Hejsa folkens Når vi snakker MLM er det så virkelig brugtbart mere, ja jeg spørg måske på en lidt provokerende måde, men er MLM tiden ikke forbi. Jeg har fået henvendelser fra folk, som bare roser, et eller flere produkter til skyerne, og at de kan tjene så og så meget på det. Det sidste var nået helse produkter, hvor man bare lige skulle lægge nogle tusinde kr. på bordet, hvis man vil deltage. Jeg har sagt nej hver gang, da jeg ikke stoler på hverken de produkter, eller på at nogen vil bruge dem. Når jeg spørg indtil hvordan de har tænkt sig at sælge, for jeg at vide at det er helt op til en selv. Så der er hverken hjælp til hvordan man sælger, eller hvordan man i det hele taget opbygger en indtægt. De kører bare løs på, at man skal henvise andre personer som en slags forhandler, og sælge til en masse, som jeg ser som tom luft. Hvad sker der når der er så mange i et lille land som Danmark, som f.eks. prøver at sælge den samme varer. Jo de fleste opgiver, og falder fra. Jeg går udfra at det samme sker i USA og andre lande. Der er ingen føling med hvem målgrupperne heller, eller hvordan tingene skal afsættes, udover en webshop, som i sig selv ikke for solgt nået, uden reklame udgifter, eller branding. Ja men du skal da bare have 1000 personer under dig, så kører det af sig selv, så siger jeg hvad sker der den dag, hvor ingen sælger nået mere, intet svar for man. Det virker for mig, mest som et almindelig ptc site, hvor det bare gælder om at sælge til andre, og så få en provision af deres salg. Så siger jeg, hvorfor ikke bare gå direkte til virksomheder, fremfor private, ja det var ulovligt, da man ikke selv ejer produkterne. Okay tænker jeg så, det er jo virkelig langt ude, at de forlanger flere tusinde kr. i opstart, og derefter ikke giver lov til at sælge til andre end private. Som på sigt ikke vil give nok indtjening alligevel, da de ikke har samme fokus som virksomheder har. Kan godt være jeg er helt galt på den, men hvad er i det hele taget meningen snart med mlm firmaer. Synes slet ikke jeg ser nogen ordenlige forretning muligheder. |
Tror at MLM er en "billig" måde for virksomhederne til at nå ud til så mange som muligt.
Kan huske at jeg nok er blevet kontaktet af samtlige MLM virksomheder fra højre og venstre, af dem jeg kan huske ACN, FLP, Herbalife og LR. Det eneste jeg kunne finde på at deltage i er FLP, da de har fantastiske produkter, som jeg selv bruger af og til. Men ellers ikke.. For meget tidskrævende..