Hej Amino'er! Jeg har en ret spændende idé i tankerne. Den lyder således: I folkeskolen havde jeg historie, og jeg elsker virkelig historie, det er sindssyg spændede. Nu går jeg så i gym og hjer har vi det også, vi arbejder en del med kilder. desværre er der ikke så mange unge der ser historie som et spændende fag, det er kedeligt og unyttigt at vide noget om. Grunden til det - tror jeg- er at de ikke kan forholde sig til dem der skriver teksterne i f. eks historie bøgerne, det virker for fjernt. SÅ! Hvad nu hvis jeg lavede en hjemmeside,hvor jeg spurgte ældre mennesker, om de ikke ville skrive deres historier igennem livet, det kan være borgerkrige, ganske almindelige ting, samfundets udvikling osv. osv. Så ville folk måske kunne forholde sig bedre til det, da det er ganske almindelige mennesker der sidder og skriver. Jeg har som sådan ikke tænkt mig at tjene penge på det i første omgang, da det er noget alle elever skal lære af. Og andre mennesker for den sags skyld. Og jeg tror egentligt at de ældre mennesker vil blive glade for at skrive om minder og oplevelser de har oplevet igennem deres liv. det bliver jo også en slags kilde, en troværdig en. |
al for fed idé! gi den gas! :D