Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nethandel også porto retur til kunden???

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved godt at i følge lovgivningen skal man returnere kunden HELE beløbet som hun har betalt.

F.eks. vare: 300 kr. porto: 50 kr. = 350 kr.

hvis kunden så sender retur skal hun selv betale returporto men skal have hele beløbet tilbage også porto 50 kr.

Umiddelbart ser det heldigvis ikke ud til forbruger styrelsen går så meget op i det, da jeg kun kan nævne meget få net butikker der også returnerer porto, selv H&M kommer afsted med ikke at gøre det.

Men hvis man tænker så returnerer butikkerne jo heller ikke kundens busbillet/benzin penge hun har brugt på at komme hen og købe varen jo.

Men sagen er den jeg sælger RIGTIG meget inde på trendsales, og jo mere man sælger jo flere penge man lægger jo mere bliver man jaget af deres lille support panel, og er virkelig træt af det.

og de har mange interne regler i deres support hjørne, som ikke står skrevne nogle steder.

Det jeg mest har lyst til at gøre er og smutte fra siden og dropper banner markedsføring derinde, for synes behandlingen er meget dårlig, men det er bare svært når jeg sælger så meget derinde.

Det sidste nye de har kastet over mig er at når en kunde skriver om jeg tager retur, så skriver jeg, ja self. dog returneres porto ikke. Det må jeg så ikke, jeg skal skrive ja det gør jeg og returnerer hele dit beløb.

Det er billige varer jeg sælger, så ved at tage en vare retur der koster 300+porto, kommer jeg til at miste 100 kr. på porto som et gebyr på 5% som trendsales beholder ved en retur handel, har jeg egentlig ikke krav på at få dem igen? jeg sælger også på miinto, og hvis en kunde returnerer, returnerer de også handelsgebyret?

Jeg er "kun" oprettet som vip bruger derinde, dvs. jeg ikke har accepterer at skulle tage retur ifølge deres returregler som de har på deres erhvervsbrugere. Dog tager jeg self. retur men tilbagebetaler ikke porto, hvilket jeg heller ikke gør på min side.

Mit spørgsmål er, må de godt gå ind og jage en så vildt med paragrafer de i grunden slet ikke skal tage sig af, men lade forbrugerombudsmanden tage sig af, når jeg ikke har accepteret de betingelser hos dem, da jeg ikke er erhvervsbruger?

og flere net butikker med ehandelsmærke, returnerer heller ikke porto, hvordan kan de så få e-mærket?

Dette var en ordentlig smøre, som jeg håber der er nogle der vil tage tid til at læse, og komme med kommentarer og evt. oplevelser med den returnering af porto?

mvh

stine

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:38

Jeg går ud fra, at Trendsales er lidt strenge med reglerne, da det juridisk kan falde tilbage på dem, hvis du ikke overholder reglerne. Så det kan du faktisk ikke rigtigt brokke dig over. Det svarer stort set til, at Amino ikke tillader, at man hænger personer og firmaer ud på deres forum.

Desuden ville jeg blive godt gnaven, hvis jeg havde købt noget tøj hos dig, der ikke passede, og du så nægtede at returnere portoen. Betragt det som en del af dit markedsføringsbudget og begynd at skilte med, at du giver portoen retur.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:50

stinevestergaard:

Jeg ved godt at i følge lovgivningen skal man returnere kunden HELE beløbet som hun har betalt.

F.eks. vare: 300 kr. porto: 50 kr. = 350 kr.

hvis kunden så sender retur skal hun selv betale returporto men skal have hele beløbet tilbage også porto 50 kr.

Ifølge loven, så skal kunden KUN have hele beløbet refunderet, såfremt at kunden sender HELE ordren retur...

Dvs bestiller kunden 2 ting og returnere den ene, så skal portoen IKKE refunderes! Sender kunden derimod begge varer retur, så har kunden krav på, at få portoen retur, som kunden betalte for ved ordre afgivelse...

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:31

Jeg tænker bare, hvorfor gør ingen af de store firmaer det? og hvordan er det i det heltaget muligt at blive e-mærket uden at man gør det?

Jeg sælger billige varer og har i forvejen kun porto på 35 og 50 kr., så har bare ikke råd til at dække den porto, men hvis det er jo Trend siger er man jo lidt bedre stillet, men hvorfor nævnes dette i pressen, når de lige giver den en omgang og fortæller kunderne de SKAL have porto retur.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine

Hvor ved du fra, at ingen af de store virksomheder lever op til lovgivningen om returnering af porto? Jeg har lige checket to hjemme sider - H&M, Ellos og Elgiganten, og de betaler porto tilbage. Formuleringen er: 'du får dine penge tilbage' - ikke noget med, at 'du får nogle af dine penge tilbage'. Fashion-seller har ret i, at du kun skal refundere portoen, hvis HELE forsendelsen returneres.

Når det så er sagt, så er det ikke i orden at du ikke lever op til lovgivningens krav. Det er hændelser som denne, der er med til at gøre nogle kunder bekymrede for nethandel, og dermed rammer alle os, der driver netbutik efter reglerne.

Argumentet med, at du ikke har råd til at betale returporto holder jo ikke - det betyder bare, at du har prissat dine varer for lavt, og dermed dumper priserne i forhold til de forretninger, der overholder loven.

Har du i øvrigt overvejet hvor stor skade, du kan gøre på din forretning, ved at skrive i et åbent forum, at du ikke har til hensigt at overholde lovgivningen? Jeg tror i hvert fald ikke, at jeg vil besøge din butik.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:51

Hej Stine;

Hvorfor gør de store det ikke?? sikkert fordi ingen har indgivet klager, og går den, så går den er måske deres tankegang... Men forkert er det, og som forbruger vil jeg blive vred hvis helt alm. handelsbetingelser ikke overholdes! Flere af de store webshops er ikke danske, og om de så derved glemmer de danske betingerne kan være en mulighed..  

Jeg er sikker på at man på den lange bane kommer lænst med at overholde alle regler. Det højner også folks tillid til at handle på nettet. Så jeg forstår 100% Trendsales at de jager dem som ikke overholder helt alm. regler for handel på nettet.

Hvorfor slipper E-mærkede butikker godt fra den? Den enste måde E-mærket kan fange dem på er ved at lave testkøb og returnere dem. Jeg ved ikke om de har de muligheder?! Men selvfølgelig bør de webshops også overholde!

Ha' et godt salg derude :)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:52

Hej Kirsten,

Min opfattelse er bare at de ikke gør, da jeg selv handler der?

Har returnerer det hele til h&m og fik ikke porto retur, ligeledes ved nelly?

Jeg har aldrig selv oplevet at få porto refunderet, så min opfattelse er at ikke sker.

Skriver jo netop også for at høre hvad i gør, og ikke for at blive jordet, men for at få råd til hvordan man håndterer situationen, da min opfattelse har været en hel anden.

Nu har du jo nok heller ikke så meget retur Kirsten, og når du klipper efter kundens ønsker så har de jo heller ikke returretten, tror der er lidt flere returvarer når det handler om tøj :)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:55

Lige en tilføjelse:

hvad med de 5% handelsgebyr trendsales trækker, mon jeg skal have dem retur når en kunde returnerer varen, det er jo en del?

Ved salg på miinto, der får jeg det refunderet?

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:57

og hov lige ang. e-mærket, har stødt på et par sider hvor der direkte står at porto refunderes ikke, så et test køb er ikke nødvendigt....

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:02

og jeg kan blive ved :)

Tror også at jeg vil gå ind og gøre det på min side, da som sagt der er mange som køber flere ting, så tror som i selv siger at det nok skal gå.

Men på trendsales køber de fleste jo kun 1 ting :S, så den bliver sgu godt nok bare træls, da som sagt også jeg mister de 5% gebyr.

Mvh Stine

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)