Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multisprog

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken url mener i er mest hensigtsmæssigt SEO mæssigt, ved brug af flere sprog?

www.en.domæne.dk eller www.domæne.dk/en

Tænker at www.domæne.dk/en måske er mest hensigtmæssigt, fordi www.domæne.dk er forvejen har en god rang. Og er det alligevel ikke ligegyldigt, fordi hver enkelt underside har deres helt egen rang alligevel uafhængigt af hinanden?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej macodox.

Du skal bruge den sidste da linkjuicen langt bedre fordeles end ved subdomæner.

Venlig hilsen,'Christian

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Optimalt bruger du:

US: domæne.com

DK: da.domæne.com

UK: en.domæne.com

:-) Andy

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:14

macodox:
www.domæne.dk/en

Jeg ville vælge en /en endelse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 19. Nov 07
Skrevet kl. 13:16

Jeg kom lige i tanke om, at man i webmastertools hos google kan bestemme om ens domæne skal rettes mod et bestemt land.

Det kan man jo kun når det er subdomæner, så umiddelbart tror jeg egentlig mest på mulighederne med det.

Tilmeldt 19. Nov 07
Skrevet kl. 13:42

Tilgengæld lader det til at søgemaskinerne ynder at indexere gamle domæner lynhurtigt, hvilket så hælder til www.domæne.dk/en :-/

Det er vist en langsigtet og en kortsigtet strategi op mod hinanden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:04

Hvis du bruger sub-domæner, skal du skaffe mange flere links - for hvert domæne opfattes unikt. Så to domæner kræver dobbelt så meget linkbuilding som 1 og så fremdeles.

Så har du uendeligt mange resurser til linkbuilding så følg Andy's råd. Hvis ikke, så hold dig til en directory struktur! :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:25

Jeg ville nok foretrække /subfolder/ løsningen af samme grund som DeMib.

Her er et blogindllæg lige fra hestens mund: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/03/working-with-multi-regional-websites.html

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Der er meget stor SEO værdi i at skille de forskellige områder og sprog op så de er målrettede de specifikke markeder man operer på.

Ved brug af subdomæner kan man f.eks. angive i Google Webmaster Tools at da.domæne.com er målrettet danmark, og man vil dermed få en langt bedre placering i Danmark end man ville med et internationalt site.

Og angiver man <link rel="alternate" hreflang="da"> bliver et dokument opfattet af Google som værende det samme, bare i forskellige sprog ...også på tværs af subdomæner.

Vælger du at bruge subfolders vil dit domæne blive opfattet som internationalt, og du mister den lokale værdi som Google tillægger et lokalt domæne ...

Se evt. Googles anbefalinger her:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/09/unifying-content-under-multilingual.html 

Et meget simpelt eksempel er her:

http://www.google.dk/search?q=seo

Én ud af ti af resultaterne på et internationalt ord som "SEO" kommer fra et internationalt site (i det her tilfælde Wikipedia) ...resten er danske.

...så meget kort er det noget sludder deMib har gang i.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:14

Igen må jeg blot konstatere at du tager helt fejl, Andy. Men det er desværre mere reglen end undtagelsen. Jeg må blot antage at du opfatter din rolle her mere som Troll end som en hjælp til andre.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)