Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nethandel også porto retur til kunden???

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

stinevestergaard:

Jeg ved godt at i følge lovgivningen skal man returnere kunden HELE beløbet som hun har betalt.

F.eks. vare: 300 kr. porto: 50 kr. = 350 kr.

hvis kunden så sender retur skal hun selv betale returporto men skal have hele beløbet tilbage også porto 50 kr.

Ifølge loven, så skal kunden KUN have hele beløbet refunderet, såfremt at kunden sender HELE ordren retur...

Dvs bestiller kunden 2 ting og returnere den ene, så skal portoen IKKE refunderes! Sender kunden derimod begge varer retur, så har kunden krav på, at få portoen retur, som kunden betalte for ved ordre afgivelse...

Det er da noget vrøvl. Du er aldrig forpligtet til at tilbage betale porto

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:06

det lyder mærkeligt, det kan kun være fordi butikken efter E-mærkets gennegang har ændret i teksten. For E-mærket går slavisk al tekst igennem før en butik tilkendes mærket. Det er drøn ærgeligt at alle ikke har lige rent mel i posen.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 11:09

Vil ikke sige det er noget med rent mel i posen, jeg må indrømme jeg er bare fulgt med andre og gjort hvad andre gør, tror det er MEGET MEGET få der tilbagebetaler porto.

Og det er altså også nogle vilde nok returregler vi har i DK.

Tænker bare returnerer butikkerne kundens bus billet og benzin penge?, det tror jeg ikke lige :) Og det er i bund og grund det samme.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 11:09

stinevestergaard:

og hov lige ang. e-mærket, har stødt på et par sider hvor der direkte står at porto refunderes ikke, så et test køb er ikke nødvendigt....

Det er da kun til de opdager det, så er balladen der.

Jeg er selv ved at blive godkendt til E-mærket, og der står det meget tydeligt mht. refundering af porto

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:11

Nu må du ikke ta' det jeg skriver som et angreb, for det er det langt fra. Jeg mener de butikker der har fået tilkedt e-mærket, de kender godt reglerne, og vælger de på trods, at bryde disse. finder jeg ikke melet særligt rent.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:13

Aaah der kan jeg kun kun give dig ret, for så er de jo som du selv siger gået ind og ændret det efter de er blevet godkendt :)

Men nu har jeg så heller ikke e-mærket, og har heller ikke søgt om det, da jeg synes det er liiidt dyrt :) Og er stadig i opstart af 2. omgang, så må hellere få varer på hylderne ;)

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:25

Remydk:
Det er da noget vrøvl. Du er aldrig forpligtet til at tilbage betale porto

Hvor præcis står der noget om det?
Jeg vil gerne se paragraffen i den lov, hvor dette står, så vi kan en gang for alle få dette "problem" afklaret.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:26

stinevestergaard:

Aaah der kan jeg kun kun give dig ret, for så er de jo som du selv siger gået ind og ændret det efter de er blevet godkendt :)

Men nu har jeg så heller ikke e-mærket, og har heller ikke søgt om det, da jeg synes det er liiidt dyrt :) Og er stadig i opstart af 2. omgang, så må hellere få varer på hylderne ;)

Nu ved jeg ikke hvad form for webhandel du har og vil have i fremtiden. Men jeg kan kun varmt anbefale E-mærket også på trods af pris. Ved at ha' E-mærket med på sidelinjen har man altid de nyeste regler indenfor nethandel lige ved hånden. Man skal ikke selv lede efter svarene, man får dem serveret. Samtidig slipper man også for at komme til at integrer andre webshops dårligdomme. :)

mht. de 5% gebyr, så vil jeg da ta' fat på trandsales og få det afklaret.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:31

Jeg takker mange gange Annette :)

Er det 6000 kr. e-mærket koster?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:34

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk