Jeg synes det klinger meget, meget hult når regeringen snakker om, alt det de gerne vil gøre for iværksætterne. Skattestop er der i hvert fald ikke. Da mange af skatterne er "flade" - det vil sige uden effektiv progression i forhold til indtjening i de forskellige store og små virksomheder, rammer det naturligvis de små (typisk iværksættere) hårdere end større mere veletablerede. Her er de nyere skatter og øgede administrationsudgifter, som jeg lige kan huske ... 1) Multimedieskat. 2) Skærpede krav til løn-indberetninger. 3) Affaldsafgifter. 4) Iværksætterskat Nu sidder regeringen så og bryster sig af at de vil skabe forbedringer for iværksætterne ved bl.a. at fjerne iværksætterskatten. Go dow mand! Det er sgu ikke en forbedring først at piske folk, og så bagefter give dem plastre nok til halvdelen af sårene! Har jeg overset nogle skatter eller administrative byrder, som denne regering har påført os iværksættere? Og hvis ret skal være ret, så må dem der er helt vilde med vores nuværende regering, og ser det her som en frygtelig provokation, da gerne komme med en tilsvarende liste af de helt konkrete ´FORBEDRINGER regeringen har gennemført for iværksættere - noget som jeg, og I andre her, kan mærke direkte i det daglige som en lettelse eller besparelse. Jeg kan ikke liiige få øje på dem :) |
Mikkel deMib Svendsen:liste af de helt konkrete ´FORBEDRINGER regeringen har gennemført for iværksættere
Det var ikke mange forslag der kom til denne liste hehe :)
Det kunne være sjovt at spørge regeringen hvad de mener DE har gjort for at gøre livet lettere for iværksættere - nu hvor de jo siger (sammen med alle de andre partier iøvrigt) at de så gerne vil have flere iværksættere ... Så kunne vi sammenholde deres liste (hvis de overhovedet kan lave en sådan), med vores opfattelse af virkeligheden som iværksættere ...