Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en spændende idé!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har en ret spændende idé i tankerne.

Den lyder således: I folkeskolen havde jeg historie, og jeg elsker virkelig historie, det er sindssyg spændede. Nu går jeg så i gym og hjer har vi det også, vi arbejder en del med kilder.

desværre er der ikke så mange unge der ser historie som et spændende fag, det er kedeligt og unyttigt at vide noget om. Grunden til det - tror jeg- er at de ikke kan forholde sig til dem der skriver teksterne i f. eks historie bøgerne, det virker for fjernt.

SÅ! Hvad nu hvis jeg lavede en hjemmeside,hvor jeg spurgte ældre mennesker, om de ikke ville skrive deres historier igennem livet, det kan være borgerkrige, ganske almindelige ting, samfundets udvikling osv. osv. Så ville folk måske kunne forholde sig bedre til det, da det er ganske almindelige mennesker der sidder og skriver. Jeg har som sådan ikke tænkt mig at tjene penge på det i første omgang, da det er noget alle elever skal lære af. Og andre mennesker for den sags skyld. Og jeg tror egentligt at de ældre mennesker vil blive glade for at skrive om minder og oplevelser de har oplevet igennem deres liv. det bliver jo også en slags kilde, en troværdig en.

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:40

al for fed idé! gi den gas! :D

Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 11:42

Mange tak :)

- Synes også selv at den lyder ret god :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:45

Jeg synes, at det er en rigtig spændende idé. Historie er alt andet end kedeligt og slet ikke, hvis det formidles af folk, der selv har gennemlevet en historisk interessant tid. 

Jeg er selv meget fascineret af amerikansk historie og holder især meget af at læse bøger baseret på vidneberetninger.

Dit website ville give mulighed for en kæmpe bunke indhold fra hele verden. Dog har du én problemstilling, du er nødt til at se i øjnene: Sproget! Skal det hele være på engelsk, så de fleste kan læse med? For hvis det kun foregår på dansk, så er det straks meget mere begrænset og måske knapt så interessant?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 11:51

Hej Thomas, du har ret!

Det har jeg også tænkt på :)

Jeg vil lave en side hvor man kan læse den på dansk og så kan man translate det om til engelsk via. en knap :)

Jeg skal bruge en der er god til at oversætte og kan fremstille nogle spændende tekster. De ældre mennesker skal bare fortælle historien, IKKE SKRIVE! De må meget gerne være med i fremgangen med deres historie for at se hvordan den bliver skrevet. Men, jeg kan ikke forlange at de kan skrive en god og moderne tekst, for eleverne gider ikke at læse gamle tekster. Jeg kan se at du er tekstforfatter.

Thomas, vil du evt. hjælpe mig med min idé i form af tekster?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:56

God ide...

Der er dog en begrænsning i hvor lang du kan gå tilbage i vores historie... Mennesker lever nemlig ikke så lang tid igen... :)

Ellers ret smart, jeg var også vild med historie :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 12:00

Det behøves heller ikke at være meget gammel historie, det kan være samfundets udvikling igennem de seneste 50 år. Eller bare deres egne oplevelser, sådanna ældre mennesker har en masse sjove og gode minder. :)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:01

Jeg syntes også det lyder som en rigtig god idé! Men du har tiden imod dig... De mennesker der var med under 2. verdenskrig er et uddøende folkefærd ;-D så skynd dig at komme igang.

Det lyder måske som en langsommelig affærde, hvis du skal sidde og høre på historier fra gamle mennesker. Evt. optage det på bånd, og derefter hjem og skrive og rette i det.

Men også hyggeligt med masser af kaffe og kage ;-D

Men go for it :-D

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling på nettet

Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 12:03

Som sagt, det behøves ikke at være noget om 2. verdenskrig :)

Det skal bare være noget spændende og livsbekræftende, noget der er spændende, noget andre kan lære af. Og så skal det være i moderne sprog.

Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 12:07

Noget som unge mennesker kan forholde sig til. Det kunne også være interessant at læse om hvad ældre mennesker synes om f. eks euroen osv. :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)