Der er meget stor SEO værdi i at skille de forskellige områder og sprog op så de er målrettede de specifikke markeder man operer på.
Ved brug af subdomæner kan man f.eks. angive i Google Webmaster Tools at da.domæne.com er målrettet danmark, og man vil dermed få en langt bedre placering i Danmark end man ville med et internationalt site.
Og angiver man <link rel="alternate" hreflang="da"> bliver et dokument opfattet af Google som værende det samme, bare i forskellige sprog ...også på tværs af subdomæner.
Vælger du at bruge subfolders vil dit domæne blive opfattet som internationalt, og du mister den lokale værdi som Google tillægger et lokalt domæne ...
Se evt. Googles anbefalinger her:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/09/unifying-content-under-multilingual.html
Et meget simpelt eksempel er her:
http://www.google.dk/search?q=seo
Én ud af ti af resultaterne på et internationalt ord som "SEO" kommer fra et internationalt site (i det her tilfælde Wikipedia) ...resten er danske.
...så meget kort er det noget sludder deMib har gang i.