Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM SPAM ELLER REAL

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Når vi snakker MLM er det så virkelig brugtbart mere, ja jeg spørg måske på en lidt provokerende måde,

men er MLM tiden ikke forbi.

Jeg har fået henvendelser fra folk, som bare roser, et eller flere produkter til skyerne, og at de kan tjene så og så meget på det.

Det sidste var nået helse produkter, hvor man bare lige skulle lægge nogle tusinde kr. på bordet, hvis man vil deltage.

Jeg har sagt nej hver gang, da jeg ikke stoler på hverken de produkter, eller på at nogen vil bruge dem.

Når jeg spørg indtil hvordan de har tænkt sig at sælge, for jeg at vide at det er helt op til en selv.

Så der er hverken hjælp til hvordan man sælger, eller hvordan man i det hele taget opbygger en indtægt.

De kører bare løs på, at man skal henvise andre personer som en slags forhandler, og sælge til en masse, som jeg ser som tom luft.

Hvad sker der når der er så mange i et lille land som Danmark, som f.eks. prøver at sælge den samme varer. Jo de fleste opgiver, og falder fra. Jeg går udfra at det samme sker i USA og andre lande.

Der er ingen føling med hvem målgrupperne heller, eller hvordan tingene skal afsættes, udover en webshop, som i sig selv ikke for solgt nået, uden reklame udgifter, eller branding.

Ja men du skal da bare have 1000 personer under dig, så kører det af sig selv, så siger jeg hvad sker der den dag, hvor ingen sælger nået mere, intet svar for man.

Det virker for mig, mest som et almindelig ptc site, hvor det bare gælder om at sælge til andre, og så få en provision af deres salg.

Så siger jeg, hvorfor ikke bare gå direkte til virksomheder, fremfor private, ja det var ulovligt, da man ikke selv ejer produkterne. Okay tænker jeg så, det er jo virkelig langt ude, at de forlanger flere tusinde kr. i opstart, og derefter ikke giver lov til at sælge til andre end private. Som på sigt ikke vil give nok indtjening alligevel, da de ikke har samme fokus som virksomheder har.

Kan godt være jeg er helt galt på den, men hvad er i det hele taget meningen snart med mlm firmaer.

Synes slet ikke jeg ser nogen ordenlige forretning muligheder.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:52

Tror at MLM er en "billig" måde for virksomhederne til at nå ud til så mange som muligt.

Kan huske at jeg nok er blevet kontaktet af samtlige MLM virksomheder fra højre og venstre, af dem jeg kan huske ACN, FLP, Herbalife og LR. Det eneste jeg kunne finde på at deltage i er FLP, da de har fantastiske produkter, som jeg selv bruger af og til. Men ellers ikke.. For meget tidskrævende..

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:14

svingeren:

Hejsa folkens

Når vi snakker MLM er det så virkelig brugtbart mere, ja jeg spørg måske på en lidt provokerende måde,

men er MLM tiden ikke forbi.

Du kunne ikke være mere forkert på den... Der er fremgang i rigtig mange MLM forretninger. Og flere selskaber dukker op.

svingeren:

Jeg har fået henvendelser fra folk, som bare roser, et eller flere produkter til skyerne, og at de kan tjene så og så meget på det.

Lyder egentlig som en dårlig måde at præsentere et forretningskoncept på. At sige hvor meget man kan tjene er lidt plat, ingen grund til spådomme. Der er ingen garantier, og man kan jo selv vurdere om man syntes markedet er interessant nok til at man vil forsøge at få sin del af kagen...

svingeren:

Det sidste var nået helse produkter, hvor man bare lige skulle lægge nogle tusinde kr. på bordet, hvis man vil deltage.

Hvad får man for denne investering? Der findes både MLM firmaer med langt mindre investeringer og med større investeringer. Men man bør helt klart købe et eller flere af produkterne selv, for at kunne anbefale det med troværdighed. Om det er 300 kr. eller et par tusinde....ja det er jo op til en selv, hvilket firma der passer bedst og hvilken startpakke der passer bedst. Personligt kan jeg godt lide at der er valgmuligheder.

svingeren:

Jeg har sagt nej hver gang, da jeg ikke stoler på hverken de produkter, eller på at nogen vil bruge dem.

Når jeg spørg indtil hvordan de har tænkt sig at sælge, for jeg at vide at det er helt op til en selv.

Nu ved jeg ikke om du har fået en reel forretningspræsentation, men det syntes jeg ikke det tyder på. Nu siger du så du ikke stoler på produkterne eller stoler på mig som bruger dem...Wink det er jo så dit valg. Spørgsmålet er så om du vælger at lytte til os der arbejder med MLM som vælger at svare din tråd, eller vælge at lytte til andre herinde som ikke har arbejdet med MLM.

Hvordan man har tænkt sig at sælge...Skal jeg bare svare dig her, så vil jeg sige "det er ikke salg". Dette vil alle få af vide på en forretningspræsentation.  Hvordan tingene skal gøres, jamen der er masser af gode forslag til hvordan det kan gøres og hvordan det ikke bør gøres. Mange af dem som har været igang længe har jo lavet fejl i starten, men istedet for at opgive, er de blevet ved. Men man kan sagtens sige at det er op til dig selv, men samtidig så vil du få al mulig form for rådgivning og hjælp. MLM handler netop om ikke at gøre det alene, men arbejde i et team, og arbejde ned i teamet.

svingeren:

Så der er hverken hjælp til hvordan man sælger, eller hvordan man i det hele taget opbygger en indtægt.

Jeg kan kun sige....meget overraskende. Du har afgjort talt med de forkerte, eller også har din "holdning" til at du hverken tror på produkterne eller på personerne gjort at du nærmest ikke er inviteret indenfor.

svingeren:

De kører bare løs på, at man skal henvise andre personer som en slags forhandler, og sælge til en masse, som jeg ser som tom luft.

Hvad sker der når der er så mange i et lille land som Danmark, som f.eks. prøver at sælge den samme varer. Jo de fleste opgiver, og falder fra. Jeg går udfra at det samme sker i USA og andre lande.

Endnu engang kan jeg ikke genkende metoden, og hvad sker der i DK, jo her begynder at dukke svenskere og nordmænd op som ser Danmark som et spændende marked.

Kort sag nej, det sker ikke i USA og mange andre lande....

svingeren:

Der er ingen føling med hvem målgrupperne heller, eller hvordan tingene skal afsættes, udover en webshop, som i sig selv ikke for solgt nået, uden reklame udgifter, eller branding.

Ærlig talt, så syntes jeg du skyder i blinde. Du nævner at du ikke tror på produkter eller på personerne. Har du været til en forretningspræsentation eller har du blot fået lidt info over telefonen eller på mail?

svingeren:

Ja men du skal da bare have 1000 personer under dig, så kører det af sig selv, så siger jeg hvad sker der den dag, hvor ingen sælger nået mere, intet svar for man.

Skal du forstå MLM og hvordan det virker, så skal du bruge tid på en forretningspræsentation, eller i det mindste se en overordnet præsentation af MLM.

svingeren:

Det virker for mig, mest som et almindelig ptc site, hvor det bare gælder om at sælge til andre, og så få en provision af deres salg.

Igen, jeg er bestemt ikke enig, ligesom jeg har svaret ovenover. Jeg syntes dit svar virker som gætteri, udfra meget dårlig introduktion. Og hvem ved om din "afvisning" har gjort at du ikke har været åben samtidig med at personerne der har forsøgt at informere dig har kunnet mærket denne "fjendske" holdning.

svingeren:

Har du kigget med åbenhed? Har slettet et par linier, for jeg syntes ikke der var nogen grund til at gentage mig igen igen.

Ærligt, svaret på MLM kan du finde ved at tage en seriøs dialog og det er absolut helt fint at du er mega skeptisk. Men såfremt du ikke lytter og dette kan ses, så får du intet ud af det.  Eller se f.eks. Brilliant Compensation eller f.eks. Mikael Hoffmann's snak om sin nye bog.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:47

Tak for jeres indlæg, rart at hører jeres holdning til MLM.

Er MLM ikke lidt i denne stil:

1. MLM firmaer heathunter 1 eller flere i hvert land, de nu ønsker at sælge deres varer i.

2. Disse personer i hvert land betaler så firmaerne penge, for at få lov at starte op.

3. Firmaerne gør så ikke mere salgsmæssigt, og overlader salget til de personer som de har heathuntet.

4. Personerne som har betalt, prøver så at heathunte en masse mennesker, i hver deres land.

5. De tjener så en mindre profit, ved at dem som de har fundet betaler det samme penge som de har gjort i firmaerne.

6. Nu er der så flere led, da de også prøver at henvise andre, og næste led tjener så også på opstart penge.

7. Nu prøver alle fra top til bund, at tjene det samme, eller nogle mere end andre, ved at sælge til naboer og venner og familie.

8. Firmaernes varer er nu blevet godt kendt i flere lande som brandt, og de kan nu begynde selv, at sælge deres varer direkte til de store grosist kæder, eller indkøbscentraler.

9. Salget begynder at falde for enkelt personerne, og omsætningen for de forskellige led, falder.

10. Firmaerne har nu overtaget helt selv, at sælge til de store spillere på markedet, og de mange forhandler i de forskellige lande er væk igen.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 12:10

Kort sagt, nej sådan er det ikke.

Jeg kunne godt sidde og gennemgå hvert enkelt punkt, hvorefter nye punkter ville dukke op. Hvis du er interesseret i at forstå det rigtigt, så tag enten at se en overordnet præsentation, eller tag fat i en eller flere af MLM folkene herinde.

Der er flere selskaber der har gode stigninger, jeg er selvfølgelig super tilfreds hvor jeg er og det er der formentlig også en række andre der er. Du kan vælge at snakke med flere forskellilge firmaer for at få en ordentlig viden om de enkelte, eller du kan vælge at nappe et enkelt. Jeg vil ikke lave reklame for mit eget, da det helst ikke skal lyde som en reklametråd, men jeg ved hvorfor jeg syntes mit er fantastisk og det nævner jeg selvfølgelig for de folk jeg sidder med. Så er det op til folk selv at vurdere om dette lyder som et bedre "tilbud" end hvad de ellers har fået.

Men har man ikke tiltro til at produktet er godt, så er man kort sagt ikke interessant for mig. Jeg vil ikke arbejde med sælgere der blot sælger for at sælge.

Salg...nej, omsætningen stiger rigtig mange steder.

Så kort sagt, vil du have forståelse for de 10 punkter, og MLM generelt, så kræver det en personlig snak, for netop at bearbejde hvert spørgsmål og tillægsspørgsmål der måtte være.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:08

svingeren:

Så siger jeg, hvorfor ikke bare gå direkte til virksomheder, fremfor private, ja det var ulovligt, da man ikke selv ejer produkterne. Okay tænker jeg så, det er jo virkelig langt ude, at de forlanger flere tusinde kr. i opstart, og derefter ikke giver lov til at sælge til andre end private. Som på sigt ikke vil give nok indtjening alligevel, da de ikke har samme fokus som virksomheder har.

Kan godt være jeg er helt galt på den, men hvad er i det hele taget meningen snart med mlm firmaer.

,

Der er vist ingen tvivl om at dem, som har forsøgt at sælge dig ideen ikke har været særlig seriøse og muligvis heller ikke har forstået konceptet.

Det er rigtigt, at det selvfølgelig gælder om, hele tiden at udvide sit forhandlernet nedad - men hvis det er et ordentligt team man er kommet i - så hjælper man hinanden med at få personer ind i netværket - og de nye forhandlere forsøger man også at hjælpe til succes - og opfordrer dem til at gøre det samme osv. osv. At love folk guld og grønne MLM-skove ved at slynge vilde tal ud - har aldrig båret noget godt med sig. Tværtimod. Folk plejer i så fald at blive både skeptiske og for det meste også sure!

Og den med salg til firmaer forstår jeg ikke helt. Normalt fungerer det jo sådan at du KØBER produkterne til dig selv i første omgang. Om du så vælger at sælge disse videre til en virksomhed er der da ikke nogen der kan blande sig i.

Jeg er selv lige startet i et forholdsvis nyt MLM firma, hvor der findes mange kategorier af produkter - alt fra cowboybukser til kosttilskud til vandfiltreringsmaskiner og flere af kategorier giver det netop mening at sælge til virksomheder.

Hvis du vil høre mere om det er du velkommen til at skrive.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:32

Så fik vi første reklame Wink

Der er mange vigtige ting at få af vide i MLM, men denne syntes jeg egentlig er ret sjov at tænke på:

Normal tid: 40 timers arbejdsuge, 50 uger årligt (blot sat sådan ca. så tallet bliver fint rundt). 2000 arbejdstimer årligt, ca. 90.000 i et arbejdsliv.

Network: Hvis man duplikere 5 personer i 6 led (tager jeg udfra min forretningsmodel), så har man 20.000 personer, arbejder hver enkelt 4.5 time pr. uge, så har man 90.000 arbejdstimer om ugen i sit netværk.

Dette er selvfølgelig ikke noget der bare lige sker, men jeg skriver den også for at vise tallene. Disse tal er ikke noget der kun er i MLM, men professor Donaldson (Kronprinsesse Mary's far) fortæller også om dette i sine foredrag/forelæsninger.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:15

Martin Slot:

Så fik vi første reklame Wink

Hvis ikke man skulle reklamere for sit MLM-firma i MLM-tråden, hvor skulle man så gøre det? Wink

Og trådstarter slutter med at sige, at han ikke ser nogen ordentlige firmaer. Så skulle man da være et skarn, hvis man ikke giver ham mulighed for at se et ordentligt firma. Big Smile

Og nu vil du sikkert sige, at man ikke kan vurdere, om det er et ordentligt firma, når det er så nyt - men Helmuth har lige givet den første Mercedes S klasse væk i forrige uge - og der kommer flere og flere vicepræsidenter - også i DK, så der er da i det mindste godt gang i hjulene.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 18:14

Hej Allan

Det var nu også sagt med et smil.

Der har været lidt brok over at når amino'ere søgte råd, så var vi for voldsomme med vores "reklame", så det var nu mere derfor.

Ordentlige firmaer er der masser af er ret sikker på at der er en håndfuld der ville give en ganske fornuftig præsentation.

Nej jeg vil ikke sige noget om hvornår det er et ordentligt firma, for det kan det jo sagtens være, men en Mercedes S klasse er absolut ikke noget signal der siger det er det... i mine øjne.

Jeg er sikker på at der er mange der er tændte af "det nye" det smarte ved at have en masse forskellige produktgenre under samme firma, jeg er dog ikke iblandt disse. Ingen tvivl om I får mange til at starte op fordi det er nyt, fordi opstartsomkostningen er lav.... Hvilket i mine øjne er lidt misvisende, for hvis man skal kunne anbefale folk produkter, skal man investere i produkt(er) selv.

Jeg syntes måske betydningen af "ordentligt" kan forklares lidt. For det handler jo ikke bare om at have gang i hjulene nu, men om at det fortsætter. 

Hvis man gerne vil se om mit firma er ordentligt, så har jeg netop fået mulighed for at invitere 2 på gæstebilletter til 375,- pr. stik. til 3 dages kongres i Bella Centret 28-30 oktober ;) Men det er først til mølle ( som det kan ses herinde, er normal pris 200€.). Blot lige en reklame...der ikke gælder så lang tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:12

@Martin: Jeg ved godt, at det var sagt med et smil.

Men det er jo ikke sikkert at andre vidste det.

Desuden syntes jeg jo også, at min reklame var VÆSENTLIGT mere sober, end noget af det mystiske hemmelighedskræmmeri man normal ser herinde. Smile

Og vi er helt enige mht. Merceren. Det beviser i princippet ingen ting overhovedet. Men der følger selvfølgelig en baggrundshistorie med. Vedkommende har solgt smykker for en halv million. Det er så mega godt gået - og så fortjener man da også minimum en S-klasse! *GG*

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)