Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nethandel også porto retur til kunden???

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Knud S.:

Remydk:
Det er da noget vrøvl. Du er aldrig forpligtet til at tilbage betale porto

Hvor præcis står der noget om det?
Jeg vil gerne se paragraffen i den lov, hvor dette står, så vi kan en gang for alle få dette "problem" afklaret.

 

 

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4135&zoneid=5

 

Det undre mig at man drive virksomhed uden at kende de forpligtelser man har over for sine kunder. Loven ligger tilgænglig på nettet så prøv at søg der.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk, nu er det jo jo kun dig der mener loven siger at porto ikke skal refunderes, og alle andre steder står der at den skal.

Så du må meget gerne komme med et link

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:

Jeg takker mange gange Annette :)

Er det 6000 kr. e-mærket koster?

 

 det er 4.500,-/årligt ex moms hvis der max er 4 pers. i virksomheden.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kirsten:

Klip fra forbrugeraftaleloven. Her står noget andet end i det link du lagde ind - hvad skal man snart tro på:

§ 19. Stk. 2. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende.

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:
Klip fra forbrugeraftaleloven. Her står noget andet end i det link du lagde ind - hvad skal man snart tro på

Der står da det samme:

Den porto der er fra butik til forbruger, skal refunderes ved returnering / fortrydelse af køb.

De omkostninger forbruger har til at returnere varerne, skal forbrugeren selv betale. Dette refunderes ikke (endnu),

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Der står da det samme:

Den porto der er fra butik til forbruger, skal refunderes ved returnering / fortrydelse af køb.

De omkostninger forbruger har til at returnere varerne, skal forbrugeren selv betale. Dette refunderes ikke (endnu),

 

Korrekt - beklager at jeg lige var på galt spor - men nu er det så slået fast, at kunden skal have hele det betalte beløb rutur.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Fashion-Seller:

Remydk:

Det er da noget vrøvl. Du er aldrig forpligtet til at tilbage betale porto

 

Ja det synes jeg så, at du skulle fortælle forbrugerombudsmanden, som forresten kom med denne opsang for 1½ mdr siden...

http://www.comon.dk/nyheder/Netbutikker-glemmer-at-tilbagebetale-porto-1.368720.html

 

Måske skulle de bare læse loven istedet for at fortolke den.

Remydk, Hvad er det for en viden du sikker inden med som vi andre overser?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)