Det hentes uden nogen form for tags eller opsætning, dog hjælper tags med at definere hvad for noget infomation jeg vil have, og jeg behøver ikke at tage det med, kun teksten.. eksempelvis. <h1>Jeg er en Overskrift</h1> . Så kan jeg vælge at hente det hele med <h1> tag og bare overskriften "jeg er en overskrift"
Godt men hvad nu det ser således ud
<h1 style=" width:100%; text-align:left; height:60px; margin:0 0 0 10px ;">Jeg er en Overskrift</h1>
Kan du så her tage stylen ud ? så den ser sådan ud ?
<h1>Jeg er en Overskrift</h1>
Ellers er du nød til bare at tage
Jeg er en Overskrift
og så vil den ikke stå som overskrift i den nye shop!
/allan
Man kan stadig bare tage "Jeg er en Overskrift" - så har du jo teksten og så kan du jo smide den i tags eller i en HTML form eller whatever på den side den skal over på. Så længe du har selve teksterne, så er tags ret ligegyldige. Tags er dog gode til at matche på når man skal extracte data.
Man gør det som regel ved at skrive en regex og den matcher man typisk på de tags der er omkring det man ønsker.
Det hentes uden nogen form for tags eller opsætning, dog hjælper tags med at definere hvad for noget infomation jeg vil have, og jeg behøver ikke at tage det med, kun teksten.. eksempelvis. <h1>Jeg er en Overskrift</h1> . Så kan jeg vælge at hente det hele med <h1> tag og bare overskriften "jeg er en overskrift"
Godt men hvad nu det ser således ud
<h1 style=" width:100%; text-align:left; height:60px; margin:0 0 0 10px ;">Jeg er en Overskrift</h1>
Kan du så her tage stylen ud ? så den ser sådan ud ?
<h1>Jeg er en Overskrift</h1>
Ellers er du nød til bare at tage
Jeg er en Overskrift
og så vil den ikke stå som overskrift i den nye shop!
/allan
Det kan godt lade sig gøre, men lidt mere besværligt :)
Det der gøre det hele let hvor du ikke skal bruge tags det er at have et system som kan importere csv filer, OsCommerce, magento, Presta, Wordpress, Joomla, Drupal etc. Har du et hjemmelavet system uden csv import så kræver det selvfølgelig lidt mere arbejde :)
Det kan godt lade sig gøre, men lidt mere besværligt :)
Ok jam hvis du kan beholde tagget uden inline style så er det fint .... meeeen ..
BruunMedia:
Det der gøre det hele let hvor du ikke skal bruge tags det er at have et system som kan importere csv filer, OsCommerce, magento, Presta, Wordpress, Joomla, Drupal etc. Har du et hjemmelavet system uden csv import så kræver det selvfølgelig lidt mere arbejde :)
Jeg er udemærket klar over hvilken metoder der bruge med den cvs fil, men som jeg siger der er ikke noget der er bare lige, der er mange faktorer der skal passe sammen før du BARE kan lave det nr ....
Man kan stadig bare tage "Jeg er en Overskrift" - så har du jo teksten og så kan du jo smide den i tags eller i en HTML form eller whatever på den side den skal over på. Så længe du har selve teksterne, så er tags ret ligegyldige. Tags er dog gode til at matche på når man skal extracte data.
Det du siger er at du også kan placere de tekster hvor du vil i den nye shop jamen så er der jo ingen ko på isen,
Hvis Google kan lave en crawler så kan andre også :) Det er ikke andet end en crawler der skal laves til at hente info ud. Det samme gælder billeder.
Meget enig men nu er Google al så lige glad med style og om hvordan det står ;)
Niels - netopcom.dk:
Jeg laver den gerne for 8.000.
Ok ... hvadså hvis nu du finder ud af den ene shop er hjemme brygget så virker "den nemme" løsning lige pludselig ikke længere ... så er det jeg siger god arbejdeslyst!!
Niels - netopcom.dk:
Det der tager tid for opgaven her er læsning af kilden og derefter indsættelse i andet system.
Det er her problemet kan opstå, for nu siger jeg ikke at det er et problem men du kan ikke bare paste en masse tekster ind og så forvente de bare står!!!
Selvfølelig kan der laves en automatiseret løsning. Det skal ikke tage mange timer at lave den.
Jamen jeg er ikke uenig i at der kan laves en auto løsning .... men der er ingen info i denne tråd om hvilken shops det handler om, det kunne være 2 hjemme bixede shop, som måske ikke lige er sådan er at gå til!