Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 9 ud af 17 (162 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 12:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

så ville det vel også være mere effektivt at kontakte personen personligt, istedet for at anvende et offentligt fora hvor hele verden kan se på...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jacob R:

Pointen er at tage det i opløbet inden nogle begynder at beskylde andre for svindel. Hvis man er i tvivl om man er blevet snydt eller om det hele bare er baseret på en misforståelse, så ville der vil ikke ske noget ved at spørge til sagen på forummet her.

Hvis en person slacker med betalingen eller på anden måde sjusker, så kunne det vel være en ok måde at få rusket lidt op i vedkommende på?

Samtidig kan den "anklagede" få mulighed for at forklare sig, såfremt det hele er en misforståelse, INDEN den ender med direkte beskyldninger om bedrageri

 

SÅ du ville syntes det var fint, at når man søgte på dit navn på Google, så stod der at du betalte dine varer for sent?
Det kunne jo være at din mor var død og at du derfor ikke havde fået orden på det og nu til evig tid var du mistænkeliggjort og fik problemer med at købe varer?

Dbh Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

The-shop.dk:

Er du altid provokerende eller er det den tid på måneden?

Nogen finder det provokerende at man holder sig til sagens kerne og andre ikke. Jeg kunne nok komme med noget der ligner 200 eksempler på ligegyldigheder på Amino den sidste måned, og derfor er der aktører der bliver mindre aktive.

Indlæg som du har startet denne tråd med, er for mig et ligegyldigt indlæg som automatisk er med til at jeg bruger mindre tid på Aminom hvorfor jeg derfor tilkendegiver min holdning så M.T, har forskellige input til hvilken disposition han ønsker at foretage i sin beslutning når der skal vægtes for og i mod.

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Lad os prøve ikke at blive personlige og holde os til emnet.
Der er mange delte meninger og derfor er det en super spændende tråd.
Så lad os holde det informativt og sobert.

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jacob R:

Pointen er at tage det i opløbet inden nogle begynder at beskylde andre for svindel. Hvis man er i tvivl om man er blevet snydt eller om det hele bare er baseret på en misforståelse, så ville der vil ikke ske noget ved at spørge til sagen på forummet her.

Hvis en person slacker med betalingen eller på anden måde sjusker, så kunne det vel være en ok måde at få rusket lidt op i vedkommende på?

Samtidig kan den "anklagede" få mulighed for at forklare sig, såfremt det hele er en misforståelse, INDEN den ender med direkte beskyldninger om bedrageri

 

SÅ du ville syntes det var fint, at når man søgte på dit navn på Google, så stod der at du betalte dine varer for sent?
Det kunne jo være at din mor var død og at du derfor ikke havde fået orden på det og nu til evig tid var du mistænkeliggjort og fik problemer med at købe varer?

Dbh Martin

Jeg vil synes det var bedre at jeg fik lov at forklare at f.eks en sen betaling skyldes personlige forhold (f.eks dødsfald i familien) - i en tråd der IKKE stempler nogen som svindler (hvilket er hele min pointe), i stedet for at jeg pludselig fandt mig selv hængt ud i en tråd med overskriften "SVINDLER!!!"

At foretage en venlig forespørgsel herinde, før end man direkte stempler nogen som bedrager, ville måske udrede nogle misforståelser. Og hvis det ikke gør, kan de andre amino'er jo selv vurdere om de føler sig trygge ved at handle med den ene eller den anden.

Alternativet er vel bare at forbyde alle indlæg der mistænkeliggør nogen, medmindre de er dømt

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 13:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Guderne skal vide at jeg har haft mine problemer med Lagersalg, eller rettere hans sprogbrug, men det er holdt sobert her, og han sågar fået mig til at skifte mening i den her sag-

Så det sagt.

Lad os vente til den retssag er overstået, og så må det jo gå som det går i mellemtiden. Thats life

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej The-Shop

Jeg sidder selv i den situation at vi har haft en bedrager/svindler som har "glemt" at aflevere udstyr tilbage ved en udlejning. Ved en søgning på hans navn på Google dukkede der ikke noget op, og det er jo klart hvis ingen står frem med en udtalelse om manden uden han er dømt i retten først.

Problemet er at vi og politiet ved hvem manden er, men han eksisterer ikke på de registrede adresser. Derfor kan han ikke blive stillet for retten eller komme med sin forklaring, da man ikke kan finde ham. Møder politiet ham på gaden forholder det sig sådan at de ikke kan anholde ham for bedrageri, men kun give ham besked på selv at kontakte politiet for at få sagen ud i et videre forløb. Ifølge politiet har manden flere bedrageri anmeldelser bag sig, men endnu ingen dom. Jeg ved selvfølgelig godt dette er en lidt anden sag, men pointen er at retssystemet nogle gange fungerer for langtsomt eller mindre optimalt, og derfor kunne en advarsel måske redde en del for mange, både private og firmaer.

Folk er jo f.eks. glade for at kunne søge på nettet om firmaer har gjort det godt eller dårligt, denne mulighed bliver tit hyldet - men, hvem siger at den utilfredse kunde som har skrevet dårligt om firmaet har ret i sin klage. Denne er sjældent fulgt op med en dom eller anden dokumentation som entydigt viser at kunden har ret.

Jeg synes det er den rigtige måde du her har grebet det an på med at fortælle folk lidt om situationen og hvad der skal passes på med, uden at du navngiver personen på forum. Det er efter min mening helt i orden at folk som risikerer at blive svindlet af samme person og som evt. også har interesse i varepartier kan kontakte dig for et navn og dermed måske undgå økonomiske tab. Det er faktisk en helt reel mulighed du bruger til at advare folk, uden at hænge nogen ud direkte.

Mvh-

Daniel Holsko | Vanilla Sound & Light Production

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til "tvivl" kan jeg iøvrigt meget anbefale filmen "Doubt", med Meryl Streep i endnu en fantastisk præstation. Det er en film der i den grad går i dybden med hele dette emne ... hvornår er man sikker, hvornår er man i tvivl ...

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

God film Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Fashion-Seller:
Du kan med andre ord ik påstå eller mene noget om andre uden at der foreligger dokumentation.

Der fik du vist lidt for meget med :)
Det er ikke injurier at MENE noget - men det kan være det hvis man siger det. Jeg må gerne mene, at du dyrker sex med døde dyr, men hvis jeg siger det og ikke kan bevise det, så er det injurier.

Tankepoliti overlader vi til Kineserne :)

Det er selvfølgelig ment i forhold til at ytre sig på forums, hjemmesider, blogs mm...

Folk må skam tænke det de vil, bare de holder det for sig selv ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 9 ud af 17 (162 indlæg)