person, da en grundviden hvordan man ikke bliver snydt af andre kan redde os fra de mange flere andre der findes i samfundet der snyder os andre iværksættere , dette kunne hjælpe os alle frem som iværksættere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:38 | Låst

The-shop.dk:
Men da jeg syntes det er meget grov svindleri, og jeg ved han forsøger at svindle andre vælger jeg at oprette en tråd hvor i jeg tilbyder folk der kunne have risiko for at ende i fælden hos ham at få navnet på ham, det var mit motiv

Hvorfor jeg faktisk tror, at du ved at beskrive hændelsesforløbet og lade andre få lidt viden om den svindelform, faktisk havde fået flere til at spørge ind til om hvem det drejer sig om.

Nå men nok om det - tid til at se Wall Str. 2 eller The Social Network.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 07:54 | Låst

Hej Amino'r,

det er vel på tide at få denne tråd til at falme og køle ned, før vi får startet en intern revolution mellem Aminoerne.

Faktum er vel helt enkelt, at det er meningsløst, at formidle til samtlige brugere om en 'Svindler' som endnu ikke er dømt og at det måske har en bedre plads, at gøre folkene bag Amino opmærksom på episoden og overlade dem at afgøre, hvordan det bedst bliver gjort.

Dertil kommer, at vi ikke kan komme med beskyldninger før beskyldte er dømt. Der er ingen som vil bryde sig om, at blive dømt før alle beviser er lagt og en eventuel dommer stiller en dom.

Jeg har passeret flere elementer i mit lange liv med erhverv, som jeg kunne skrive sider om her på Amino, men sagen er, at jeg ikke er i min gode ret og det er en del af livet, uanset hvor ondt det gør.

Det andet er, at disse mennesker/firmaer ødelægger meget om troværdighed mellem handlende og det gør det svært, hver gang der skal opdrives et beløb, forud for begyndt arbejde. Det har bare været en del af erhvervslivets lange historie og vil aldrig ændre sig. Vi lære også at vurdere personer, gennem disse episoder og til tider er det nok, at de åbner munden, til at sige 'nej tak'.

Du har haft muligheden, her på Amino, til at kommunikere og få alverdens hjælp fra 'gamle' i faget med handel og det har også været i din magt, at handle gennem andre kanaler, som kunne havde sikret dig dit købs rigtighed. Men de fleste gange tager vi risicis, som ærgre os senere og det er egentlig ikke noget at være 'STOLT' af. Det er få som gider reklamere, for de fejl de laver i erhvervslivet.

Men det kunne vel egentlig også være et oplæg til et 'firma/personer dømt for svindel' register, hvis loven ellers giver tilladelse til noget sådan.

Det er, set fra mit synspunkt, utrolig dårlig smag, at give bekendtskab om denne episode, før du har talt med Amino, da det også giver et dårligt ry til Amino, som er en side til at hjælpe nye og gamle, til en forståelse for ting som de beskæftiger sig med til dagligt. Det kan være ødelæggende og er ikke i sin ret. Du tænker måske, at jeg går lidt for meget 'kommando vejen', men i denne sag er det nødvendigt.

Desuden forstår jeg, at du tænker 'her ville jeg bare hjælpe.... og prøv at se hvad jeg får ud af det!'. Men der er nødvendigt at beskytte den 'uskyldige' til han/hun er dømt skyldig.

Amino har en ledelse, som du kunne havde informeret om hændelsen i al fortrolighed og overlade dem til at undersøge sagen nærmere. Det er jo helt klart i deres interesse. Som du har lagt det ud, kan de ikke gøre meget i denne sag.

Antonio

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 11:30 | Låst

Antonio Forteza:

Amino har en ledelse, som du kunne havde informeret om hændelsen i al fortrolighed og overlade dem til at undersøge sagen nærmere. Det er jo helt klart i deres interesse. Som du har lagt det ud, kan de ikke gøre meget i denne sag.

Amino er jo ikke en efterforsknings enhed der skal opklare svindelsager, hvad er deres kompetencer for at gøre det?

Jeg valgte at reagere på den måde jeg gjorde da jeg mente det var yderst velbegrundet.. At reglerne så ikke rigtigt kan tillade det, det er fair nok. Jeg skriver også i min tråd at jeg ikke er klar over hvorvidt det er med eller imod reglerne og at Amino endelig må bryde ind hvis jeg overtræder reglerne...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:55 | Låst

The-shop.dk:

Antonio Forteza:

Amino er jo ikke en efterforsknings enhed der skal opklare svindelsager, hvad er deres kompetencer for at gøre det?

Jeg valgte at reagere på den måde jeg gjorde da jeg mente det var yderst velbegrundet.. At reglerne så ikke rigtigt kan tillade det, det er fair nok. Jeg skriver også i min tråd at jeg ikke er klar over hvorvidt det er med eller imod reglerne og at Amino endelig må bryde ind hvis jeg overtræder reglerne...

WinkYesJeg synes The shop er tacklet sagen fornuftigt, også i lyset af selv og være involveret. Og pågældende "forbryder" er rigtig nok ikke dømt endnu kan jeg forstå. Men har tidligere strafbare forhold på sig af lignende karakter, altså ikke første gang, også en væsentlig forskel (gentagelsesmomentet).

Jeg har også selv den holdning, at man skal være varom med at dømme folk før de har været for en dommer. Men når man bliver snydt eller er vidne til snyd og bedrag, mener jeg det også er menneskeligt og reagere derpå. Der er vel også en forskel i, om man gør det med hjerte og følelser eller med hjerne og sund logik.

Jeg forstår dig the shop - i hvertfald din reaktion. Kunne have gjort det samme og har også været herunde på Amino. Også med nogle man kan se gør det samme flere gange. Og som også figurer andre steder rundt på nettet.

En stor del aminoer har også været ude med Folkedomstolen og dømme såvel Lene Espersen som Helle Thorning Schmidt og andre "kendte". Også højt "placerede" aminoer, ihvertfald ifølge dere point på Amino.

Ellers god søndag til alle, hvis vi kan være enige i dette ? og der fra min sige ikke kigger nogle fordømmelser i dette.

Ib Abildgard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 14 ud af 17 (162 indlæg)