Startet lille firma i år. Har indtil videre ca. 100 bilag og forventer max 200 om året fremover.
Jeg havde masser af ambitioner om at finde et regnskabsprogram for selv at lave bogføringen, da der jo ikke er den store indtjening i firmaet (omsætning ca. 50-100t). Men må indrømme der er masser af andre ting jeg hellere vil lære, så tænkte om jeg kunne finde én, der kunne bogføre de bilag der er nu.
Evt. anbefale et regnskabssystem hvor jeg fremover fakturer i og så vedkommende så måske laver den endelige bogføring.
Eller...???
Er der en Amino der kan hjælpe? Og hvad skal dette koste?
Hvis du gider gøre dig den ulejlighed at give mig et ring, så kan jeg efter en kort beskrivelse og nogle afklarende spørgsmål give dig et tilbud (fast pris).
Jeg synes du skal outsource dit regnskab, og fokusere på dit forretningsområde - hvis du altså ikke mangler noget at lave - keder du dig bare mens du venter på at kunderne ringer til dig, eller lign, - så lær du bare noget bogføring :)
Du kan vælge os som administrator og så selv fakturera i economic og sende deøvrige bilag til os til bogføring, vi laver også gerne selve udfærdigelsen af regnskabet samt dine indberetninger til Skat.
Der er flere, der skriver jeg skal være velkommen hos deres firma, hvilket jeg formoder jeg er ved alle!
Så kunne jeg jo ligeså godt selv slå et firma op i telefonbogen eller på nettet.
Mit ønske med indlægget er at få en indikation af pris/løsning på den efter min mening meget lille opgave, som jeg håber kan løse på et økonomisk relevant niveau.
Det er meget svært at svare på. Jeg gætter på, at du vil få bud på mellem 1.000 og 2.000 kr. nu og mellem 2.000 og 3.000 kr. årligt for den fremtidige bogføring med max. 200 bilag. Men det er svært at sige helt præcist, fordi der er mange forskellige elementer, som gør sig gældende, før "man" melder ud med konkrete tilbud, så det kan være både dyrere og billigere end de nævnte beløb. For eksempel kunne det være rart at vide:
Er materialet ordentligt eller skal man maile frem og tilbage vedrørende manglende bilag?
Forventer du også, at vedkommende kan hjælpe dig med din personlige selvangivelse - og skal det medtages i det overslag, du gerne vil have? Eller er der måske tale om et selskab (f.eks. ApS) med sin helt egen selvangivelse og årsrapport til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen?
Er der nogen udbetalinger af A-indkomst, og har du i givet fald et lønsystem?
Hvor bor du henne i landet? (Selvom mange af os gerne hjælper folk i hele landet, så er det nogle gange en fordel at kunne mødes, og derfor vil forskellige bogholdere være mere tilbøjelige til at svare dig, hvis de kommer fra samme område som dig.)
Det er meget svært at svare på. Jeg gætter på, at du vil få bud på mellem 1.000 og 2.000 kr. nu og mellem 2.000 og 3.000 kr. årligt for den fremtidige bogføring med max. 200 bilag. Men det er svært at sige helt præcist, fordi der er mange forskellige elementer, som gør sig gældende, før "man" melder ud med konkrete tilbud, så det kan være både dyrere og billigere end de nævnte beløb. For eksempel kunne det være rart at vide:
Er materialet ordentligt eller skal man maile frem og tilbage vedrørende manglende bilag?
Forventer du også, at vedkommende kan hjælpe dig med din personlige selvangivelse - og skal det medtages i det overslag, du gerne vil have? Eller er der måske tale om et selskab (f.eks. ApS) med sin helt egen selvangivelse og årsrapport til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen?
Er der nogen udbetalinger af A-indkomst, og har du i givet fald et lønsystem?
Hvor bor du henne i landet? (Selvom mange af os gerne hjælper folk i hele landet, så er det nogle gange en fordel at kunne mødes, og derfor vil forskellige bogholdere være mere tilbøjelige til at svare dig, hvis de kommer fra samme område som dig.)
Hej Anette, rigtig dejlig du kan hjælpe mig med at konkretisere opgaven, tak
1. Alle bilag er og vil være der. Der har jeg den nødvendige disiplin og før haft forretninger. 2. Det er kun det lille firma, som er personlig ejet, der skal lave bogføring for.. Altså ikke selvangivelse. 3. Ingen udbetalinger af løn.
Det er altså et helt igennem simpelt regnskab med småbeløb og bilag med køb og salg.
Du kan vælge os som administrator og så selv fakturera i economic og sende deøvrige bilag til os til bogføring, vi laver også gerne selve udfærdigelsen af regnskabet samt dine indberetninger til Skat.
Tak for dit svar. Economic vil jo koste min. 1700,- - hvad så med det øvrige? Det er jo ikke fordi jeg ikke under andre at tjene penge eller for den sags skyld vil være en nærigpind. Men det drejer sig om en omsætning på under 100t med en nettooavance på ca. 10-20t. Og som sagt max. 200 bilag
Det er jo så ca. 10 bilag om måneden, det tager ca. en lille time at bogføre. Vi tager 350,00 i timen og har gratis regnskabsprogram. Dvs. ca. 250-350 om måneden.
Ønsker du online-regnskabssystem, så du selv kan fakturere, skal du lægge 150,00 kroner oveni til leje af software. Men du kan spare penge ved at skrive dine fakturaer i f.eks. Word / Excel og så blot lade os bogføre dem bagefter i regnskabet.
Det var sådan basis-tilbuddet, så kan du jo vælge til, hvis dit behov med tiden vokser - men det er jo er kun godt hvis du skulle komme dertil!
Håber det var konkret nok ;-) Vi er et outsourcingsbureau der ligger i hjertet af København (Christianshavn) og du kan læse mere på www.larsen-finans.dk eller ringe på 70 26 99 11
Mvh Stig
Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook