Jeg skriver netop i mit indlæg at det vedrører alle folk der køber og sælger varepartier i størrelses ordenen 20.000+ for at webdesignere og seo folk her inde er klar over at det ikke vedrører dem. Vælger de så af nysgerrighed at spørge efter navnet, skal jeg da ikke stå tilbage..
Det er prisværdigt at sige, man er ikke skyldig før man er bevist skyldig...
Men når den næste bruger inde på amino er et åndedrag fra at kyle 100.000 kr ud af vinduet fordi man vælger ikke at advare sine "amino venner" så syntes jeg bare det er knap så prisværdigt.
Ak ja, jeg skal da ikke lyve omkring det faktum at jeg er en smule mobset over situationen, men i denne situation, hvor personen anholdes og sigtes på stedet da han på ingen måde kan forsvare sine handlinger, så kan jeg ikke se rimeligheden i at vente et halvt år før man advare andre..
Desuden er hans navn ikke nævnt i tråden, og hans navn er ikke offentlig gjort.
John jeg skriver klart og tydeligt, at jeg "Respektere din mening, vælger bare ikke at følge den"
Nu er John moderator på Amino, så jo, hans henstillinger skal du følge.
Dbh Martin
Jeg må aller nådigst erkende at jeg ikke havde set han var moderator her inde, og havde klart valgt at formulere mig anderledes hvis jeg havde været opmærksom på det.
John jeg skriver klart og tydeligt, at jeg "Respektere din mening, vælger bare ikke at følge den"
Dbh Martin
Det synes jeg ikke er fair.
Alle her inde skal behandles ens, vi er alle iværksættere og venlige mennesker.
Jeg må aller nådigst erkende at jeg ikke havde set han var moderator her inde, og havde klart valgt at formulere mig anderledes hvis jeg havde været opmærksom på det.
Dbh Martin
Det synes jeg ikke er fair.
Alle her inde skal behandles ens, vi er alle iværksættere og venlige mennesker.
Det jeg enig i, men det er ikke alle her inde der dømmer kampen, og man skal selvfølgelig lytte til dommeren.
Dbh Martin
Helt ok :-) Og jeg forstår udmærket din vrede, tro mig! Og hvis der var en let og etisk måde at gøre det her på, så var jeg klar på stedet.
jeg har heldigvis aldrig stået i en situation hvor jeg er blevet snyt, Dog bruger jeg i dag en leverandør som en af mine andre samarbejds partnere, eller havde advaret mig imod. det kan man så vælge at syntes er dumt eller tosset. Jeg gjorde mit arbejde ordenligt og tjekkede leverandøren igennem iden jeg lagde mine "kugler" i deres kurv, og skal erkende at jeg har været overnud tilfreds med deres service, og kan blot drage den konklution at Komminukation er en svær en.
men i denne sag, ville jeg nu nok mene at et hurtigt tjek af ham man er i gang med at lave en handel med for 20k, uden forudgående kendskat, havde været fornuftigt. jeg mener det koster 20kr så der er forhåbentligt stadig DB på handlen ?
er det kun mig der syntes man skal undersøge nye kunder ? det kan godt være jeg lyder lidt for bagklog, men det er sku forsent bagefter. og så ender vi her.
noget helt andet er så ville man ha kunne opdage det ? skal man blot , blindt stole på folk bare fordi de er aminoer ? (alt respekt for din denne situation, ved ikke om du havde tjekket ham, beløbet er nok småt nok til at jeg heller ikke havde tjekket, men så igen, hvis jeg ikke har handlet med manden før og ingen kendskab har til ham)
Blot mit B7
/JIP Ps. et spørgsmål ville en sådan person der er tidliger straffet for "lad os kalde det fusk" kunne tjekkes vis KOB/eksperian hvad end de nu kalder sig. er der bedere(billigere) måder at sikre sig ?
Nu skriver jeg 20.000 da folk der handler med mindre end dette ikke er i reel fare for at komme i kontakt med ham.
Jeg nævner ikke beløbet min sag drejer sig om.
Men jo, du har da ganske ret, det ville da have været fornuftigt at tjekke op på personen, eller cvr nummeret. Men Det er ikke altid lige let at gennemskue alligevel. Og man kan da også set i bakspejlet sige, hvorfor gjorde jeg ikke dit og hvorfor gjorde jeg ikke dat? men hvad får jeg ud af det når jeg har brændt nallerne? intet... Der må man se fremad og finde en løsning på problemet, ellers ender man med at blive ekstremt indebrændt og bitter, og det får du ikke løst dit problem af ...
Men nu var det jo heller ikke mit problem det her handlede om, det er løst for mit vedkommende.
Nu drejer det sig om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at advare andre amino brugere mod folk der ikke bevæger sig på den rigtige side af loven.
Enig fremad er den rigtige vej. og ja jeg skev ikke dette for at "jokke" mere rundt i din situation ! da det altid er for let af være bagklog !
Men så vidt jeg har forstået er der flere aspekter i denne type "advarsel", som andre skriver her er det slet ikke tilladt at hænge folk ud, offentligt.
men det er vel altid tilladt at advare sit eget netværk.
men kan så diskoterer hvorvidt det skal være tilladt at "kalde" ind til time her for at sende infoen til folk der er intraserede, jeg personligt syntes det er ok, da folk selv kan vælge til eller fra. men kan saktens se amino´s problem, da det ikke gavner den stemning man ønsker at ha her.
Godt nok er jeg vred, men er nu også glad nok da han trods alt blev anholdt og denne gang bliver stillet til ansvar for sine gerninger
Og du har gjort dit. Men hvis han går fri i retten så kan du ikke offentligt kalde ham bedrager.
The-shop.dk:
men det er da ærgeligt at vi har et system hvor man ikke kan hjælpe andre for at gå i samme rottefælde
Amino har tidligere fået ubehagelige breve fra advokater så det er grunden til at man ikke må gå ud med det offentligt. Martin forsøger blot at beskytte Amino for en tur i retten. Jeg mener ikke at der endnu har været en sag hvor et debatforum er blevet dømt for at indeholde andres udtalelser om 3. part (ret mig gerne hvis jeg tager fejl).
Men du har lov til at stille dig på gaden og råbe at Hr X er en bedrager idet vi har ytringsfrihed til ansvar for domstolene.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....