Hej,
Jeg ved godt at i følge lovgivningen skal man returnere kunden HELE beløbet som hun har betalt.
F.eks. vare: 300 kr. porto: 50 kr. = 350 kr. hvis kunden så sender retur skal hun selv betale returporto men skal have hele beløbet tilbage også porto 50 kr.
Umiddelbart ser det heldigvis ikke ud til forbruger styrelsen går så meget op i det, da jeg kun kan nævne meget få net butikker der også returnerer porto, selv H&M kommer afsted med ikke at gøre det. Men hvis man tænker så returnerer butikkerne jo heller ikke kundens busbillet/benzin penge hun har brugt på at komme hen og købe varen jo.
Men sagen er den jeg sælger RIGTIG meget inde på trendsales, og jo mere man sælger jo flere penge man lægger jo mere bliver man jaget af deres lille support panel, og er virkelig træt af det. og de har mange interne regler i deres support hjørne, som ikke står skrevne nogle steder.
Det jeg mest har lyst til at gøre er og smutte fra siden og dropper banner markedsføring derinde, for synes behandlingen er meget dårlig, men det er bare svært når jeg sælger så meget derinde.
Det sidste nye de har kastet over mig er at når en kunde skriver om jeg tager retur, så skriver jeg, ja self. dog returneres porto ikke. Det må jeg så ikke, jeg skal skrive ja det gør jeg og returnerer hele dit beløb. Det er billige varer jeg sælger, så ved at tage en vare retur der koster 300+porto, kommer jeg til at miste 100 kr. på porto som et gebyr på 5% som trendsales beholder ved en retur handel, har jeg egentlig ikke krav på at få dem igen? jeg sælger også på miinto, og hvis en kunde returnerer, returnerer de også handelsgebyret?
Jeg er "kun" oprettet som vip bruger derinde, dvs. jeg ikke har accepterer at skulle tage retur ifølge deres returregler som de har på deres erhvervsbrugere. Dog tager jeg self. retur men tilbagebetaler ikke porto, hvilket jeg heller ikke gør på min side.
Mit spørgsmål er, må de godt gå ind og jage en så vildt med paragrafer de i grunden slet ikke skal tage sig af, men lade forbrugerombudsmanden tage sig af, når jeg ikke har accepteret de betingelser hos dem, da jeg ikke er erhvervsbruger? og flere net butikker med ehandelsmærke, returnerer heller ikke porto, hvordan kan de så få e-mærket?
Dette var en ordentlig smøre, som jeg håber der er nogle der vil tage tid til at læse, og komme med kommentarer og evt. oplevelser med den returnering af porto?
mvh stine
|
Jeg går ud fra, at Trendsales er lidt strenge med reglerne, da det juridisk kan falde tilbage på dem, hvis du ikke overholder reglerne. Så det kan du faktisk ikke rigtigt brokke dig over. Det svarer stort set til, at Amino ikke tillader, at man hænger personer og firmaer ud på deres forum.
Desuden ville jeg blive godt gnaven, hvis jeg havde købt noget tøj hos dig, der ikke passede, og du så nægtede at returnere portoen. Betragt det som en del af dit markedsføringsbudget og begynd at skilte med, at du giver portoen retur.