Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en spændende idé!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianjohn:

Hej Thomas, du har ret!

Det har jeg også tænkt på :)

Jeg vil lave en side hvor man kan læse den på dansk og så kan man translate det om til engelsk via. en knap :)

Jeg skal bruge en der er god til at oversætte og kan fremstille nogle spændende tekster. De ældre mennesker skal bare fortælle historien, IKKE SKRIVE! De må meget gerne være med i fremgangen med deres historie for at se hvordan den bliver skrevet. Men, jeg kan ikke forlange at de kan skrive en god og moderne tekst, for eleverne gider ikke at læse gamle tekster. Jeg kan se at du er tekstforfatter.

Thomas, vil du evt. hjælpe mig med min idé i form af tekster?

Hej igen Christian

Jeg kan desværre ikke selv afse tiden til det. Jeg er selv i gang med to større Affiliate projekter, som tager det meste af min tid, når jeg ikke lige løser en tekstforfatter-opgave. Jeg er ikke helt ung mere (42), så jeg er nødt til at være lidt mere fokuseret på at få nogen penge i kassen i de her hårde tider :-)

Men jeg tror bestemt, at Amino kunne være et godt sted for dig at finde en samarbejdspartner!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:55

Hej

Undskyld jeg bryder ind i alt det positive men der jeg tænker historie tænker jeg på de store slag i vikingetiden måske 1-2 verdenskrig osv.

Min bedstefar døde for 10 år siden han blev omkring 100 hvilket er en ret høj alder, han var frihedskæmper under 2.verdenskrig men enten så havde han fortrængt de oplevelser ellers havde han glemt dem . For der kom kun ret kedelige historier set i lyset af hvad der  står skrevet i historiebøgerne og han var aldrig lige der hvor der blev skrevet et stykke historie.

Jeg tror der bliver drukket en masse kaffe og de gamle får en god oplevelse, men næppe får du fortalt noget der er en historiebog værdig.

Preben

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:03

Hej Preben, det kan ogsø sagtens være at du har ret. Det var bare en tanke jeg havde. :)

- Og synes at den lød interessant, men.. der er mange problemstillinger i den. Så den bliver svær :)

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 04:13

Christianjohn:

Hej Preben, det kan ogsø sagtens være at du har ret. Det var bare en tanke jeg havde. :)

- Og synes at den lød interessant, men.. der er mange problemstillinger i den. Så den bliver svær :)

Hej igen

Hvis du er meget intereseret i historie så her jeg en ide som jeg har tænkt over længé men for mig er det bare en ide og den kommer ikke længere men det kan være du kan bruge den.

skriv til mig preben3d@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 04:27

Jeg vil lige starte ud med at sige, at jeg selv er enormt interesseret i historie og læser en del indenfor dette, så jeg synes bestemt det lyder som en god ide. Når vi snakker historie, så er det jo et enormt bredt område. Hvis jeg ikke har misforstået konceptet, så ville du få folk til selv at smide historier op? Hvis dette er korrekt antaget, så synes jeg du begrænser dig selv en del. Historie er en uendelig bog, hvor der hvert sekund bliver skrevet et nyt kapitel, ja. Men jeg tror nu stadig det er begrænset med indhold du kan finde, hvis det kun er fra folks egne erfaringer. Min morfar er fra den generation, der var med i anden verdenskrig og har også en del historier herfra, men den generation er ved at forsvinde nu. Jeg håber du tager ideen videre og får stablet noget på benene, da det lyder spændende.

Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:35

Hej Christian

Ideen er fin, men jeg tror der er en faldgruppe i mediet. En hjemmeside er tilgængelig for alle, men at gengive historier på skrift, bare i digital form - det holder ikke, hvis du vil have der skal været en øget interesse. Bøgerne holdt jo heller ikke. 

Jeg tror du må brainstorme på hvordan du kan formidle stoffet på en interessant måde. For der er få unge mennesker der for sjov falder over en historiehjemmeside. 

Jeg tror du må søge andre veje i form af, foredrag på skoler hvor du har interessante virkemidler med. Dernæst kunne det være flashspil, brætspil, sociale medier, film, lyd og billeder...osv... Tænk over din målgruppe, hvordan lærer de?, hvilke virkemidler har du mulighed for bruge. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39

Hej christian

Hvis du vil have nogen med i projektet, vil jeg godt bidrage. jeg er tidligere lærer i bl.a. folkeskolen, og kan  måske give nogle kvalificerde indspark.

mvh flemming

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)