Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 10 ud af 13 (130 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt skrevet Michael !

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hamburg1991:

Hvis jeg er kommunist må du være en tåbe, jeg ved ved ikke hvad der er værst.

Jamen, hvis du ikke tror på at tilførelsen af råvarer skaber vækst, jamen så er det jo netop der vi er hende.

Hamburg1991:

Hvis du virkelig tror på det har jeg sku medlidhed med dig.

Ser du, du tror at alt økonimisk hænger sammen, det gør det ikke. Og det skal man altså passe på med. Verden er ikke en planøkonomi, med begrænsede økonomi, men et marked, hvor der konstant bliver tilføret råvarer.

Dyrker jeg et kilo hvede, så forøger jeg værdigen af markedet med en kilo hvede minus omkostninger. Graver jeg et kilo guld op, så fårøger jeg markedet med et kilo guld minus omkostninger. Og derfor vil der altid være en vækst.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:54

Kenneth:

Dyrker jeg et kilo hvede, så forøger jeg værdigen af markedet med en kilo hvede minus omkostninger. Graver jeg et kilo guld op, så fårøger jeg markedet med et kilo guld minus omkostninger. Og derfor vil der altid være en vækst.

Meget interessant forestilling Indifferent

Hva så med den dag, hvor der ik er flere råvarer at "grave" op? Intet vare ved forevigt...

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 20:57

Dyrebilen.dk:
Tingene har det med at gå i ring

Du har fuldstændig ret og snart er vi kommet her til http://da.wikipedia.org/wiki/Den_Franske_Revolution

Hvis du læs afsnitte under baggrung vil du kunne drage en hel del paraleller til der hvor verden står idag.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 20:57

Zimbabwe er da lige lovlig ekstremt eksempel at bruge især med Mugabe's diktatoriske og racistiske behandling og destruktion af økonomi i landet, modvilje mod at bekæmpe kolera/aids/osv, tortur og drab af politiske modstandere (han er da også klar til at smutte til Hong Kong når skibet synker, med alle de penge han nu har kunne tage fra landet). Ved ikke hvor I vel hen med zimbabwe.

Island fik alt for mange penge (var det ikke noget med hvidvaskelse for den russiske mafia?) og Grækenland har forbrugt helt ekstremt af statskassen og troet træerne vokser ind i himlen.

Desuden synes jeg alt det her diskussion er lidt a la South Parks syn på økonomer;

http://www.southparkstudios.com/clips/222638/bailout

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:05

Dan @ Abcel:

Zimbabwe er da lige lovlig ekstremt eksempel at bruge især med Mugabe's diktatoriske og racistiske behandling og destruktion af økonomi i landet, modvilje mod at bekæmpe kolera/aids/osv, tortur og drab af politiske modstandere (han er da også klar til at smutte til Hong Kong når skibet synker, med alle de penge han nu har kunne tage fra landet). Ved ikke hvor I vel hen med zimbabwe.

Seriøst... Vi snakker valuta og inflation, og hvordan får du alt ovenstående ind i den debat?
Zimbabwe = Zimbabwe Dollars...

Men okay så sammenlign det med Argentina, hvis du bedre kan forholde dig til det! ARGENTINSKE PESOS!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Fashion-Seller:

Hva så med den dag, hvor der ik er flere råvarer at "grave" op? Intet vare ved forevigt...

Fashion-Seller:

quote user="Kenneth"]

Dyrker jeg et kilo hvede, så forøger jeg værdigen af markedet med en kilo hvede minus omkostninger

Håber at det er svar nok.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 21:06

Kenneth:
Ser du, du tror at alt økonimisk hænger sammen, det gør det ikke. Og det skal man altså passe på med. Verden er ikke en planøkonomi, med begrænsede økonomi, men et marked, hvor der konstant bliver tilføret råvarer.

Hvem F.... har snakket om planøkonomi?  prøv lige at tage skyklapperne af.

USA og Europa er forgælde til op over begge ører, den polistisk løsning har været "SÅ TRYKKER VI SKU BARE NOGLE FLERE PENGE" tror du selv på at det er en holdbar løsning?

Hvordan f... kan du benytte aregumentet om at der konstant bliver tilført råvarer? det er da helt ude i skoven som argument.

Kenneth:

Ok den var god, den med at det økonomiske ikke hænger samme, den vil jeg bruge næste gang jeg er i banken, med forlov vil meget gerne have lov til a citere dig, som expert på området

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Dyrker jeg et kilo hvede, så forøger jeg værdigen af markedet med en kilo hvede minus omkostninger

Håber at det er svar nok.

Jamen kære Kenneth, det løser jo ik problemet! Hvis du det første år producere 1 kg hvede, så skal du jo producere 2 kg i år 2, og 3 kg i år 3 osv...

Ellers øger du jo ik værdien, men opretholder blot det skabte... Og der skal vel ik en ret stor kugleramme til at regne ud, at du hurtigt kommer i produktions problemer pga jord, afgrøder osv...

Som sagt intet vare ved forevigt... Heller ik øget produktion af afgrøder...

EDIT: Med andre ord, så har du lige sagt, at det vækst samfund, som har gældsat hele den vestlige verden ,er den rette måde at drive tingene på...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Hamburg1991:

Ok den var god, den med at det økonomiske ikke hænger samme, den vil jeg bruge næste gang jeg er i banken, med forlov vil meget gerne have lov til a citere dig, som expert på området

Ser du at blandet andet den kinesiske valutar er uafhægig af deres vækst og efter spørgsel, og skulle faktisk være meget mere værd.

På den anden side, så har det jo ikke betydning for den danske økonomi, at fx Vietnam går konkurs, derfor er de økonomier uafhængig. 

Hamburg1991:

Hvem F.... har snakket om planøkonomi?  prøv lige at tage skyklapperne af.

Det er sådan at jeg læser dine indlæg, sorry. Men når du bla. mener at der ikke er plads til mere vækst, i verden. Og det betyder jo netop at du ser det hele som en lukket enhed, som kommunisterne gjore i det gamle østtyskland. Hvor man ikke kan tilføre en værdi, men alt er konstant. For hvis alt er konstant, så kan man jo netopheller ikke producere nye vare. Da der ikke bliver tilført nye råvarer.

Ligeså så findes der, det imaginære marked, hvor man handler med viden...Det såkaldte know how, samt internet osv. Værdier som man ikke fysisk kan tage på, men noget som der alligevel vokser.

/Kenneth

Side 10 ud af 13 (130 indlæg)