Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille regnskab ønskes bogført

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kan da godt se, at jeg skal have justeret mine priser, når jeg ser på de bud, som er kommet fra de forskellige her i tråden.

200 bilag = 2 timers arbejde max., så kan der være et mindre tillæg alt efter, hvor mange gange man skal have bilagene.

Bogføringen kan således klares, selv af undertegnede, for ca. kr. 2.000,00/år. Hertil kommer i givet fald et årsregnskab og en selvangivelse, så bliver det max. kr. 3.000,00/år for en fuld løsning.

Dette bekræfter kun, at det ikke er timeprisen, der er afgørende. Du skal vælge ud fra den samlede pris, men så sandelig også ud fra, hvad kvaliteten er af det, som du modtager.

Tonny

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:05

Jeg har et konsulentfirma og ingen ansatte - og derfor heller ikke det vilde antal bilag. Jeg bruger www.merrevision.dk og er ganske fornøjet med dem. De fikser mit momsregnskab, og jeg betaler 800 + moms pr. gang, dvs. for en times arbejde.

Fordi de bruger langt mindre tid end jeg selv ville gøre (seriøst; jeg ville rykke alt håret af mig selv, bruge 4 dage og stadig klokke i det), ville det være helt hen i vejret, hvis jeg lavede disse regnskaber selv.

Tillykke med din beslutning om at passe din forretning og overlade resten til eksperterne (noget som flere kunne lære af, når det kommer til kommunikation, og de sidder og sveder mange dage over tekster, som de kunne have outsourcet (LÆS: og i stedet tjent pengene på det, de er gode til)).

Det var lige en personlig kommentar, fordi jeg er så utrolig træt af dårlige formuleringer og kommafejl Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:32

Som Tommy nævner, så kan 200 bilag godt bogføres på 2 timer, når først de er klar. Hvis de skal sorteres først (kan være et større arbejde), og skal afstemmes efter dit kontoudtog, så går der også lidt tid med det. Derudover bruges ekstra tid, hvis der mangler bilag, mv.

I dit tilfælde lyder det til at du har styr på det, så hvis alle bilag bare skal bogføres én gang årligt, så kan 2 timer være fint for udelukkende bogføring.

Hvis der skal bogføres hver måned eller hvert kvartal, så går der selvfølgelig mere tid, da det hver gang tager lidt tid at starte op.

Hvis der også skal laves årsafslutning - herunder virksomhedens resultat samt et skatteregnskab til din selvangivelse (det regner jeg ikke med, at du kan lave selv), så skal der lægges 1-2 timer oveni.

Så i alt 4 timers arbejde, hvis det skal gøres én gang årligt. Derudover kommer en ekstra times arbejde på at koordinere og kommunikere med dig.

Jeg kan tilbyde bogføring til 250 kr i timen, og årsafslutning til 395 kr. i timen udarbejdet af revisorassistent.

Samlet pris bliver 2x 250 + 3x 395 = 1.685 kr. for bogføring én gang årligt, hvor du leverer alle bilag samlet.

Du skal derfor selv ordne momsafregninger og evt. andre problemstillinger i løbet af året, hvis denne pris skal holde. Løbende rådgivning koster 395 kr. i timen.

Alle priser er ekskl. moms.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:43

2 timer til 200 bilag er i øvrigt nok i underkanten. Alt skal virkelig køre derudaf, hvis det skal kunne lykkes. Det er kun 36 sekunder til hvert bilag i gennemsnit.

Hvis der er det mindste spørgsmål (og det er der altid ud af 200 bilag), så stiger tiden til bogføring, og ikke mindst afklaring med kunden.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:59

Jeg synes ikke, at man bare kan sige at 200 bilag kan klares på 2 timer - det er ikke umuligt, men det kommer sandelig an på hvilke typer bilag vi snakker om og detaljeringsgraden i regnskabet. Hvis hvert bilag skal deles op på flere konti, så er i dælme effektive hvis i når 100 i timen ;-)

Når det så er sagt, så kan det godt lade sig gøre med den hastighed, hvis der blot er tale om køb/salg på få konti.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:15

Hej Aminoer & TuttiFreddy

Nu da vi er en lille mia. der har budt/skrevet om denne opgave, kunne det da være meget spændende at se hvem eller hvad Freddy valgte ?

(Det er lidt ligesom på Freelance - en h.... masse debat og skriblerier, men man får aldrig slutningen med - hvem der endte med ordren ? - hvis der altså var en ordre...)

Mvh Stig ...

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:41

Tonny Skov Pedersen:

Ja, jeg kan da godt se, at jeg skal have justeret mine priser, når jeg ser på de bud, som er kommet fra de forskellige her i tråden.

200 bilag = 2 timers arbejde max., så kan der være et mindre tillæg alt efter, hvor mange gange man skal have bilagene.

Bogføringen kan således klares, selv af undertegnede, for ca. kr. 2.000,00/år. Hertil kommer i givet fald et årsregnskab og en selvangivelse, så bliver det max. kr. 3.000,00/år for en fuld løsning.

Dette bekræfter kun, at det ikke er timeprisen, der er afgørende. Du skal vælge ud fra den samlede pris, men så sandelig også ud fra, hvad kvaliteten er af det, som du modtager.

Tonny

Hej Tonny,

det lyder som en fin løsning for mig, og var nok noget i den stil jeg havde håbet på.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:51

Hvor er det beskæmmende at se hvordan der fokuseres på pris. Kig også på kvaliteten i det arbejde der udføres. Det gælder særligt når vi taler om udarbejdelse af årsregnskaber. Det er altid dyrere at reparere end at forebygge. Noget man desværre tit oplever.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:04

Skattekonsulenterne:

Hvor er det beskæmmende at se hvordan der fokuseres på pris. Kig også på kvaliteten i det arbejde der udføres. Det gælder særligt når vi taler om udarbejdelse af årsregnskaber. Det er altid dyrere at reparere end at forebygge. Noget man desværre tit oplever.   

Det er vel ikke helt usædvanligt at der fokuseres på pris, sker jo inden for alle brancer. Eller du vil måske påstå du aldrig køber eller kigger på noget, der er på tilbud/udsalg?

Det handler vel i bund og grund om at finde den bedste vare til prisen. Formoder også du eller din kone af og til er forbi en Netto, Lidl, Bilka o.lign.?!

Når det er sagt, så er der jo selvfølgelig også forskel på hvad man skal bruge af regnskab. Hvis det pågældende regnskab var mere omfattende skulle der sfølig laves lidt mere resourch inden valg. Men jeg skal blot have bogført nogle få simple bilag med små beløb. Der skal ikke gives rådgivning, laves løn, afskrivninger eller lignende, men blot afregnes moms samt beregnes et overskud (forhåbentligt!). Jeg formoder (og håber sandelig for standen) ikke, der kan være den store kvalitetsforskel på denne opgave..?!

Men ellers er vi da gundlæggende enige i, at valg af revisor absolut ikke skal undervurderes...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:37

Det har du da ret i men jeg personligt ville da godt nok stille spørgsmål ved hvad man får for pengene hvis man får lavet bogføring og regnskab for 3.000 kr. Det er ikke specielt sjovt at komme tre år efter og finde ud af at  der er disponeret forkert, velvidende at man ikke kan noget fordi skatteansættelsen er forældet og det har jeg desværre været ude for ikke bare mange gange men rigtig mange gange. Dårlig rådgiving og dårlig håndtering af bogføring og regnskaber er faktisk den væsentligste årsag til at folk skifter revisor idag.  Andre væsentlige årsager er prisfaktoren, dårlig kemi o.l..      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)